//:D Damien on oikeasti tosi kiva. :3 //
Serpentard kuitenkin aloitti kysymykseen vastaamiseen ja olisin voinut haihtua kuin tuhka tuuleen. En minä oikeasti halunnut tietää mistä hän tiesi nimeni, sillä osasin jo heittää todella hyvän arvauksen. Olisin mielelläni jättänyt kuuntelematta vastausta etenkin, kun oli jo pahoitellut sitä ja yrittänyt tehdä siitä mitättömän. Huokasin turhautuneena itselleni jatkaessani matkaa, ja yrittäessäni olla kiinnittämättä liikaa huomiota kaverin jokaiseen sanaan ja ilmaukseen. Vastaus oli kuitenkin ihan erilainen kuin olin odottanut, mutta ehkä näin oli hyvä.
Omalaatuinen. Tuhahdin hieman pyöritellessä kirjettä kädessä. Se oli aika kesy ilmaus vielä, ja ihan mukava siihen verrattuna joihin olin jo itseni totuttanut. Hän oletti minun tietävän hänen nimensä ja muistavan sen. Jos muistat toisen nimen, toivot heti että toinenkin muistaa sinut. Loogista, tavallista ja inhimillistä. Harmi, etten täyttänyt tätä toivetta.
”Tietenkin muistan”, vastasin myöntävästi, vaikka tavallaan olisin halunnut tietää, mitä tapahtuisi jos olisin kieltänyt sen. En kuitenkaan yrittänyt vetää läskiksi tämän vilpittömyyden, joten vaihdoin käytävän toiselle puolelle.
Toinen vaikutti sentään ihan ok:lta ja se merkitsi jo paljon, mutta se varmaan johtui tästä tilanteesta. Voisin vieläkin käydä kantelemassa hänestä ja hän minusta - niin hän varmaan luuli. En minä edes tiennyt hänen nimeään, mutta nimien unohtaminen oli joskus tuntunut niin hienolta. Olinko edes tiennyt hänen nimeään joskus? En ollut siitä kauhean varma. En ollut viettänyt niinkään paljon aikaa muiden poikien kanssa, sillä ne olivat usein...
Jokin painautui hetkeksi aivan yllättäen vyötäröäni vasten ja katosi. Olin ollut ajatuksissa enkä katsonut eteenpäin, ja heti tällaista tapahtui. Jos hiippaili öillä käytävillä kannattaisi myös pitää silmänsä auki, läksytin itseäni. Hätkähdin aika rajusti, kun jostain edestäpäin kuului kolahdus. Mikä se oli? Olin juuri huomauttamassa itselleni, että pitäisi myös pitää korvat auki. Jotenkin tuntui siltä kuin olisin ollut tähänkin taas syyllinen, mutta en varmaan. Vai olinko? Pitikö pahoitella vai odottaa, että toinen ottaisi sauvansa esille ja valaisisi käytävän? Epävarmuus oli ja on aina kamalaa.
”Kävelin... ehkä... jotain päin?” päädyin takeltamaan varovaisesti toiselle. Ehkä tämä vain voisi valaista minulle koko tilannetta, niin en vain keksisi kaikkia kamalia skenaarioita päässäni. Puristin tyhjän käteni nyrkkiin, ja yritin näyttää ja olla tavallisesti. Olin huono valehtelemaan, näyttelemään. Parannettavaa olisi paljonkin, mutta kuka minun teatteritaidoista edes välitti. Ei minusta olisi siihenkään hommaan.
Katsoin varautuneena siihen suuntaan pimeydessä, jossa uskoin sen toisen Serpentardin yhä olevan. Toinen oli varmaan vielä siinä? Vai oliko tämä jo lähtenyt? Pelästytinkö hänet pois? Pitikö minun nyt yksin kuluttaa tämä yö käytävällä, jossa kaadoin taas kaiken ja saisin pian yövalvojat niskaani hengittämään? Toivottavasti hän ei ollut vielä lähtenyt.