Tulista tunnelmaa ja uutta jutteluseuraa

Tarjoilusalissa on koko illan ajan tarjolla naposteltavaa ja juotavaa; noidankattilakakkuja, siirappikakkuja, suklaatuulihattuja, sukupalloja, kermakaljaa, kurpitsaporetta sekä erilaisia jästiherkkuja. Alkoholipitoiset juomat on suojattu ikälinjalla, jonka yli ei liian nuori koulun oppilas pääse astumaan.

Tulista tunnelmaa ja uutta jutteluseuraa

ViestiKirjoittaja Heather Rose » 06 Joulu 2015, 19:13

//Tämä alue on varattu Heather Roselle, sekä Jasmin Blackbirdille. Tapahtumat tapahtuvat noin kello 19:15 aikoihin.//

Heatherin katse kiisi tarjoilusalin pitkän pöydän halki aina tuoreista hedelmistä herkulliseen kalaruokaan ja lohen kautta liharuokaan joiden jälkeen vuoronsa saivat jäärotat sekä muut taikamaailmassa yleistyneet herkut. Tyttö antoi katseensa kiiriä karamelleihin sekä mahtaviin taikaleivonnaisiin ja jättimäiseen boolimaljaan joka huokui vaaleanpunaista nestettä, sekä suklaaputoukseen joka vaikutti suussasulavalta. Vesi nousi nuoren neidin kielelle ja hän hieraisi vatsaansa, niin kuin kuka tahansa keskiverto noita olisi tehnyt.

Nälkäinen oli päälleen värikkään narrimekon ja pujahtanut jättimäisiin kumisiin kenkiin, jotka päästivät joka kerta askeleen astuttuaan omituisen vink-äänen. Rinnassa Heatherilla komeilee vettä ruiskuttava kukka. Asun kruunaa pellemeikki; valkoinen kajaali punaisin pisamin ja punainen pelle nenä.

Narrin hiukset ovat laitettu kiharalle pehkolle, joka värien nimissä värjättiin sateenkaaren värisin raidoin. Päässä komeilee kaiken lisäksi narrihattu, joka kilisee kenkien vinkunan tahtiin.

Narri nojasi pöydän liepeeseen ja nappasi kanankoiven viereisestä kulhosta. Neiti vaikutti varsin huonotapaiselta siinä seisoessaan ja repäisi leuoillaan palan kuin kivikauden ihminen. Tulinen mauste kastikkeineen levisi Heatherin kielelle ja tämän kasvot vääristyivät miltein saman tien. Kuin olisi hakannut palan tuoreesta chilistä.

Vedet silmissä Heather kiirehti boolimaljalle ja joi itsensä räjähdyspisteeseen limenvihreällä pillillä. Mansikkainen maku levitti tulisuutta mukavasti ja tyttö huokaisi helpotuksesta. Joka tapauksessa Heather taitaa turvautua tästä lähin nallekarkkeihin.
Heather Rose: Eloisa, mukava, runollinen neiti Pouffsoufflesta.
Heather Rose
Oppilas

Tupa: Pouffsouffle

Re: Tulista tunnelmaa ja uutta jutteluseuraa

ViestiKirjoittaja Jasmin Blackbird » 06 Joulu 2015, 19:34

Siirryin tanssisalin laidalta tarjoilusaliin. Olin pukeutunut violettiin mekkoon ja mustiin kenkiin. Pään laidalla oli pieni silinteri hattu seitteineen. Auki olevat hiukset tulivat koko ajan silmien tielle.
Kun katselin pöydän antimia, alkoi tulla nälkä. Huomasin narrin ottavan kanakoiven ja minua alkoi naurattaa, kun näin hänen ilmeensä. Otin itselleni leivonnaisen ja pohdin, että kannattaisikohan tutustua tuohon tyttöön. Yritin tehdä mekostani siistimpää ja rohkaistuin sanomaan: "Hei!" Heti sen sanottua aloin epäröidä, mutta enää ei voinut perääntyä. "Olen Jasmin."
Jasmin Blackbird, 2.-luokkalainen Gryffondor.

Toinen hahmoni: Alice Juniperintytär.
Jasmin Blackbird
Oppilas

Tupa: Gryffondor

ViestiKirjoittaja Heather Rose » 06 Joulu 2015, 20:27

Heather katselee ympärilleen nähdäkseen kaikki iloiset oppilaat ja naureskelevat opettajat jotka ottavat kaiken irti tästä hauskuudesta. Ihmiset juttelivat keskenään ja tanssisalin puolella tanssittiin täydellä sydämellään. Neidistä oli mukavaa katsella muiden touhuja ja kuvitella miltä tuntuisi olla itse jonkin tietyn ihmisen asemassa. Ehkä hän liittyisi pian mukaan.

Tyttö pyöritti pehmonalleaan oikeassa kädessään ja vihelteli lystikkäästi. Nallukan pyöritys vauhti kiihtyi kiihtymistään jopa niin vauhdikkaaksi että koko nalle lensi kaaressa suklaaputoukseen. Heather irvisti ja nosti suklaisen pehmolelunsa ylös.
"Ensi pääsiäisenä saammekin munat suklaanallelta", hän sanoi edelleen irvistäen.

Heather säpsähtää hieman kuullessaan iloisen tervehdyksen: "Hei!" Tyttö kääntyi ympäri ja kohtaa Jasminin- sillä nimellä hän esittäytyi. Jasmin oli hoikka tyttö, jonka tummanruskeat hiukset olivat auki ja päälaella keikkui pieni liila silintelihattu, jonka läpi oli vinosti punottu hämähäkinseitti. Tyttö oli pukeutunut liilaan mekkoon.

"Hei, olen Heather", Heather esittäytyi hymyillen. "Nätti mekko!" hän jatkoi ja vilkaisi suklaanalleaan. "Joo, elä kysy."
Heather Rose
Oppilas

ViestiKirjoittaja Jasmin Blackbird » 07 Joulu 2015, 15:04

Tyttö esittäytyi Heatheriksi. Hämmennyin kuullessani kehuja häneltä ja sanoin: "Kiva asu sinullakin." Tuijotin hetken aikaa suklaista nallea. Puraisin palan leivoksestani, jotta voisin miettiä mitä sanoisin. Olin huono tälläisissä asioissa, keksimään puheenaiheita yms. Syötyäni kysyin: "Oletko ykkösluokalla? Olen mielestäni nähnyt sinut jollain tunnilla." Olin täysin varma asiasta.

Jasmin Blackbird
Oppilas

ViestiKirjoittaja Heather Rose » 07 Joulu 2015, 18:15

Jasmin kehui Heatherin asua vastakaikuna. Heather piti kehuista. Ne toivat aina iloisen mielen ja kukapa ei pitäisi iloisuudesta?

"Oletko ykkösluokalla? Olen mielestäni nähnyt sinut jollain tunnilla." Jasmin kysyi.

"Olen", Heather vastasi. "En juuri nyt muista sinua mutta varmasti olen joskus nähnyt sinut. Kuntien viime perjantaina taikaliemien tunnilla?" Heather hieraisi nalleaan narrimekkoon johon jäi ruskea tahra rinnuksille.

"Missä tuvassa olet?"
Heather Rose
Oppilas

ViestiKirjoittaja Jasmin Blackbird » 07 Joulu 2015, 18:58

//Tarkoitit varmaan kuten tuolla kuntien sanalla.//

Heather vastasi minulle myönteisesti: "Olen. En juuri nyt muista sinua mutta varmasti olen joskus nähnyt sinut. Kuten viime perjantaina taikaliemien tunnilla?" Heather hieraisi nalleaan mekkoonsa.
Vastasin: "Niin, ehkäpä." Kun Heather kysyi tupaani, olin ajautunut ajatuksiini. En heti tajunnut että hän puhui. Sanoin herätessäni: "Mitä.. Ai juu, tupani. Olen Gryffondorissa. Entäpä sinä?" Nolostuin hieman, sillä hänhän voisi pitää minua tyhmänä, kun käyttäydyn noin.

Jasmin Blackbird
Oppilas

ViestiKirjoittaja Heather Rose » 07 Joulu 2015, 21:04

//Niin tarkoitin.//

"Niin, ehkäpä", Heather kuuli kommentin edelliseen lausahdukseensa.
Ensivaikutelma Jasminista oli jo herännyt ja Heather piti tyttöä varsin mukavana, niin kuin hän oli pitänyt kaikkia aikaisemmin tapaamiaankin. Ensikäyttelyssä on aina vaikeaa arvioida ihmistä oikein ja Heather on oppinut olemaan varovainen. Ensin niin tylyn tuntuinen voi olla pohjimmiltaan sydämellinen ja toisin päin.

"Mitä.. Ai juu, tupani. Olen Gryffondorissa. Entäpä sinä?" Jasmin kertoo hieman nolostuneena.

"Olen Pouffsouffle", Heather kertoi ja naurahti. "Toisin kuin koko muu perheeni."
Heather Rose
Oppilas

ViestiKirjoittaja Jasmin Blackbird » 07 Joulu 2015, 21:49

Heather kertoi olevansa Pouffsouffle. Huomasin kissan kuljeskelevan huoneen laidalla ja tunnistin sen Lusaksi. Sanoin Heatherille: "Näetkö tuon kissan? Se on minun. Käskin kylläkin sitä pysymään poissa, ettei se aiheuta hankaluuksia." Joskus Lusa on aikamoinen täystuho, ajattelin ja toivoin, että se olisi kunnolla. Se tuli lähemmäs ja nostin se syliini. Vien sen jossain vaiheessa pois, päätin. Ääneen sanoin: "Sen nimi on Lusa."

Jasmin Blackbird
Oppilas

ViestiKirjoittaja Heather Rose » 10 Joulu 2015, 11:41

Koko Heatherin isoveljet kuuluivat Luihuiseen, sillä he kävivät Tylypahkassa koulua. Hänen pienemmät siskonsa eivät olleet edes tarpeeksi vanhoja kouluun, mutta jollei heistä tulisi Serpentardeja niin sitten Serdaigleja. Heatherin luonne oli aina ollut lojaali ja ystävällinen. Hän oli uskollinen muille, mutta pahimpana paheena oli ollut valehtelu. Tyttö oli kehittynyt tarinoimisessa hurjaa vauhtia että sai kerran pikkusiskonsa uskomaan että hän oli peikko.

"Näetkö tuon kissan? Se on minun. Käskin kylläkin sitä pysymään poissa, ettei se aiheuta hankaluuksia", vasta silloin Heather huomasi kissan joka kuljeskeli huoneen laidalla. Se tassutteli lähemmäksi ja Jasmin nosti sen syliinsä. "Sen nimi on Lusa."

"Minullakin on kissa", Heather tutkaili Lusaa. "Sen nimi on Vincy, mutta se taitaa olla pyydystämässä hiiriä."
Heather Rose
Oppilas

ViestiKirjoittaja Jasmin Blackbird » 10 Joulu 2015, 18:41

Sain tietää, että Heatherilla on kissa. Sanoin: "Kiva tietää. Olisi kiva nähdä se joskus, jos on mahdollista." Lusa rimpuili, joten laskin sen maahan. Se katsahti minuun ja lähti pois.
Mennessään Lusa pysähtyi syömään joltakin pudonnutta kanankoipea, kunnes se lähti pinkomaan todella nopeasti ulos huoneesta. Silloin muistin miten Heather oli käyttäytynyt maistaessaan samanlaista kanankoipea. Minua huvitti ja päätin, että en itse maistaisi sitä. Tuumasin naurahtaen: "Teillä oli aika samanlaiset reaktiot."

Jasmin Blackbird
Oppilas

Seuraava

Paluu Tarjoilusali