Äänet vievät lukkojen taakse

Lukuvuoden 2015-16 asiat löytyvät arkistoituna täältä.

Re: Äänet vievät lukkojen taakse

ViestiKirjoittaja Heather Rose » 12 Loka 2015, 22:03

"Äh, ei sinun tarvitse olla tuppisuu vain koska minä olen", Katrine naurahti. "Mistä tuvasta olet?"
"Olen Pouffsouffle. Entä sinä?" Katrinen vastustelusta huolimatta päätin hillitä puhettani. Halusin olla kovasti tytön ystävä, mutta hän vaikutti hyvin vaikealta lähestyttävältä.
"Kuule, meidän pitää päästä ulos", totesin ja nyökkösin ruostunutta lukkoa.
Heather Rose: Eloisa, mukava, runollinen neiti Pouffsoufflesta.
Heather Rose
Oppilas

Tupa: Pouffsouffle

ViestiKirjoittaja Katrine Isabell Wall » 12 Loka 2015, 22:41

"Olen Pouffsouffle. Entä sinä?" Heather kysyi.
Tällä kertaa olin varautunut kysymykseen ja sanoin mitein heti: "Serdaigle".
"Kuule, meidän pitää päästä ulos", tyttö huomautti, ja nyökäytti päätään lukon suuntaan. Olin jo melkein unohtanut meidän olevan lukkojen takana. Mietin lukemaani tietoa.
"Satutko osaamaan alohomora-loitsua?" Kysyin, vaikka olin melko varma vastauksesta: loitsuissa ei oltu vielä opeteltu lukkoja avaavaa loitsua.
Don't get too close,
It's dark inside
It's where my demons hide,
It's where my demons hide.
Imagine Dragons - Demons

Katrine Wall, hiljainen, ujo ja älykäs tokaluokkalainen Serdaiglesta
Katrine Isabell Wall
Oppilas

Tupa: Serdaigle

ViestiKirjoittaja Heather Rose » 13 Loka 2015, 08:38

"Satutko osaamaan alohomora-loitsua?" Serdaiglen tyttö kysyi.
"En", pudistin päätäni. "Tiedätkö mitä? Huudetaan niin kovaa kuin äänestä lähtee. Ehkä joku kuulee."
Köhin hetken. "Oletko valmis? Huuda vain ihan täysiä. Minä lasken kolmeen. Yksi-kaksi..."

// Kun tytöt ovat huutamassa M. Triche voi vaikka tulla kauhuissaan esiin sillain että: "Tytöt, tytöt, ei nyt palosireeneitä tarvitse esittää!" ja päästä nämä ulos sillä ehdolla ettemme kerro kenellekään kuka meidät tänne teljetsi. Haluatko pelata räyjänhengellä?
Heather Rose
Oppilas

ViestiKirjoittaja Katrine Isabell Wall » 13 Loka 2015, 12:06

Koulun räyhähenki M. Triche oli kuuntelemassa tyttöjen keskustelua mielissään vanhan kaapin päältä. Kepponen oli onnistunut hyvin.
"En", toinen tytöistä pudisti päätään. "Tiedätkö mitä? Huudetaan niin kovaa kuin äänestä lähtee. Ehkä joku kuulee. Oletko valmis? Huuda vain ihan täysiä. Minä lasken kolmeen. Yksi-kaksi..." M. Triche kauhistui, aikoivatko tytöt oikeasti huutaa?
"Kolme!" Tytöt vetivät henkeä. "Aaa-", sen pidemmälle he eivät ehtineet, kun räyhähenki muutti itsensä näkyväksi ja hypähtä kaapin päältä.
"Tytöt, tytöt, ei tarvitse mitään palosireeneitä esittää. Pikku pila vain. Päästän teidät ulos, jos ette kerro kellekään tästä. Sopiiko?"

//Jos halutaan tehdä tästä vielä hitusen pitempi peli, niin räyhähenki voisi yrittää avata ovea, mutta ei hänkään saa sitä auki, tytöt menisivät paniikkiin, niin räyhähenki joutuisi vastahakoisesti näyttämään luokasta ulos vievän salakäytävän, etteivät tytöt ilmiantaisi sitä? Silloin olisi vielä pätkä salakäytävässä, mitäs sanot?
Viimeksi muokannut Katrine Isabell Wall päivämäärä 13 Loka 2015, 20:33, muokattu yhteensä 3 kertaa
Don't get too close,
It's dark inside
Imagine Dragons - Demons

Katrine Isabell Wall
Oppilas

ViestiKirjoittaja Heather Rose » 13 Loka 2015, 14:55

//Hyvä idea! Salakäytävä tulisi vaikka käytävän muotokuvan takaa ulos.

Kolmannella vedimme syvään henkeä ja valmistauduimme leijonan karjaisuun. Se olisi varmasti kiirinyt läpi legendaarisen Châteaun aina metsän kentaurien korviin asti. Siis jos olisimme huutaneet. Sillä nimittäin yhtäkkiä jostain putkahti ilkeännäköinen räyhänhenki narrihattu päässään. Se sujahti eteemme ja tukki suumme.
"Tytöt, tytöt, ei tarvitse mitään palosireeneitä esittää. Pikku pila vain. Päästän teidät ulos, jos ette kerro kellekään tästä. Sopiiko?"
Räyhän henki katsoi meitä supot korvat heiluen. Ruskeat hiukset sijoittuvat narrin kilikellohatun alta.
"Hetkinen, olet koulun räyhänhenki! Sinusta on puhuttu paljon", pidin tauon. "Pelkkää hyvää vain! Minä olen Heather hauska tutustua", ojensin käteni, mutta vedin sen saman tien takaisin ja suoritin ryhtini.
"Tai siis, päästä meidät ulos."
Heather Rose
Oppilas

ViestiKirjoittaja Katrine Isabell Wall » 13 Loka 2015, 21:03

//Voi hyvää päivää! Jouduin muokkaamaan edellistä viestiäni kaksi kertaa, kun en vain osannut kirjoittaa M. Triche. Ensin oli Trince sitten Trinche... Mistä minä noita oikein vetelin...

"En", Heather vastasi. "Tiedätkö mitä? Huudetaan niin kovaa kuin äänestä lähtee. Ehkä joku kuulee. Oletko valmis?" Nyökkäsin. "Huuda vain ihan täysiä. Minä lasken kolmeen. Yksi-kaksi-kolme!" Vedin syvään henkeä, ja valmistauduin huutamaan. Toivottavasti joku kuulisi. Emme kuitenkaan ehtineet pihahtaakaan, kun eteemme tupsahti hätääntyneen näköinen räyhähenki.
"Tytöt, tytöt, ei tarvitse mitään palosireeneitä esittää. Pikku pila vain. Päästän teidät ulos, jos ette kerro kellekään tästä. Sopiiko?" Hämmeennyin hieman. Oliko lukkojen taakse jääminen suunniteltu juttu? Eikö se ollutkaan minun vikani?
"Hetkinen, olet koulun räyhänhenki! Sinusta on puhuttu paljon", Heather sanoi. "Pelkkää hyvää vain! Minä olen Heather hauska tutustua", katsoin kummastuneena, kun Heather ojensi ilkikuriselle räyhähengelle kättään. Pitäisikö minunkin esittäytyä? Sitten hän kuitenkin veti kätensä takaisin. "Tai siis, päästä meidät ulos."
Minä olin vähän pihalla siitä, pitikö minun esittäytyä, vai vaatia ulospääsyä, joten päätin vain myötäillä Heatherin uusinta mielipidettä, ja laitoin käteni puuskaan näyttääkseni päättäväiseltä.
"Niin, avaa ovi!", sanoin. Räyhähenki pomppelehti ovelle mutisten samalla jotain epämääräistä. Hän veti suurieleisesti rintataskustaan pienen ruosteisen avaimen.
"Kas tällä, tällä me pääsemme ulos!" M. Trinche ilmoitti maireasti hymyillen. Tarkastelin ovea.
"Eikös avainta varten tarvita lukko?" Kysyin, ja osoitin ovea, jonka lukko oli avattavissa vain ulkopuolelta.
Don't get too close,
It's dark inside
Imagine Dragons - Demons

Katrine Isabell Wall
Oppilas

ViestiKirjoittaja Heather Rose » 13 Loka 2015, 21:24

//Nooh, virheitä sattuu :D

"Niin, avaa ovi!", Katrine veti kätensä puuskaan. Se yllätti minut. Käsiä ei vain mielestäni nähty puuskassa Katrinen kaltaisilla tytöillä. Jotenkin ymmärsin tytöt ujouden. Se koski minua ja samaan aikaan sai minuun uskomatonta tarmoa ryhtyä ystäväksi.
Räyhänhenki veti taskustaan juhlallisesti ruosteisen avaimen. Katsoin sitä haltioituneena. Se oli aivan kuin jostain satumaasta niin vanha ja salaperäinen. Aivan vapauteen.
"Eikös avainta varten tarvita lukko?" Katrine keskeytti haaveeni vapaudesta. Katseeni kiiri hitaasti aina avaimesta lukottomaan oveen. Hieroin silmiäni.
"Ei voi olla totta! Nyt saat luvan keksiä meille uloskäynnin pikku aivoistasi M. Trinche!"
Heather Rose
Oppilas

ViestiKirjoittaja Katrine Isabell Wall » 13 Loka 2015, 22:19

"Ei voi olla totta! Nyt saat luvan keksiä meille uloskäynnin pikku aivoistasi M. Trinche!" Heather tiuskaisi räyhähengelle. Minun kävi tavallaan sääli M. Tricheä, kun se tajusi erehdyksensä, ja liikahti kiusaantuneena. M. Triche nyrpisti nenäänsä ärsyyntyneesti ja puuskahti lopulta. "Hyvä on, täällä on salakäytävä!" Räyhähenki näytti siltä, että se oli juuri käynyt päänsä sisällä taistelua oikean ja väärän välillä, ja kaikkien yllätykseksi paljastanut salakäytävän. "Oletteko nyt tyytyväisiä?" Se kysyi, ja osoitti seinää. Huoneen hämärässä nurkassa seisoi ihmissusi, ja säikähdin niin, että melkein kiljaisin, mutta sitten huomasin kehykset. Taulu oli niin suuri, etten ollut aluksi äkännyt sitä. Ja sen taakse mahtuisi helposti salakäytävä.
Don't get too close,
It's dark inside
Imagine Dragons - Demons

Katrine Isabell Wall
Oppilas

ViestiKirjoittaja Heather Rose » 14 Loka 2015, 08:46

"Ei voi olla totta! Nyt saat luvan keksiä meille uloskäynnin pikku aivoistasi M. Trinche!" heristin sormea. M. Trinchen narrihatun kilikellot lerpahtivat surumielisinä maahan ja räyhänhenki vaikutti hetken aikaa varsin katuvalta, mutta sitten se puuskahti ja viittoi: " "Hyvä on, täällä on salakäytävä!"
Kuljimme kohti luokan peräosaa. Jokaisella askelmalla pöly pöllähti ilmaan ja sai minut yskimään. Kulkiessani satuin vilkaisemaan erästä pulpettia. Sen puisella kannella, aivan nurkassa oli pieni raaputettu kirjoitus: T+T. Aloin heti uneksimaan keskiaikaisesta lemmenparista, jotka raaputtivat nimikirjaimensa pulpettiin. Haaveeni keskeytyivät minun törmätessä hohonkin. Nostin katseeni ja hätkähdin hieman. Seisoin valtavan ihmissusi taulun edessä. Katseeni kiiri kuvatun ihmissuden karvaisesta murhanhimoisesta päästä aina sen valtavan kokoisiin jalkoihin. Yhtäkkiä se katsoi meitä. Risti kätensä puuskaan ja tuhahti: "Tästä pääsee vain ratkaisemalla arvoituksen."
Heather Rose
Oppilas

ViestiKirjoittaja Katrine Isabell Wall » 14 Loka 2015, 12:41

Juuri, kun olin päässyt säikähdyksestä tajuttuani suunnattoman suden tauluksi, se liikahti, ja kiljaisin säikähdyksestä ennen kuin hillitsin itseni. Kaikki tauluthan liikkuivat, yritin rauhoitella itseäni. Silti minua hyysi suden katsoessa meihin ylimielisesti ja ilmoittaessa kylmästi: "Tästä pääsee vain ratkaisemalla arvoituksen." Jähmetyin. Jos vastaisimme väärin, emme ehkä ikinä pääsisi ulos. Olin kyllä hyvä ratkaisemaan arvoituksia, mutta pelkäsin paineen ja pelon vaikuttavan päättelykykyyni. Katsahdin Heatheria ja yritin huonolla menestyksellä pitää ääneni tyynenä kun ilmoitin maalaukselle: "Olemme valmiita!"
Don't get too close,
It's dark inside
Imagine Dragons - Demons

Katrine Isabell Wall
Oppilas

EdellinenSeuraava

Paluu Lukuvuosi 2015-16