Nuoret dragonologit

Lukuvuoden 2015-16 asiat löytyvät arkistoituna täältä.

Re: Nuoret dragonologit

ViestiKirjoittaja Elyon Deepforest » 01 Elo 2015, 09:20

"Tottakai. Mistä haluat aloittaa?" Renée kysyi.

Jes! Paras päivä pariin vuoteen! En ollut koskaan löytänyt ketään noin - noin mukavaa ihmistä! Parempaa sanaa sille ei ollut.

"Saanko katsoa?" Renée kysyi ja katseli uusia tuomani kirjoja. "Tottakai! Emme me salaa toisiltamme enää mitään!" Vastasin nauraen, vaikka Renée ei ollut kyllä odottanut mitään vastausta, vaan alkanut tutkia toista kirjaa heti.

"Minä voin kirjoittaa muistiinpanoja", Renée sanoi hymyillen. "Hyvä dragonologi." Renée sanoi juhlallisesti. "Mitä kirjoittaisimme ensiksi?"
Nauroin ja vastasin. "Aloitetaan vaikka tuosta, viimeisin suuri dragonologi oli tohtori Ernest Drake." Avasin yhdestä kirjasta kohdan, jossa oli kuva hänestä.
"Tuommoinen viiksityyppi. Jotkut sanovat, että myös Merlin oli dragonologi. Ja nimi Marco Polo kuulostaa tutulta en tiedä miksi, mutta hänkin oli dragonologi.
Meidän kannattaa myös opetella arvoituksia! Lohikäärmeet rakastavat niitä!" Ja taas aloin höpöttää, mutta tämä oli vain niin innostavaa!
Iloinen, herkkäuskoinen, sinisilmäinen ja hitusen ylitunteellinen tyttö Gryffondorista!
Elyon Deepforest
Oppilas

ViestiKirjoittaja Renée Mason » 01 Elo 2015, 13:12

"Totta kai! Emme me salaa toisiltamme enää mitään", Elyon vastasi ja nauroi, kun nappasin kirjan häneltä. Hymyilin vastaukseksi selatessani kirjaa. Kiinnitin huomion tytön sanavalintaan. "Emme salaa toisiltamme enää mitään." Enää. Mietin, oliko Elyon sitten salannut jotain minulta, mutta annoin asian olla. Kaikilla oli salaisuuksia. Minähän sen parhaiten tiesin.

"Aloitetaan vaikka tuosta, viimeisin suuri dragonologi oli tohtori Ernest Drake", Elyon kertoi, kun kysyin ensimmäisiä muistiinpanoja. Hän käänsi kirjasta esille sivun, jolla komeili muotokuva viiksekkäästä miehestä. Kirjoitin paperin ylälaitaan: "Dr. Ernest Drake, viimeisin suuri dragonologi". Katsoin hänen muotokuvaansa aukeamalta, jonka Elyon oli aukaissut. Hahmottelin hänen kuvaansa paperille nimen viereen, että muistaisin kasvot. "Tuommoinen viiksityyppi. Jotkut sanovat, että myös Merlin oli dragonologi. Ja nimi Marco Polo kuulostaa tutulta en tiedä miksi, mutta hänkin oli dragonologi," Elyon kertoi. "Marco Polo on todella kuuluisa maailmanmatkaaja. Myös jästit tietävät hänestä", kerroin kirjoittaessani Marco Polon nimen Dr. Draken nimen alle. Sen jälkeen lisäsin Merlinin nimen pienen kysymysmerkin kera.

"Meidän kannattaa myös opetella arvoituksia! Lohikäärmeet rakastavat niitä!" Elyon kertoi. "Tiedätkö yhtään arvoitusta?" Kysyin hymyillen. Vaikka tämä olisikin ollut tieteenhaara, koko juttu alkoi kuulostamaan enemmän ja enemmän lasten sadulta, jossa lohikäärmeet puhuvat ja ratkaisevat arvoituksia. Mutta kieltämättä, ei minulla ollut mitään todisteita siitä, etteivät lohikäärmeet tekisi juuri niin kuin Elyon minulle kertoi. Niimpä kastoin sulkakynän kärjen musteeseen ja kirjoitin "Arvoituksia:"
16-vuotias positiivinen, heittäytyväinen ja sosiaalinen tyttö gryffondorista. Rakastaa erityisesti lohikäärmeitä sekä muita eläimiä ja hymyilee enemmän kuin hengittää. Löytää kaikesta ja kaikista jotain positiivista, vaikka kukaan muu ei löytäisi.
Ei maailma kaadu, vaikka minä kaadun.

EPÄAKTIIVINEN inspiraationpuutteen ja muiden tylsien tekosyiden takia
Renée Mason
Oppilas

Tupa: Gryffondor

ViestiKirjoittaja Elyon Deepforest » 05 Elo 2015, 13:55

" Marco Polo on todella kuuluisa maailanmatkaaja. Myös jästit tietävät hänestä." Renée kertoi kirjoittaessaan vihkoon.
"Tiedätkö yhtään arvoitusta?" Renée kysyi viimeisimmän kommenttini jälkeen. "Olen kuullut monia, mutta muistan vain niitä, joita on kirjassa nimeltä Hobitti. Oletko lukenut?" Pohdiskelin hetkisen.
"Se saattaa olla tositarina. Mutta niin, niitä arvoituksia... En muista niitä sanasta saan, mutta muistan sen, minkä vuoksi Bilbo melkein joutui syödyksi. Tämä kaiken hävittää, ei eläintä puuta kukkaa eloon jää. Se raudan teräksen tuhoaa, kivipaadetkn soraksi hajottaa. Se murtaa kaupungit kuninkaineen ja - jotakin - tuuli laineen."
Hymyilin muistellessani kirjaa.
"Ja vastaus oli - haluatko arvata?" Kysyin iloisesti.
Iloinen, herkkäuskoinen, sinisilmäinen ja hitusen ylitunteellinen tyttö Gryffondorista!
Elyon Deepforest
Oppilas

ViestiKirjoittaja Renée Mason » 05 Elo 2015, 23:10

"Olen kuullut monia, mutta muistan vain niitä, joita on kirjassa nimeltä Hobitti. Oletko lukenut?" Elyon sanoi. Pudistin hymyillen päätäni. Olin kuullut kirjasta, mutten ollut koskaan lukenut. Se ei näyttänyt sellaiselta kirjalta, josta pitäisin. Tosin, mikä näyttäisikään. Kastoin sulkakynää musteeseen ja odotin, kun mustepisara valui takaisin purkkiin. Sitten kirjoitin paperille: "Hobitti". Oletin, että Elyon kertoisi arvoituksista, joita oli kuullut kirjasta.

"Se saattaa olla tositarina. Mutta niin, niitä arvoituksia... En muista niitä sanasta saan, mutta muistan sen, minkä vuoksi Bilbo melkein joutui syödyksi. Tämä kaiken hävittää, ei eläintä puuta kukkaa eloon jää. Se raudan teräksen tuhoaa, kivipaadetkn soraksi hajottaa. Se murtaa kaupungit kuninkaineen ja - jotakin - tuuli laineen.", Elyon lausui. Mietin hetken ja nostin sormeni merkiksi, että halusin arvata, kun Elyon oli kertomassa vastausta.

"Tämä kaiken hävittää", mietin ääneen, "Ei eläintä, puuta, kukkaa eloon jää. Se raudan, teräksen tuhoaa, kivipaadetkin soraksi hajottaa." Lausuin arvoitusta kuin runoa, jota oli vaikea ymmärtää ja yritin analysoida jokaista sanaa erikseen. Kirjoitin juuri toistamani pätkän paperille. "Sen täytyy siis olla jotain hyvin tuhoavaa tai vaarallista", mietin otsa kurtussa. "Se murtaa kaupungit kuninkaineen ja -jotakin- tuuli laineen", toistin silmät kiinni. Ymmärsin hyvin miksi tämä Bilbo oli melkein joutunut syödyksi. Arvoitushan oli varsin kinkkinen!

"Kuuluuko "jotakin" sana arvoitukseen, vai etkö vain muista sitä kokonaan", kysyin avattuani silmät ja hymyilin. Kirjoitin lopun ylös, vielä kun muistin sen sana sanalta.
16-vuotias positiivinen, heittäytyväinen ja sosiaalinen tyttö gryffondorista. Rakastaa erityisesti lohikäärmeitä sekä muita eläimiä ja hymyilee enemmän kuin hengittää. Löytää kaikesta ja kaikista jotain positiivista, vaikka kukaan muu ei löytäisi.

Renée Mason
Oppilas

ViestiKirjoittaja Elyon Deepforest » 07 Elo 2015, 10:19

"En muista kokonaan, taisi olla, että sortaa jotakin kuin tuuli laineen. Ja Bilbo vastasi vahingossa oikein.jos haluat ymmärtää arvoituksen, älä mieti mitään nuijamonstereita." Sanoin ja hymyilin arvoituksellisesti.
Elyon Deepforest
Oppilas

ViestiKirjoittaja Renée Mason » 13 Elo 2015, 20:53

//En tosiaan itse ole lukenut Hobittia. Tuo arvoitus on siis täysin vieras minulle :D//

"En muista kokonaan. Taisi olla, että sortaa jotakin kuin tuuli laineen. Ja Bilbo vastasi vahingossa oikein. Jos haluat ymmärtää arvoituksen, älä mieti mitään nuijamonstereita", Elyon sanoi ja hymyili. Yritin avartaa mieltäni ja suljin silmäni. Ei nuijamonstereita. Yleensä olisin pähkäillyt vielä kauemmin, mutta tämä arvoitus oli niin kinkkinen, että en kauaa jaksanut aivojani vaivata. "Äh, mikä se on?" Kysyin lopulta uteliaisuuden viedessä voiton. Osittain minua harmitti, etten ollut keksinyt vastausta. Mutta enhän minä serdaigle ollut. Kyllä lajitteluhatulla oli syynsä, miksen sopinut viisaiden ihmisten tupaan. Minulta puuttui muun muassa loistava oivalluskyky, jota olisin kaivannut varsinkin tässä tilanteessa.

Dragonologian kirjat olivat jääneet pöydälle suljettuina ja otin käsiini kolmesta kirjasta vanhimman näköisen. Avasin sen varovasti, sillä sivut näyttivät siltä, etteivät ne olisi kestäneet enää kauaa muuttumatta tuhkaksi tai pölyksi. Heti ensimmäisellä sivulla luki painovuosi; 1920. Kirja oli siis lähes sata vuotta vanha ja pystyssä ilmeisesti taian voimalla. Kolmannella sivulla neuvottiin lohikäärmeen eri avuista, kuten sen syljestä, joka kuulemma päähän levitettynä poistaisi hilseen ja täit. Uskalsin epäillä. Seuraava ohje olikin levittää lohikäärmeen verta kainaloihin, niin ne saavat pehmeän ihokerroksen. Olin kyllä lukenut Albus Dumbledoren löytämät lohikäärmeenveren kaksitoista käyttötarkoitusta, opetellut ne ulkoakin, eikä yksikään pehmentänyt ihoa.

Renée Mason
Oppilas

ViestiKirjoittaja Elyon Deepforest » 15 Elo 2015, 22:12

"Vastaus on aika." Sanoin iloisesti. Renée tutki kirjoja, niissä oli hassuja ohjeita. Avasin itsekin yhden kirjan. "Monet lohikäärmeet keräävät omia aarteita, ja jotkut älykkäät lajit osaavat hypnositoida, sen jälkeen piti kai... Tehdä matikkaa tai jotain." Pohdiskelin ja etsin aiheesta tietoa kädessäni olevasta kirjasta.
Elyon Deepforest
Oppilas

ViestiKirjoittaja Renée Mason » 24 Elo 2015, 11:25

"Vastaus on aika", Elyon mainitsi iloisesti ja läimäytin käteni otsaan. "Niin tietenkin, miten en arvannutkaan", mutisin nauraen. Vastaushan oli ollut ilmiselvä. Aika. Niin tietenkin. Olisi pitänyt arvata, sillä olin kuullut monia samankaltaisia arvoituksia, joiden vastaus on aika.

Kirjoitin "aika" arvoituksen alapuolelle vihkooni, kun Elyon jatkoi: "Monet lohikäärmeet keräävät omia aarteita, ja jotkut älykkkäät lajit osaavat hypnotisoida. Sen jälkeen piti kai... Tehdä matikkaa tai jotain", Elyon kertoi ja selaili kirjaa etsien sieltä tietoja. Kirjoitin Elyonin sanat omilla harakanvarpaillani vihkoon ja käänsin uuden sivun.

"Millaisia aarteita?" kysyin hajamielisesti. Kuvittelin kultaa ja kimallusta, mutta voihan aarre tarkoittaa muutakin, "Ja puhutaanko siitä matikasta jotain lisää siellä?" kysyin.

Renée Mason
Oppilas

ViestiKirjoittaja Mila Molina » 31 Elo 2015, 22:58

Pelin väliaikainen pisteytys:

Renée Mason: 21 p
Elyon Deepforest: 11 p

Jatkakaa peli loppuun, niin saatte kaikki 5 lisäpistettä!
Mila Molina (64): Taikakoulu Châteaun entinen rehtori, nykyään vain ennustuksen opettaja. Ankara ja määrätietoinen tiukkapipo.
Muut hahmoni: Ronja Blomroos, London Morel & Michelangelo Pele
Mila Molina
Opettaja

Opetettava aine: Ennustus

Edellinen

Paluu Lukuvuosi 2015-16