Kirjoittaja Benjamin Blanchard » 05 Elo 2015, 23:30
Oli pilvinen iltapäivä. Taivas oli harmaiden pilvien peitossa, mutta sadetta ei kuulunut. Vastaan kävelevät ihmiset loivat minuun paheksuvia tai sydämellisiä katseita. Osa taas oli kuin ei olisi huomannut minua. Se oli ihan ymmärrettävää. Olin jo tottunut tälläiseen aikoja sitten.
Miksi minua sitten vilkaistiin hymähtäen tai lähes kauhistellen? Miksi jotkut taas hymyilivät minulle kiltisti? Noh, sehän oli täysin ihmisen luonteesta ja mieltymyksistä kiinni. Osa piti koirista, osa ei. Jonkun mielestä iso, musta ja arpinen, sutta muistuttava otus oli pelottava, jonkun toisen mielestä vain lutuinen ja viaton hauva.
Ravasin Poudlardinen tyhjällä kadulla etsien tiettyä kuppilaa. Heilutin häntääni hermostuneesti kantaen taikasauvaa suussani, kuin keppiä. Hehheh. Pysähdyin. Olinkohan oikeassa paikassa nyt, ajattelin hieman epävarmana katsoessani pientä kahvilaa edessäni. Paikka näytti ulkoa päin vaatimattomalta ja viihtyisältä.
Enempää pohtimatta pudotin sauvan maahan ja muutuin koirasta omaksi itsekseni. Muodonmuutos oli nopea ja se tapahtui yksinkertaisesti mielenvoimalla. Muutama ihminen katsoi minua. Hymyilin heille. Noukin sauvan maasta käteeni ja menin kuppilaan jonka edessä olin. Tuntui mukavalta katsella maailmaa taas korkeammalta, kuin hetki sitten. Tuntui myös jännältä kun häntä ja kaiken kuulevat suuret korvat olivat poissa.
Musta turkkikin oli kadonnut. Sen sijaan minua lämmittivät nyt ruskeansävyiset vaatteet -tummanruskeat housut, valkoinen kauluspaita ja tummanruskea takki. Valkoiset converset kuuluivat asukokonaisuuteni myös. Jos minulla olisi nyt ollut eläinmuotoni kaltaiset korvat, olisin varmasti luimistanut niitä. Katsoin kauempana, syrjässä istuvaa henkilöä. Hymyilin kuppilasta huolta pitävälle myyjättärelle kohteliaasti kun hän tervehti minua. Kävelin syrjään, erään oppilaan luokse.
Oikeastaan en enää ollut varma oliko hän pelkkä oppilas, kun otti huomioon viimeaikaiset tapahtumat ja UAKS.RY:n. Istuuduin pöydän ääreen, Karaktusta vastapäätä. Katsoin häntä hetken. Kuinka huonossa kunnossa poika olikaan, ajattelin säälien toista. Vaatteet olivat kieltämättä varsin koreat ja huolitellut, mutta muuten nuori herra Kärmes ei näyttänyt hyvinvoivalta.
"Ettet vain yritä värvätä minua velhonatsismin puolelle?" kysyin virnistäen pienesti sillä pojan vaatetus muistutti hieman Hitlerin sotilaiden -ja kyseisen miehen omaa- univormua. Oli käsivarsinauhat ja kaikki, -tietenkin UAKS.RY:n tunnuksella varustettuina. Mitään hakaristejä ei ollut. "Ei vaan. Mitä varten kutsuit minut tänne?" kysyin hieman vakavempaan sävyyn, kuin hetki sitten. En tosiaankaan tietänyt miksi minut oltiin tänne pyydetty. Karakatus osasi olla ärsyttävän salaperäinen.