"Ja mitä hiljennysloitsuun tulee" Theo aloitti kävellessään pois otuksen luota. "Niitä on useampia erilaisia. Yhdellä voit hiljentää kohteen, toinen taas täyttää paikalla olijoiden korvat epämääräisellä surinalla, mikäli he meinaavat kuulla puheesi ja muutamalla muulla pystyt luomaan niin sanotun muurin ympärillesi, joka estää ääniä pääsemästä sisään tai ulos" Theo sanoi ja hyppäsi kevyesti aidan toiselle puolelle. Minua ärsytti hänen liikkeidensä sulavuus, etenkin kun minut oli siunattu kömpelyyden pyhällä lahjalla.
"Itse tykkään käyttää tuota äänimuuria. Isosiskoni opetti sen kesällä eikä siitä ole ollut kuin hyötyä. Erityisen hyvin se toimii oleskeluhuoneessa, mutta voin sanoa, että kannattaa asettua kaikista syrjäisimpään nurkkaan. Mieti nyt miltä näyttää, jos suusi liikkuu kokoajan, mutta istut yksin" Theo lopetti hymyillen. En voinut olla virnistämättä ajatellessani muitten ilmeitä minun istuessani keskellä oleskeluhuonetta aukomassa suutani. "Voisin kuvitella tuon skenaarion. Todennäköisesti unohtaisin loitsun "päälle" ja kiljuisin turhautuneena keskellä koulua koska kukaan ei reagoi puheeseeni." Totesin edelleen virnistäen.
"Nyt mun on ihan pakko kysyä, että mitä sä teet täällä Châteaussa? Et selvästikään oon täältä päin, joten olisi kiva kuulla vähän siitä, mistä olet tullut ja ylipäätään miksi?" Theo kysyi minulta ihmetellen. Huokaisin syvään. "Tää tulee olemaan pitkä juttu, joten sun on parempi ottaa mukava asento." Totesin, ja otin itsekin paremman asennon aidalla.
"Mä oon kotoisin Liverpoolista. Mun perhe asuu varakkaalla alueella ison kirkon vieressä. Meidän perhesuhteet on aina ollut aika sotkuiset. Mun taikuus ei koskaan ole ollut hirveän vahvaa, mikä varmaan takasi mun kohtalaisen hyvän lapsuuden. Mun vanhemmat ottaa uskonnon hyvin vakavasti ja mun tapa sytyttää asioita tuleen vihaisena ei sopinut niitten maailmankuvaan. Siinä missä äiti usko mun olevan enkeli, isä oli varma, että mä olin Saatanan kätyri." Sanoin ja nojasin aidalla taaksepäin. Minun piti varoa sanojani. En halua joutua katumaan mitään.
"Kun sitten sain kirjeen jossa minut hyväksyttiin Tylypahkaan, oli koko perhe ihan sekaisin. Isä oli raivoissaan, äiti hämmentynyt ja mun veli oli iloinen. Isä ei aikonut päästää mua Tylypahkaan, joten sieltä tuli joku mies hakemaan mut. Hän kuitenkin puhui liikaa, kertoi kaikista pahoista asioista jota siellä oli tapahtunut. Jopa isä säikähti ja minä päädyin käymään neljä vuotta koulua pöllöpostin välityksellä. Kävin välillä Pyhässä Mungossa opiskelemassa sairaalan koulussa ja matkustin taikaministeriöön tekemään kokeeni. Isäni valehteli ja väitti minun olevan ampumajuoksun maajoukkueleireillä." Sanoin ja katsoin Theoa. Minun menneisyyteni oli varmasti outo ja kummallinen puhdasveriseltä vaikuttavan pojan silmissä.
"Lopetettuani neljännen luokan kirjoitin Tylypahkaan. Siihen kouluun isä ei minua päästäisi, mutta pyysin tiedustelemaan muita Tylypahkaan kaltaisia kouluja. Sain parin viikon päästä kirjeen, jossa minut hyväksyttiin tänne. Sain puhuttua isäni päästämään minut tänne. Lupasin opetella ranskaa, menestyä molemmissa kouluissa ja saada taikuuteni hallintaan. Vanhempani saivat myös kirjeen jossa heidät käytännössä pakotettiin päästämään minut tänne. Heitä varoitettiin mitä kävisi jos joutuisin tukahduttamaan taikuuteni ja miten saattaisin joku päivä vaan räjähtää taikuuden voimasta." Lopetin tarinani. Saatoin jo kertoa liikaa, mutta mitä väliä? En välttämättä näkisi Theoa enää koskaan. "Entä sinä? Miten sä päädyit tänne?" Kysyin vielä ennen kuin suljin silmäni ja nojasin taaksepäin kohti pilvien takaa paistavaa aurinkoa.