Pimeä reissu

Lukuvuoden 2015-16 asiat löytyvät arkistoituna täältä.

Pimeä reissu

ViestiKirjoittaja Sirena Rover » 05 Joulu 2015, 12:54

//Peli on varattu Heather Roselle ja hahmolleni Sirena Roverille. Eikös ajaksi sovittu noin klo. 18.00 ja vaikka 22.12 päiväksi?? Anteeksi erittäin tylsä otsikko, ei tullut muuta mieleen.//J

Oleskeluhuoneen melu häiritsi erittäin paljon läksyjen tekemistä. Onneksi sentään olin tullut huoneeseen aikaisin, koska muuten en olisi varmasti saanut varattua lempinojatuoliani, jokä oli takan edessä, mutta kuitenkin poissa uteliaiden katseilta. Olin nimittäin huomannut, että todella monia kiinnosti nähdä, kun kirjoitin läksyjäni tai luin pistekirjoitusta. Pari ensiluokkalaista oli tullut kerran kysymään miten pystyin kirjoittamaan iman, että näin mitä kirjoitin. Eivätkö muka näkevät ihmiset pystyneet kirjoittamaan ilman, että tuijottivat koko ajan sitä mitä tekivät? Koska jos ei, näkökyky kyllä sokensi aika paljon ihmistä.

Kävelin yhdessä koulun lukuisita hiljaisita käytävistä. Katosta satavavat tekolumihiutaleet tarttuivat hiuksiini. Rakastin joulua. Kaikkialla oli hiljaista ja rauhallista. Käytävissä tuoksui kaneli ja neilikka. Kaikki olivat iloisia ja ystävällisia, ehkä mielestäni hiukan liikaakin. Tänäänkin neljäsluokkalainen Gryffondor-tyttö oli yrittänyt väkipakolla kantaa laukkuni oleskeluhuoneeseen. Olin sanonut hienovaraisesti hänelle, että osaisin kantaa itse oman laukkuni. Tyttö oli roikkunut perässäni oleskeluhuoneeseen asti ja varoitellut joka ikisestä käännöksestä. Niin nykyään tuntui, että koko koulu tunnisti minut ja tiesi, että olen sokea.

Edestäni käytävältä kuului kolinaa. Pysähdyin ja kuuntelin. Se kuulosti aivan kolistelevalta haarniskalta, mutten ollut aivan varma. Kolina vaihtui yhtäkkiä paukahteluksi. Ei, ei se voinut olla haarniska. Tiesin, että käytävän keskivälissä on salakäytävä karvaisen taulun takana. Kuljin seinän vieressä ääntä kohti. Kolahtelu kuului nyt aivan vasemmalta puoleltani, kun löysin karvaisen taulun. Pujahdin salakäytävään.

"Aih!" ähkäisin, kun törmäsin johonkin aivan sen jälkeen, kun olin astunut salakäytävään. Nousin hitaasti ylös. "Ööh..", sanoin epävarmasti. Oliko se joku muu oppilas vai salakäytävään piilotettu jokin iso esine?
Välillä itsepäinen, mutta ystävällinen sokea ruskeaverikkö. Närkästyy jos häntä yritetään auttaa liikaa tai tyttöä katsotaan erilaisena kuin muut.

Muut hahmoni: Linda Brown, Fanny Wiest.
Sirena Rover
Oppilas

Re: Pimeä reissu

ViestiKirjoittaja Heather Rose » 05 Joulu 2015, 14:00

//Otsikko kelpaa ja päivämäärä myös.

Pouffsoufflen tyttöjen makuusalissa pylvässängyn alta pilkottivat karkkitankokuvioin koristellut sukat. Ne kuuluivat Heatherille. Heather makoili vatsallaan sängyn alla ja jos joku (ei sillä etteikö jo joku olisi kiinnittänyt) olisi kiinnittänyt huomiota häneen tuo olisi selvästi huomannut hetken tuijotuksen jälkeen tytön etsivän jotain. Tavarat siirtyivät edes takasin vinhaa vauhtia ja pian sängyn alta luisuikin jo avaamaton ilmapallopaketti ja pikaliimapullo, sekä pieni muovipussi. Tässä vaiheessa keskiverto koululaisenkin kiinnostus olisi jo herännyt.

Helpotuksesta huokaisten pieni ruskea pää ryömi esiin ja Heather kekosi löytönsä syliinsä. Hän nosti tavarat sängylle ja katsoi myhäillen löytöjään.
"Nallukka", hän hymyili sängyn kaiteeseen nojaavalle nallelle. "Tästä tulee vuosi sadan jekku!"
Heather tyhjensi ilmapallopaketin sisällön pylvässängylle ja nappasi keltaisen pallon käteensä. Tyttö puhkui kaikella voimallaan pallon täyteen ilmaa ja työnsi sen muivipussiin. Hän toisti samaa prosessia sen verran kauan että pallopaketti tyhjeni ja huomaamattoman suurennusloitsun kärsinyt muovipussi oli täpöten täynnä.
"Vuosisadan jekku", Heather toisti ja nappasi pehmonallensa sekä muovipussin mukaansa.

Heatherin silmät tottuivat nopeasti hämärään. Tyttö vaelsi salakäytävässä etsien käytävän toista uloskäyntiä. Heatherille oli tullut ongelma sillä hänen kätensä eivät millään riittäneet kantamaan muovipussia, Nallukkaa, että pikalimapulloa. Niinpä tyttö oli turhautunut yksinkertaisimpaan ratkaisuun ja liimannut Nallukan muovipussin kylkeen.
Pian Heather huomasi taulun ääriviivat ja valon, joka tulvi saranoiden välistä. Seuraava uhri joka kulkisi tuota taulua käyttäen saisi kohdata joulun ensimmäisen kepposen.

Heather saapui taulun luokse ja mittaili sitä katseellaan. Sitten neiti otti esiin muovipussin, sekä pikaliiman. Hän levitti liimaa pussin toiseen kylkeen ja läiskäisi pussin taulun ylä reunaan. Seuraavan kerran kun taulu heilahtaisi sivuun pussi ottaisi kiinni salakäytävän kivi seinään ja tulija saisi ilmapallo vyöryn päälleen.

Kun pahaa aavistamaton Heather siinä seisoi hän ei voinut tietää että taulua lähestyttiin ja kun se heilahti sivuun oli jo liian myöhäistä; joku törmäsi päistikkaa Heatheriin ja he saivat ilmapallo vyöryn päälleen.
Heather Rose: Eloisa, mukava, runollinen neiti Pouffsoufflesta.
Heather Rose
Oppilas

Tupa: Pouffsouffle

ViestiKirjoittaja Sirena Rover » 07 Joulu 2015, 22:19

Noustessani ylös tunsin jotain pudonneen päälleni. Kevyitä jotain putoili päälleni. Nappasin yhden kiinni. Se oli pallo ja erittäin kevyt. Ei mitään hajua mitä se oli.

"Ööh"

Kuulin hengitystä. Se oli oppilas. Sokea katse suoraan eteen suunnattuna peräännyin hitaasti kohti salakäytävän oviaukkoa. Selkäni osui taulun selkämykseen. Taulun takaa kuului edelleen paukahtelua ja ryminää. Selkääni vasten rapisi jokin. Käännyin tunnustelemaan sitä. Muovipussi. Kai, mutta siihen oli kiinnitetty jotain pehmeää ja hieman painavampaa kiinni. Mitä ihmettä täällä tapahtuu??

Käännyin takaisin oppilaaseen päin. Mitä tuo suunnitteli tai oli suunnitellut ennen kuin olin tullut keskeyttämään hänet?
Välillä itsepäinen, mutta ystävällinen sokea ruskeaverikkö. Närkästyy jos häntä yritetään auttaa liikaa tai tyttöä katsotaan erilaisena kuin muut.

Sirena Rover
Oppilas

ViestiKirjoittaja Heather Rose » 10 Joulu 2015, 11:28

Ilmapallot vyöryvät Heatherin ja tuntemattoman uhrin päälle. Ne pompahtelevat kevyesti kivilattialla ja pian Heather tekee havainnon; hän istuu keskellä ilmapallo merta hiukset sähköisinä. Kaiken lisäksi hänen seuranaan on joku jota hän ei sillä hetkellä erota, ääriviivat vain. Tyttö kuitenkin kokee että jekku oli oikein onnistunut, mutta ainut pieleen mennyt juttu oli vain se että pila meni myös omaan piikkiin.

Heather kuulee pienen öhkäisyn ja silmiä siristelemällä hän erottaa tytön; tyttö peruutti äänähdyksen jälkeen taulun luokse. Hiljaisuudessa kuului vain muovipussin rapinaa ja jotain paukahtelua käytävän puolelta.

"Hei", Heather aloittaa ja nousee ylös ottaen tukea rosoisesta kiviseinästä. "Olen Heather Rose. Eikö ollutkin aivan mainio jekku? Ilmapallot ovat hauskoja!" tyttö heittää yhden ilmaan ja seuraa kuinka se leijailee käytävän pimeyteen.
Heather Rose
Oppilas

ViestiKirjoittaja Sirena Rover » 12 Joulu 2015, 10:53

"Hei", kuuluu suoraan edestä. "Olen Heather Rose. Eikö ollutkin aivan mainio jekku? Ilmapallot ovat hauskoja!" Tyttö jatkaa. Jekku? Mikä Jekku. Ja ne jotkin olivat ilmapalloja. Tapahtumien kulku alkoi pikkuhiljaa selkeytyä. Yksi asia oli vielä epäselvää: "Mikä jekku?" kysyin hievahtamatta kirkkaalla äänellä. "Mitä täällä tapahtuu?"

Taulun takana kuuluva rymistely häiritsi vieläkin minua. Mikä se voisi olla? Pohdintoni keskeytti toinen ajatus: tyttö oli esittäytynyt Heather Roseksi. "Olen Sirena Rover", esittäytyi itsekkin, hiukan myöhässä.

"Mutta missä olen?" kysyin vielä varmuuden vuoksi, sillä minusta oli alkanut tuntua etten ollut siellä missä kuvittelin olevani.

Sirena Rover
Oppilas

ViestiKirjoittaja Heather Rose » 12 Joulu 2015, 11:15

"Mikä jekku?" kirkas ääni kuului. "Mitä täällä tapahtuu?" Heatheria kummastutti kuinka hitaasti tyttö pääsi perille asioista ja hänestä tuntui että kaikki oli vinksallaan. Heather veti kuitenkin henkeä ja selitti: "Sait juuri ilmapallot päällesi. Se oli se jekku. Et odottanut sitä ethän?"

Heather pohti mielessään asioita ja yhtäkkiä tyttö muisti Nallukan jonka hän oli hetken mielijohteesta liimannut pussin kylkeen. Hän repi pussin seinästä ja pyöritteli sitä käsissään ottaen nallestaan tiukan otteen ja kiskaisi sen irti.

"Olen Sirena Rover", pouffsouffle kuuli kuinka Sirena esittäytyi. "Mutta missä minä olen?"

"Olemme salakäytävässä", Heather kertoi.
Heather Rose
Oppilas

ViestiKirjoittaja Sirena Rover » 13 Joulu 2015, 21:35

"Sait juuri ilmapallot päällesi. Se oli se jekku. Et odottanut sitä ethän?" Heather selitti. Närkästyin hieman. Mitä ihmettä oikein tapahtuu? Kuulen käytävällä pauketta, menen salakäytävän jossa oli tyttö nimeltä Heather ja saan ilmapallovyöryn päälleni. Onko siinä mitään järkeä?

"Niin, yleensä jonnekkin mennessäni tosissani odotan, että saan ilmapallovyöryn päälleni", vastasin hieman närkästyneesti.

Kuuli Heatherin tulevan minua kohti joten väistin seinän viereen. Tyttö käveli oviaukolle ja repäisi muovipussin irti taulun takapuolelta. Kuului vielä jotain rapistelua ennen kuin tuli taas hiljaista.

"Olemme salakäytävässä", Heather vastasi kysymykseeni olimpaikastamme. Ok, olin siis siellä missä pitikin.
"Entä mitä sinä täällä tarkalleen ottaen olet tehnyt tai teet tai olit harkinnut tekeväni?" kysyin saadakseni tapahtumista vielä selkeämmin kuvan.

Sirena Rover
Oppilas

ViestiKirjoittaja Heather Rose » 24 Joulu 2015, 15:29

"Niin, yleensä jonnekkin mennessäni tosissani odotan, että saan ilmapallovyöryn päälleni", Sirena totesi. Oliko ääni hieman närkästyneen kuuloinen? Vai kuvitteliko hän vain?

"Sepä on mukavaa", Heather totesi sinisilmäisenä. "Minäkin pidän ilmapalloista. Siinä tapauksessa sinun tulisi mennä tivoliin. Oletko käynyt tivolissa? Minä en, mutta olen kuullut että siellä on ilmapalloja."

Kun Heather oli kertonut missä he olivat häntä mietitytti. Eikö tuo tyttö tosiaankaan tiennyt missä he olivatkin Hänellähän on silmät päässään!

"Entä mitä sinä täällä tarkalleen ottaen olet tehnyt tai teet tai olit harkinnut tekeväsi?"

"Jekun. Etkö jo ymmärrä? Tarkoitukseni oli tehdä pila seuraavalle joka kulkee tuosta ovesta ja sinä olit seuraava joten jouduit jekun kohteeksi."
Heather Rose
Oppilas

ViestiKirjoittaja Sirena Rover » 30 Joulu 2015, 11:56

"Sepä on mukavaa", Heather vastasi aivan tavallisella äänellä.
"Minäkin pidän ilmapalloista. Siinä tapauksessa sinun tulisi mennä tivoliin. Oletko käynyt tivolissa? Minä en, mutta olen kuullut että siellä on ilmapalloja", tyttö jatkoi. Tivoli? Mikä ihmeen tivoli? Mielenkiintoni heräsi. Oliko tivoli kenties paikkakunta vai esine vai talo vai?....

"Jekun. Etkö jo ymmärrä? Tarkoitukseni oli tehdä pila seuraavalle joka kulkee tuosta ovesta ja sinä olit seuraava joten jouduit jekun kohteeksi", Heather vastasi tarkistuseeni. En tainnut osoittaa asiaan kuuluvaa innostusta tai jotain, koska Heather kuulosti kummastuneelta.

Se ajatus väistyi nopeasti mielenkiintoni tieltä: "Mikä on tivoli?" kysyin arasti.

Sirena Rover
Oppilas

ViestiKirjoittaja Heather Rose » 31 Joulu 2015, 13:54

"Mikä on tivoli?" Sirena kysyi arkaillen. Heather ei kummastellut kysymystä ollenkaan, sillä ei hänkään ennen ollut tiennyt mikä on tivoli. Hänhän oli puhdasverinen ja ainut lähde mistä hän sai tietää jästimaailmasta oli hänen isänsä.

"Tivoli on kuin mini huvipuisto. Isäni kävi "kiertävässä huvipuistossa", eli tivolissa Argentiinassa ja kuulin häneltä siitä kirjeissä. Tivolissa on karuselli ja maailmapyörä ja kaikkea muuta hauskaa. Isäni on käynyt myös Turkissa ja Belgiassa. Hän kiertää ympäri maailmaa töitä etsimässä. Hän ei asu kotona, mutta tulee käymään joskus- mutta vain harvoin. Äiti sanoo että hän ei välittänyt ollenkaan seitsemästä lapsestaan."
Heather Rose
Oppilas

Seuraava

Paluu Lukuvuosi 2015-16