Kirjoittaja Rebecca Hope » 10 Joulu 2017, 00:50
//Viesti sisältää jälleen tuon samaisen sanan//
Halloweenjuhlista lähdettyäni painuin suoraa päätä Serdaiglen tupaan. Olin oikeasti kamalan väsynyt kaiken sen kauhukäytäväkokemuksen jälkeen. Meikkinikin oli varmaan aivan levinnyt, ja toinen sykeröistäni oli hajonnut siten, että se näytti vain saparolta. Näytin todellakin tyhmältä. Saavuin tuvan eteen ja sanoin salasanan. Sisään astuessani huomasin monia nuoria oppilaita, suunnilleen minun ikäisiäni, oleskeluhuoneessa. Melutaso ylitti jo varmaan kahdeksankymmentä desibeliä. Oikeasti, kaikki vain puhuivat ja huusivat toisilleen. Kuulin paljon puhetta halloweenbileiden jatkoista. Minun teki oikeasti mieli mennä, mutta olin aivan liian väsynyt.
Kävelin portaat ylös tyttöjen makuuhuoneeseen ja taapersin saman tien suihkuun napaten pyyhkeeni mukaan matkalta. Tein loput iltatoimet ja vaihdoin yöpukuni päälle. Harjasin hiukan kosteat hattaranpunaiset hiukseni ja viikkasin dinoasuni. Arvelin etten tarvitsisi sitä enää pitkään aikaan, joten laitoin sen matkalaukkuuni jonka työnsin sänkyni alle. Pujahdin peittoni alle ja painoin pääni tyynyyn. Ihme kyllä nukahdin heti, vaikka makuuhuoneessakin oli aika meluisaa.
Arvelisin että nukuin noin vartin, ennen kuin tunsin jonkun ravistavan minua. Mumisin unenpöpperöisenä ja käännyin kohti ravistajaa. Se oli yksi tupalaisistani, tyttö, jonka sänky sattui olemaan minun sänkyni vieressä. "Rebe, herää! Ai hyvä, heräsitkin. Tule, olemme jo ihan myöhässä niiltä jatkoilta!" tyttö virkkoi ja irrotti otteensa minun käsivarrestani. Nousin istumaan sängylläni ja katselin ympärilleni. Makuuhuone oli melkein tyhjä meitä lukuun ottamatta. Kaksi viimeistä tyttöä käveli juuri portaikkoon kikattaen. Toisella oli kädessä pullo, joka oli puolityhjä. Löin mielessäni kympistä vetoa, ettei tuo pullo sisältänyt mehua.
Heitin jalkani sänkyni reunan yli, ja nousin seisomaan. Minua alkoi heti pyörryttää. Olin noussut aivan liian nopeasti. Kun maailma lakkasi taas pyörimästä, katsahdin kohti herättäjääni. Tuolla oli päällä musta croptop ja tummansiniset farkut. "Rebee, meidän pitäisi mennä. Laita ittes valmiiks", tyttö sanoi. Nyökkäsin vähän. Kumma kyllä minua ei enää väsyttänyt melkein yhtään. Ne viidentoista minuutin torkut olivat tulleet tarpeeseen.
Vedin matkalaukkuni sänkyni alta ja kaivoin sieltä vaatteita. Nappasin liilaan vivahtavan vaaleanharmaan T-paidan ja vaaleansiniset puuvillakangasshortsit, joissa oli kiinni ommellut henkselit. Puin ne päälleni samaan aikaan kun ystäväni laittoi tummanviolettia huulipunaansa. Menin kylpyhuoneeseen peilin eteen ja laitoin meikkiä kevyesti, vain vähän peitepuikkoa tummien silmäänalusieni päälle, hiukan poskipunaa ja vaaleanrusehtavaa luomiväriä. Lyhensin hiukseni hiukan yli olkapäille yltäviksi ja annoin niille hiukan liilaan vivahtavaa sävyä. Ne olivat silti vaaleanpunaiset, mutta myös violetit. Vaaleanpunaisen ja violetin sekoitus. Sidoin ne kahdelle saparolle korvieni alle. En käyttänyt meikkivoidetta, joten pisamani näkyivät yhä. Niitä oli rykelmä nenänvarrella ja myös poskilla, tosin niillä hiukan harvemmassa.
Kävelin takaisin makuuhuoneeseen, ja nappasin sänkyni päältä pienen vaaleanpunaisen kukkarolaukkuni, jonka sisäosaa oli laajennettu taikakeinoin. Nappasin taikasauvanikin varmuuden vuoksi, ja survoin sen laukkuun. Sitten lähdimme kaverini kanssa kävelemään kohti yhteistä oleskeluhuonetta.
Sinne päästyämme panin saman tien merkille kaksi asiaa: Siellä oli kova meteli, ja että kaverini oli lähtenyt jonnekkin. "Noh, ehkä hänen piti mennä vessaan. Kyllä hän minut löytää jos todella haluaa", ajattelin ja lähdin kävelemään syvemmälle ihmismassaan. Joka puolella oli humalassa olevia nuoria. Minulle tarjottiin paljon puolityhjiä alkoholipulloja, ja jonkun viidennenkymmenennen pullon kohdalla otin sen mitään kummempia ajattelematta. Sen jälkeen pulloja ei enää tultukkaan tarjoilemaan. Varmaan kaikki huomasivat jo, että omistin jo sellaisen, eivätkä siksi viitsineet tuhlata omia juomiaan antamalla niitä minulle. Huomasin pullon olevan avaamaton. Se oli täynnä jotain punaista litkua, enkä ollut varma mitä se oli. En viitsinyt vielä alkaa availemaan sitä. Kyllähän myöhemminkin ehtisi.
Korviini kantautui kaiken puheensorinan yli puhetta: "Hei, Nate se on sulle!" ja "Pussaa tuota lutkaa", olivat jotkut sanoneet. Ilmeisesti he pelasivat pullonpyöritystä tai muuta vastaavaa. Pian huomasinkin porukan, josta tuo oli kuulunut. Yksi tyttö oli noussut seisomaan ja puhui yhdelle mukana olevista pojista. Tuo oli ilmeisesti se sama poika joka oli haukkunut jotakuta. Huomasin joitain tuttuja naamoja. Aurin ja myös sen yhden pojan jonka olin tavannut joskus. En muistanut pojan nimeä, enkä oikeastaan sitäkään että olinko joskus kuullut pojan nimen. Huomasin poikaan osoittavan pullon ja päättelin että hänen nimensä oli se Nate. Tai ainakin se oli lempinimi jos ei ollut pojan oikea nimi. Päätin katsella vielä vähän aikaa peliä sivusta ennen mukaan liittymisen yrittämistä.
Joku kysyi Aurilta tytön kädessä olevasta tatuoinnista ja Aur vastasi sen olevan joku takaisinmaksu tai jotain. Pullo ei edes osoittanut Auria, vaan jotain toista poikaa jonka vuoro sivuutettiin aivan täysin. Saattoihan se olla hänelle onnikin, jos ei halunnut tulla valituksi. En kyllä oikein ymmärtänyt että miksi hän oli mukana jos asia oli niin. Mutta enhän minä voinut tuon ajatuksia tietää. Seuraavaksi pullo osoitti jotain uutta seurueen poikaa. Tuo vastasi haluavansa totuuden, sillä tehtäviä on ollut jo niin paljon. Joku huusi: "Oletko koskaan pussannut ketään?" Huutajan äänensävy oli pilkallinen, ja joku tyttö löi tätä käsivarteen. "Tuo on ihan huono, keksikää joku toinen!" tyttö huusi. "Heeii, saisinkos liittyä mukaan tähän teidän porukkaanne?" kysyin. Hetken aikaa moni oli hiljaa, jonka jälkeen tuo parempaa tehtävää vaatinut tyttö huusi: "Tottakai!" ja viittoi minua istumaan. Istahdin tytön viereen risti-istuntaan ja laskin pulloni syliini.
Viimeksi muokannut Rebecca Hope päivämäärä 16 Loka 2018, 23:11, muokattu yhteensä 2 kertaa