Elokuun haaste: Roolipeli omana itsenään

Ajatuseula on taikaesine, johon voidaan tallentaa ajatuksia ja muistoja. Se on kivinen ja matala allas, jonka reunoja kiertää outoja riimuja ja merkkejä. Ajatuseulaan talletetut muistot ja ajatukset muodostavat kirkkaan ja alati pyörteilevän muistiaineen, joka muistuttaa valkeahkoa hopeaa tai nestemäistä valoa. Ajatusseula toimii arkistona edellisten vuosien kuukauden haasteille.

Re: Elokuun haaste: Roolipeli omana itsenään

ViestiKirjoittaja Melinda Fontaine » 06 Elo 2016, 19:40

Tää on mahtava idea!

1. Mikä on lempivärisi?
- hmm... Se vaihtelee joka päivä.

2. Mikä on lempieläimesi?
- pingviini, pesukarhu, majava, saukko ja isosilmäiset yöeläimet

3. Mitkä kolme sanaa kuvailevat luonnettasi parhaiten?
- tämä kiristää aivoja. Minun luonteeni pitäisi kertoa kolmella sanalla. Voi ei... En voi tehdä sitä joten kerron kattavammin: Olen kunnianhimoinen, mutta en tykkää suunnitella tekemisiäni etukäteen. Inhoan silti yllätyksiä, enkä pidä säikäytetyksi tulemisesta. Olen tunteellinen ja luova ja näitä kahta hyödynnän kaikessa tekemisessäni. Käännän ikävät asiat positiivisiksi (tai ainakin yritän) ja nauran paljon. Olen aika laiska, mutta innokas ja pirteä. Olen itsepäinen, nokkela ja ovela, sekä sukulaisteni mielestä järkevä ja suloinen. Olen todella tyttömäinen ja pidän kaikesta söpöstä ja vaaleanpunaisesta. Olen hullu keräilemään kaikenlaisia rasioita tms. enkä väsy nopeasti, vaikka tylsistyn nopeasti. Pidän kiinni mielipiteistäni enkä päästä irti helpolla.

4. Mikä on mielestäsi ystävän tärkein ominaisuus?
- luotettavuus ja uskollisuus

5. Mikä on unelma-ammattisi?
- kun olin pikkulapsi tahdoin näyttelijäksi tai delfiininkouluttajaksi. Nykyään kuitenkin tahdon kirjailijaksi ja sen unelman olen lyönyt lukkoon. Tahtoisin kovasti kirjailijaksi ja se on hyvin mahdollista, sillä rakastan lukemista ja kirjoittamista, ideoimista ja sanoilla leikkimistä

6. Mitkä kaksi tupaa ovat suosikkitupiasi? (Gryffondor, Serdaigle, Pouffsouffle, Serpentard)
- kaikki tuvat ovat hyviä, mutta pottermoren testi ilmoitti minun kuuluvan Gryffondoriin, mutta uskon itseni hyvin suurella todennäköisyydella kuuluvan Serdaigleen. Serpentardkin on mahdollinen. Pouffsouffle en tunne olevani lainkaan (ja pouffsouffleen kohdistuu vähän tupavastaisuutta, vaikka se on ihan hyvä tupa)

7. Millä luokalla opiskelet? (11-vuotias on 1. luokalla, 12.-vuotias 2. luokalla jne.)
- Menen ekalle luokalle :) ja olen siiskin 11v

8. Mitkä valinnaisaineet valitset tälle lukukaudelle
- en voi valita mitään. Menen ykköselle.

Peliseura voi olla kuka tahansa :3

//Edit: en minä voi päättää mihin tupaan menen kun en tiedä!!//
//Edit: joo sori muutan/täydennän/vaihdan kokoajan vastauksiani kun mikään ei minua miellytä. Sellainen minä vain olen *huokaus*//
Viimeksi muokannut Melinda Fontaine päivämäärä 09 Elo 2016, 17:22, muokattu yhteensä 7 kertaa
Katso mihin astut, niin tiedät minne olet menossa

Melinda Fontaine (13v) Luova ja kokeellinen, positiivinen ja itsepäinen tyttö. Älykäs kirjatoukka, joka vihaisena muuttuu kylmäksi toisille. Animaagi, Cheerleader ja Serdaiglen tukioppilas.
Melinda Fontaine
Oppilas

Tupa: Serdaigle

ViestiKirjoittaja Shanietta Kei » 06 Elo 2016, 20:26

Tästä tulee varmasti mielenkiintoista! :'D Omat vastaukseni:

1. Lempivärini on tällä hetkellä selkeästi musta.
2. Lempieläimeni on kissa.
3. Luonnettani kuvaavat kolme sanaa ovat... no, luultavasti luova, jääräpäinen ja herkkä.
4. Tärkeintä on, että ystävä on luotettava.
5. Unelma-ammattini... -sensuroin tästä pohdintaa- ... kissakuiskaaja?
6. Kaksi lempitupaani ovat Pouffsouffle ja Serdaigle.
7. Olisin 7. luokalla (niin se aika vaan menee... O.o), sillä täytin tässä kesällä 17.
8. Tarkoitus olisi opiskella seuraavia aineita: loitsut, PVS, yrttitieto, taikaolentojen hoito, muinaiset riimut

Lajitteluhattu laittaisi minut varmaankin Serdaigleen. Itsestäni tuntuu, etten kuulu oikeen mihinkään noista neljästä... Tein joitakin testejä tässä, ja päädyin kaikkiin muihin paitsi Luihuiseen/Serpentardiin :') Ehkä näitten kysymysten vastausten perusteella tosiaan tuo Serdaigle.

Olisiko jollakin kiinnostusta mun peliseuraksi?
Shanietta Kei
Oppilas

ViestiKirjoittaja Ronja Blomroos » 06 Elo 2016, 21:19

Osallistunpa minäkin tähän haasteeseen. Tosin saa nähdä, kuinka oikeasti osaan pelata omana itsenäni. Noh, kokeillaan. Vastaan sekä lajitteluhatun, että jatko-opiskelijoiden kysymyksiin. Kuvittelen, että olen aikaisemmin ollut lajiteltuna tiettyyn tupaan ja nyt olen koulussa jatko-opiskelijana.

1. Mikä on lempivärisi?
- Vihreä
- Koira ja pupu
- Positiivinen, itsenäinen, ihan kiva
- Samanlaiset mielenkiinnonkohteet
- Varmaan jotain ravintola-alaan liittyen
6. Mitkä kaksi tupaa ovat suosikkitupiasi?
- Gryffondor ja Serpentard

Lajitteluhattu luultavasti pähkäilisi Serpentardin ja Pouffsoufflen välillä ja laittaisi minut luultavasti jompaan kumpaan niistä. Alla jatko-opiskelijavastaukseni.

1. Missä olet opiskellut ennen jatko-opiskelijaksi hakemista?
- Jos suomessa on taikakoulu, niin siellä
2. Mitkä kaksi oppiainetta ovat olleet lempiaineitasi?
- Ennustus ja taikaliemet ja -juomat
3. Mitkä kaksi oppiainetta ovat olleet vaikeimpia aiemmassa koulussasi?
- Tähtitieto ja muinaiset riimut
4. Kuinka vanha olet?
- 23 (leikitään, että pidin jossain välissä välivuoden tai vastaavaa)
5. Mitkä valinnaisaineet valitset tälle lukukaudelle?
- loitsut, pimeyden voimilta suojautuminen, taikaliemet ja -juomat, ennustus, taikaolentojen hoito, numerologia

Melody, Lloyd, Anna, Melinda ja Shanietta. Voisin pelata jonkun teidän kanssa, mieluusti sellainen noin kolmen hengen peli. :)
Ronja Blomroos (28): Ärsyttävä ja hieman lapsellinen tapaus. Tämä sosiaalinen, äkkipikainen ja huomiota rakastava nainen on sydämeltään Serpentard.
Muut hahmoni: Mila Molina, London Morel & Michelangelo Pele
Ronja Blomroos
Alumni

Tupa: Serpentard

ViestiKirjoittaja Shanietta Kei » 06 Elo 2016, 21:24

Ronja, minä voisin ainakin tulla siihen kolminpeliin jos keksitään jotain! :)
Shanietta Kei
Oppilas

ViestiKirjoittaja Ronja Blomroos » 06 Elo 2016, 21:27

Shanietta Kei kirjoitti:Ronja, minä voisin ainakin tulla siihen kolminpeliin jos keksitään jotain! :)

Joo! Laitan yksää. :)
Ronja Blomroos (28): Ärsyttävä ja hieman lapsellinen tapaus. Tämä sosiaalinen, äkkipikainen ja huomiota rakastava nainen on sydämeltään Serpentard.
Muut hahmoni: Mila Molina, London Morel & Michelangelo Pele
Ronja Blomroos
Alumni

ViestiKirjoittaja Anna Pretre » 06 Elo 2016, 22:12

Minäkin osallistun mielelläni peliin!
4.luokkalainen Pouffsouffletyttö, ujo ja hiljainen, mutta on tyytyväinen elämäänsä seinäruusuna.

Hahmoni: Sharnee Ispahan, GryffondorPark Eun Ji, SerdaigleAnna Pretre, PouffsouffleSalena Bloke
Anna Pretre
Oppilas

ViestiKirjoittaja Evelyn Clément » 06 Elo 2016, 23:05

// Ah, haastavan ihanan hirmuinen haaste... epäilen, että tulen sekä tyksimään, että kiristelemään hampaita tämän takia. Jostain kumman syystä olen näköjään päätymässä taikakouluun Châteaussa, eittämättä mielenkiintoinen valinta minulta, kun tuo ranskan kielitaito on hiukan ruosteessa ja Ranskan tilanne on, mitä on //

Taisi olla minun vuoroni, sillä tuo lajittelua valvova opettaja ainakin lausui minun nimeni. Enkä nyt uskonut, että Ranskassa kovinkaan monella muulla oli suomalainen nimi, joten kaimoja ei välttämättä löytyisi. Astelin tuonne tilan etualalle, jakkaralle istuskelemaan, kun hattu aseteltiin päähäni. Lajittelu sai luvan alkaa.

1. Mikä on lempivärisi?

Oikeasti? Lempiasioiden pohtimimsesta tulee niin vaan mieleen kaikki ystäväkirjat, joita tyyliin täyttelin ala-asteella, tai eskarissa. Ja olen jostain syystä tosi huono valitsemaan yhtään mitään. Varsinkaan lempiasioita. Okei, sininen. Tai vihreä. Aikoinaan se oli kyllä monta vuotta punainen - siis kaiken piti olla punaista -, mutta ehei, ei enää. Punasuuskausi oli ja meni. Turkoosi voisi olla lempivärini, se on jotenkin kivsu väri :3

Lempieläinkin pitäisi päättää. Okei, noh, tämän olenkin tainnut päättää aiemmin jo: Kissa :3 Vaikka ovathan koiratkin söpöjä (kyllä, asiaan vaikuttaa se, että meillä on sekä kissa, että koira)

Yrittääkö tämä hattu saada minut hulluksi? Siis kolmeen sanaan pitäisi muka osata kuvailla koko luonteeni? Ehei, ei onnistu.
Elikäs, minä. Olen pääasiassa tunnollinen kaiken suhteen. Siis jos puhutaan koulusta, niin hoidan kyllä läksyt ja kirjotelmat ja kirjotukset ja esseet ja portfoliot ja mitkälie kunnolla ja mieluiten edes hiukan paremmin (niin, taidan olla osittainen perfektionisti, vaikka pienimuotoinen laiskuus aina velloo näin kesäisin).
Sitten olen varmaan empaattinen ja tunteellinen yleensäkin. Ehkei tunteeni nyt enää sellaista vuoristorataa kulje, kun murrosikä varmaan pääasiassa ohi, mutta kyyneleitä ja naurua kuuluu elämääni. Ja empaattisuudessa olen oikeasti aikas vauhko, kun saattaa olla, että välillä en edes erota muiden tunteita omistani. Varsinkin nuo negatiiviset tunteet vaikuttaa tosi pahasti. (Okei, oon varmaankin HSP, se olis varmaan pitänyt sanoa heti ekaksi...)
Ja sitten... Joskus oon varmaan idealisti suunnittelija, - ah, suunnittelut ja liput ja laput täyttävät huoneeni - mutta olen kai osittain myös kunnianhimoinen - siis en tii miks, mut ehkäpä miun elämä pyörii arvosanojen ympärillä. Eiku, ei sentään... - ja herkästi innostuva - ah, innostuksen (intohimon) kohteita tosiaan löytyy niin HP:stä kuin teatterista muuhun - ja sitten oon tietty lukutoukka /kirjahullu ... Ja noh, voisin varmaan sanoa, - tämä saatta sitten tulla osalle yllätyksenä - että kirjoittaminen on minulle kaikki kaikessa, ja tekstiä yleensä vaan pukkaa tulemaan... (puhuminen on sitten varmaan se vaikeampi puoli).

Ystävä... voisin mainita, että koko käsite on hirmuisen vaikea. En myöskään osaa varmaan päättää yhtä tärkeintä piirrettä. Mutta ehkä ystävältä voin olettaa, että hän osaa ja haluaa kuunnella minua ja pysyy ystävänä, vaikka välimatka olisi mikä, tai emme kuulisi, näkisi, tai haistaisi (ym.) toisiamme pitkään aikaan.

Hui. Valintoja... Siis... voisin varmaan kaikkein eniten haluta olla opettaja. Äidinkieli, psykologia, historia ja filosofia (sekä loitsut, jos pätevyys riittäisi) voisi kiinnostaa. Toisaalta velhoyhteiskunnassa voisin myös kuvitella itseni ministeriöön. Sauvaoppiinkin olisi mielenkiintoista perehtyä, mutta ehkei minusta puutöiden takia sauvasepäksi olisi...

6. Mitkä kaksi tupaa ovat suosikkitupiasi? (Gryffondor, Serdaigle, Pouffsouffle, Serpentard)
Suosikkejani lienee Serpentard - kas kummaa, mutta kiitos Even, jymähdin tähän - ja Serdaigle. Jos mennään syvällisiin tupapohdintoihin, mihin kuulunkaan, niin en sitten tiedä tuleeko siitä päätöstä ikinä. (Voisin varmaan mainita, että minulla saattaa esiintyä pieniä hippusia tupavastaisuutta, hihhii).

7. Millä luokalla opiskelet? (11-vuotias on 1. luokalla, 12.-vuotias 2. luokalla jne.)

Titititi... 7 lk. ilmeisesti tällä hetkellä, eli 17 vee. Todennäköisesti olen nyt vaihtanut kouluni kummallisesta kommervenkista Châteauhun ja olen siis opiskellut tätä ennen Suomessa.

8. Mitkä valinnaisaineet valitset tälle lukukaudelle?

Ah. Valinnaisainevalinnat... ((WhatsAppryhmäläiset ovatkin tässä jo saaneet oheiskärsiä minun kurssivalintojen syvällisistä valintakriiseistä ja pohdinnoista ja söhläilyistä ja lukkareista ja valitsemattomuudesta ja liikavalinnoista, muttamutta)) Valitsisin Loitsut, muodonmuutokset, PVS:n, yrttitiedon, taikaliemet ja -juomat, tähtitiedon, taikuuden historian, (jaksaa, jaksaa, lista jatkuu tietty vielä) jästitiedon (hmm... vai olisikos muuten valinnut tätä? Olisinkohan puoliverinen, kyllä, varmaan. Isä on kyllä sen verran skeptikko, ettei hänestä velhoa saa tekemälläkään. Mutta ehkäpä olisin silti valinnut aineen, ties vaikka oppisin jotain, mitä en ennestään tietäisi... (Btw, tiskikoneella pääsee internettiin XD)), ennustus (oikeasti? Tai no joo, miullahan on upeita intuitiivisia taitoja XD), taikaolentojen hoito (varmaan tätäkin miettisin pidempään, mutta raksittaisin/ ympyröisin valintoihin kuitenkin), muinaisen riimut (mitäs tään sepostaisi? Ah, kielipääni ei tyksi, mutta tietty olisin valinnut tämänkin, kun niitä olen muutenkin lueskellut ((viimeksi, kun jotain pohdiskelin erään ihanan riimujen professorin puolesta hänen tuntejaan -kröhöm))), numerologia (ah, numerot <33) ja hmm jäljelle jäisi se yksi aine, jota en valitsisi XD (joka ikävästi päätyi kyllä Even lukkariin XD)

Nonni! Siinä se! Sitten vaan odotellaan hatun tuloksia... ääh, kuinkas pitkään se nyt pohtiikaan? Taitaa olla minulla liikaa tekstiä -taas... voi makkara! Toivottavasti en aiheuttanut hatulle vaivaa, vai voiko hatulle aiheuttaa vaivaa? Äääh... Hetkinen, pitäisköhän miun ITSE päättää tupani... siis voi, voi, voi... joko tänne tulisi ihunan jättipitkä tupapohdinta, tai sitten noudatan erään fiksun aiemmasta viestistä pongattua esimerkkiä ja sensuroin sen pohdinnan pois... * ääh, ööh, en osaa vielä päättää (Molshan ei sotkenut ajatuksiani Gryffiksestä, ei tosiaankaan...) äähööhhmm*

EDIT: Tupapohdinta jatkuu alla (Eih, en kyennytkään olemaan pohtimatta kirjallisesti :'D Ei mutta mutta... taidankin siirtää tupapohdinnat pelaajille alueelle ja ilmoittaa tässä vain tupani, johon päädyin. )

Se on ... Serdaigle. (((:"D eiku... eiku, ei... juu, nyt se on Serdaigle, stop...)))
Jehei! Olipas hieno päätös, melkein kuin suoraan ajatusten lukua lajitteluhatulta... eiku... hmm...

//EDIT 2 : Ei ole matkimista Soph :') Ainakaan mitenkään huomiota herättävästi//

// Joo, oon siis päätynyt peliin Shaniettan ja Annan kanssa <3 //
Viimeksi muokannut Evelyn Clément päivämäärä 07 Elo 2016, 21:34, muokattu yhteensä 2 kertaa
Tämä hahmo ei ole roolipelillisesti enää mukana, mutta jos näet uuden viestin, niin haamuilen todennäköisesti ylläpidon asioilla :)

Hahmoni: Evelyn Clément, Deborah Samatha Fey ja Nicolas Cartier
Evelyn Clément
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja Sophie Brown » 07 Elo 2016, 08:42

//Sori jos tä on matkimista Eve.//

Se oli totta. Istuin lajitteluhattu päässä. Minua lajiteltiin.

1. Mikä on lempivärisi? Violetti ja turkoosi. Se on vaihdellut pienempänä mutta nyt nuo ja vaaleansininen on kiva.

2. Koira ja delfiini. En osaa päättää kumpi. Myös kissa on kiva.

Ystävällinen (ainakin pyrin olemaan). No, positiivisuudesta mua on kehuttu eli kai positiivisuus. Ja sit sellanen selittäjä (napsii tietoja kaikkialta ja kyselee paljon, selittää kaikkea aina tosi pitkästi).

4. Jaa, luottamus. Ystävän pitää aina olla luotettava.

5. Mikä on unelma ammattisi?
Ah, niitä on monta sekä velho- että jästiammattina minua on kiehtonut opettajan työ. Ja myös jonkinlaiset pelastustehtävät ovat aina kiehtoneet minua.

Pouffsouffleen eniten tahtoisin ja eniten tykkään. Toinen on kai Serdaigle.

((Oikeasti olen kymmenen mutta nyt vuoden vanhempi)). Olen 11 vuotta ja aloitan ekalta.

8. Mitkä valinnaisaineet valitset tälle lukukaudelle?
Olen ekalla eli en voi vielä valita mitään.

((Päätänkö tän itse? Jos päätän niin oon Pouffsouffle)).

//Melinda, voisin pelata sun kanssas. Entäs nimet? Voiko etunimeään käyttää vai pitääkö keksiä joku?//
Järki
ei
jätä
jos
pidät
pään
kylmänä.

Sophie Brown Terävä-älyinen joskin ujo ensiluokkainen serdaigle jolle läheisin on hänen siskonsa Judy.

Muut hahmoni: Kaksi mahtavaa Pouffsoufflea. Katie Chang ja Cèlina Tourette.
Sophie Brown
Oppilas

ViestiKirjoittaja Mila Molina » 07 Elo 2016, 11:01

Yksäriviestittelyn jälkeen Evelyn, Anna ja Shanietta pelaavat pelin kolmestaan, ja minä ja Melody kahdestaan. Minun ja Melodyn mukaan mahtuisi vielä kolmas henkilö. Haluaako joku tulla?

Sophie Brown kirjoitti:Voiko etunimeään käyttää vai pitääkö keksiä joku?

Ideana on käyttää ihan omaa etunimeä ja indentiteettiä. Jos jostain syystä ei halua kertoa omaa etunimeä, voi sen kohdalle keksiä jonkun muun nimen.
Mila Molina (64): Taikakoulu Châteaun entinen rehtori, nykyään vain ennustuksen opettaja. Ankara ja määrätietoinen tiukkapipo.
Muut hahmoni: Ronja Blomroos, London Morel & Michelangelo Pele
Mila Molina
Opettaja

Opetettava aine: Ennustus

ViestiKirjoittaja Matthias Frankowski » 07 Elo 2016, 12:31

Mila ja Melody, voin kyllä käydä teidän pelissä pyörähtämässä. En ihan tiedä onko minusta niin paljoon enempään vai ei, haha. :') Ja riippuuhan se jonkin verran juonesta.
"Kävele sata metrii mun kengissä, selviit hengissä, mut sun elämäs ei oo enää entistä"
- Huge L, Matka mun kengissä

Matthias Frankowski, 6.-luokkalainen Serpentard. Arkielämä koostuu kouluelämästä selviytymisestä ja kaverin kanssa oleilusta.
Matthias Frankowski
Oppilas

EdellinenSeuraava

Paluu Ajatuseula