// Ah, haastavan ihanan hirmuinen haaste... epäilen, että tulen sekä tyksimään, että kiristelemään hampaita tämän takia. Jostain kumman syystä olen näköjään päätymässä taikakouluun Châteaussa, eittämättä mielenkiintoinen valinta minulta, kun tuo ranskan kielitaito on hiukan ruosteessa ja Ranskan tilanne on, mitä on //
Taisi olla minun vuoroni, sillä tuo lajittelua valvova opettaja ainakin lausui minun nimeni. Enkä nyt uskonut, että Ranskassa kovinkaan monella muulla oli suomalainen nimi, joten kaimoja ei välttämättä löytyisi. Astelin tuonne tilan etualalle, jakkaralle istuskelemaan, kun hattu aseteltiin päähäni. Lajittelu sai luvan alkaa. 1. Mikä on lempivärisi?
Oikeasti? Lempiasioiden pohtimimsesta tulee niin vaan mieleen kaikki ystäväkirjat, joita tyyliin täyttelin ala-asteella, tai eskarissa. Ja olen jostain syystä tosi huono valitsemaan yhtään mitään. Varsinkaan lempiasioita. Okei, sininen. Tai vihreä. Aikoinaan se oli kyllä monta vuotta punainen - siis kaiken piti olla punaista -, mutta ehei, ei enää. Punasuuskausi oli ja meni. Turkoosi voisi olla lempivärini, se on jotenkin kivsu väri :3
2. Mikä on lempieläimesi?
Lempieläinkin pitäisi päättää. Okei, noh, tämän olenkin tainnut päättää aiemmin jo: Kissa :3 Vaikka ovathan koiratkin söpöjä (kyllä, asiaan vaikuttaa se, että meillä on sekä kissa, että koira)
3. Mitkä kolme sanaa kuvailevat luonnettasi parhaiten?
Yrittääkö tämä hattu saada minut hulluksi? Siis kolmeen sanaan pitäisi muka osata kuvailla koko luonteeni? Ehei, ei onnistu.
Elikäs, minä. Olen pääasiassa tunnollinen kaiken suhteen. Siis jos puhutaan koulusta, niin hoidan kyllä läksyt ja kirjotelmat ja kirjotukset ja esseet ja portfoliot ja mitkälie kunnolla ja mieluiten edes hiukan paremmin (niin, taidan olla osittainen perfektionisti, vaikka pienimuotoinen laiskuus aina velloo näin kesäisin).
Sitten olen varmaan empaattinen ja tunteellinen yleensäkin. Ehkei tunteeni nyt enää sellaista vuoristorataa kulje, kun murrosikä varmaan pääasiassa ohi, mutta kyyneleitä ja naurua kuuluu elämääni. Ja empaattisuudessa olen oikeasti aikas vauhko, kun saattaa olla, että välillä en edes erota muiden tunteita omistani. Varsinkin nuo negatiiviset tunteet vaikuttaa tosi pahasti. (Okei, oon varmaankin HSP, se olis varmaan pitänyt sanoa heti ekaksi...)
Ja sitten... Joskus oon varmaan idealisti suunnittelija, - ah, suunnittelut ja liput ja laput täyttävät huoneeni - mutta olen kai osittain myös kunnianhimoinen - siis en tii miks, mut ehkäpä miun elämä pyörii arvosanojen ympärillä. Eiku, ei sentään... - ja herkästi innostuva - ah, innostuksen (intohimon) kohteita tosiaan löytyy niin HP:stä kuin teatterista muuhun - ja sitten oon tietty lukutoukka /kirjahullu ... Ja noh, voisin varmaan sanoa, - tämä saatta sitten tulla osalle yllätyksenä - että kirjoittaminen on minulle kaikki kaikessa, ja tekstiä yleensä vaan pukkaa tulemaan... (puhuminen on sitten varmaan se vaikeampi puoli).
4. Mikä on mielestäsi ystävän tärkein ominaisuus?
Ystävä... voisin mainita, että koko käsite on hirmuisen vaikea. En myöskään osaa varmaan päättää yhtä tärkeintä piirrettä. Mutta ehkä ystävältä voin olettaa, että hän osaa ja haluaa kuunnella minua ja pysyy ystävänä, vaikka välimatka olisi mikä, tai emme kuulisi, näkisi, tai haistaisi (ym.) toisiamme pitkään aikaan.
5. Mikä on unelma-ammattisi?
Hui. Valintoja... Siis... voisin varmaan kaikkein eniten haluta olla opettaja. Äidinkieli, psykologia, historia ja filosofia (sekä loitsut, jos pätevyys riittäisi) voisi kiinnostaa. Toisaalta velhoyhteiskunnassa voisin myös kuvitella itseni ministeriöön. Sauvaoppiinkin olisi mielenkiintoista perehtyä, mutta ehkei minusta puutöiden takia sauvasepäksi olisi...
6. Mitkä kaksi tupaa ovat suosikkitupiasi? (Gryffondor, Serdaigle, Pouffsouffle, Serpentard)
Suosikkejani lienee Serpentard - kas kummaa, mutta kiitos Even, jymähdin tähän - ja Serdaigle. Jos mennään syvällisiin tupapohdintoihin, mihin kuulunkaan, niin en sitten tiedä tuleeko siitä päätöstä ikinä. (Voisin varmaan mainita, että minulla saattaa esiintyä pieniä hippusia tupavastaisuutta, hihhii).
7. Millä luokalla opiskelet? (11-vuotias on 1. luokalla, 12.-vuotias 2. luokalla jne.)
Titititi... 7 lk. ilmeisesti tällä hetkellä, eli 17 vee. Todennäköisesti olen nyt vaihtanut kouluni kummallisesta kommervenkista Châteauhun ja olen siis opiskellut tätä ennen Suomessa.
8. Mitkä valinnaisaineet valitset tälle lukukaudelle?
Ah. Valinnaisainevalinnat... ((WhatsAppryhmäläiset ovatkin tässä jo saaneet oheiskärsiä minun kurssivalintojen syvällisistä valintakriiseistä ja pohdinnoista ja söhläilyistä ja lukkareista ja valitsemattomuudesta ja liikavalinnoista, muttamutta)) Valitsisin Loitsut, muodonmuutokset, PVS:n, yrttitiedon, taikaliemet ja -juomat, tähtitiedon, taikuuden historian, (jaksaa, jaksaa, lista jatkuu tietty vielä) jästitiedon (hmm... vai olisikos muuten valinnut tätä? Olisinkohan puoliverinen, kyllä, varmaan. Isä on kyllä sen verran skeptikko, ettei hänestä velhoa saa tekemälläkään. Mutta ehkäpä olisin silti valinnut aineen, ties vaikka oppisin jotain, mitä en ennestään tietäisi... (Btw, tiskikoneella pääsee internettiin XD)), ennustus (oikeasti? Tai no joo, miullahan on upeita intuitiivisia taitoja XD), taikaolentojen hoito (varmaan tätäkin miettisin pidempään, mutta raksittaisin/ ympyröisin valintoihin kuitenkin), muinaisen riimut (mitäs tään sepostaisi? Ah, kielipääni ei tyksi, mutta tietty olisin valinnut tämänkin, kun niitä olen muutenkin lueskellut ((viimeksi, kun jotain pohdiskelin erään ihanan riimujen professorin puolesta hänen tuntejaan -kröhöm))), numerologia (ah, numerot <33) ja hmm jäljelle jäisi se yksi aine, jota en valitsisi XD (joka ikävästi päätyi kyllä Even lukkariin XD)
Nonni! Siinä se! Sitten vaan odotellaan hatun tuloksia... ääh, kuinkas pitkään se nyt pohtiikaan? Taitaa olla minulla liikaa tekstiä -taas... voi makkara! Toivottavasti en aiheuttanut hatulle vaivaa, vai voiko hatulle aiheuttaa vaivaa? Äääh... Hetkinen, pitäisköhän miun ITSE päättää tupani... siis voi, voi, voi... joko tänne tulisi ihunan jättipitkä tupapohdinta, tai sitten noudatan erään fiksun aiemmasta viestistä pongattua esimerkkiä ja sensuroin sen pohdinnan pois... * ääh, ööh, en osaa vielä päättää (Molshan ei sotkenut ajatuksiani Gryffiksestä, ei tosiaankaan...) äähööhhmm*
EDIT: Tupapohdinta jatkuu alla (Eih, en kyennytkään olemaan pohtimatta kirjallisesti :'D Ei mutta mutta... taidankin siirtää tupapohdinnat pelaajille alueelle ja ilmoittaa tässä vain tupani, johon päädyin. )
Se on ... Serdaigle. (((:"D eiku... eiku, ei... juu, nyt se on Serdaigle, stop...)))
Jehei! Olipas hieno päätös, melkein kuin suoraan ajatusten lukua lajitteluhatulta... eiku... hmm...
//EDIT 2 : Ei ole matkimista Soph :') Ainakaan mitenkään huomiota herättävästi//
// Joo, oon siis päätynyt peliin Shaniettan ja Annan kanssa <3 //