// Mites kummassa otsikko jäi taas meikäläiselle? Tämä alue on Evelyn Clémentille, Rose Hillille ja Ashley Oswenille ja ropetus-järjestys on Eve-Rose-Ashley.
Juonesta lisää täällä. //
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Nuori nainen katsoi minua hieman säälivästi ja joku tuossa virneessä ärsytti minua suunnattomasti. Ei puuttunut, että olin etsinyt tuota yhtä jatko-opiskelijaa jo reilun puoli tuntia, vaan että piti vielä rahdata tätä karmaisevan painavaa pakettia mukanaan kaikkialle.
Jo ennen kuin nainen avoi suunsa, tiesin mitä hän sanoisi. Samat sanat, jotka olin kuullut jo useasti. Olin kuullut ne tarpeeksi usein, että olin jopa alkanut epäilemään, että huhuista huolimatta koululla oli huimasti ja miljoonasti jatko-opiskelijoita. Sanat kaikuivat taas käytävää pitkin. "Ei, en ole Ashley Oswen. Ei, en tiedä missä hän on." Enkä tiennyt minäkään. En tiennyt tuosta jatko-opiskelijasta mitään, en edes minkä näköinen hän oli ja siitä huolimatta jouduin etsimään häntä.
Vielä puolisentuntia sitten olisin sanonut, että saisin etsiä tuon opiskelijan, mutta intoni oli haihtunut pikaiseen. Jokainen askel oli muuttanut paketin raskaammaksi ja tehnyt matkasta tuskallisemman. En edes ollut huomannut miten karmaisevasti koululla oli portaita ja sokkelikkoa, reittiä sinne ja tänne. Ja jokainen sanottu sana tehnyt selvemmäksi, että tuo Oswen oli kadonnut kuin maannielemänä. Kukaan ei tiennyt missä hän olisi ja miten hänet löytäisi. Epäilin jopa, että joutuisin pian siirtymään jatko-opiskelijoiden hulppeisiin asuntiloihin, vaikkei minulla ollut pääsyä sinne. Saattoi myös olla, että tuo etsimäni jatko-opiskelija liikkui myös ja menin hänen kanssaan koko ajan ristiin, enkä siksi millään löytänyt tyttöä.
Eikä se edes ollut kaikkein pahin asia tietää, etten löytänyt tuota tyttöä, vaan se, että olin vielä vapaaehtoisesti mennyt tekemään kaiken. Ei ollut tarvittu kuin muutama sana professorilta ja niin minä olin taas kiltisti mennyt ottamaan paketin käsiini ja alkanut rahtaamaan sitä kohti määränpäätään. Ja olin vielä kuvitellut, että hyötyisin siitä. Professori olisi iloinen, minä tapaisin tuon jatko-opiskelijan kulman takana ja hän kiittäisi siitä, että toin paketin perille. Haaveiluni oli kuitenkin alkanut hiipumaan nopeaan tahtiin.
Silkkaa typeryyttä. Ensi kerralla pitäisi harkita ja kuunnella toiveet ennen kuin lupautui niihin. En vain osannut olettaa fyysistä työtä siitä, että suostuin avuksi. Ehkä tosin olin hieman sinisilmäinen asioita kohtaan. Uskoin sen verran hyvään, ettei minulle tullut mieleenkään, että voisin auttamalla ärsyyntyä itse.
Olisipa ollut edes helpompi loitsia levitaatioloitsu ja leijutella tuota pakettia, mutta jostain syystä paketti oli ollut niin painava, että se oli raahannut enemmänkin maata ja kun sitten vihdoin olin saanut sen puoli metriä ilmaan, se oli ollut kaikkien vastaan tulijoiden tiellä ja olin saanut ärjyviä kommentteja ja vihaisia katseita niin paljon, että olin taas tyytynyt kantamaan tuota laatikkoa. Ja ei loitsukaan ollut mikään mukavin, kun joutui pitämään kättään koholla koko ajan. Vaikka olihan se ollut hieman helpompaa.
Pysähdyin taas yhden miehen kohdalle, joka kantoi jatko-opiskelijoiden, Cerfeurin tunnusta, hirveä kaavussaan. "Anteeksi, monsieur", huikkasin ranskaksi. "Olisitteko sattumoisin nähnyt jatko-opiskelijaa, mademoiselle Ashley Oswenia lähistöllä?"
Mies katsoi minua hieman häkeltyneenä ja toistin sitten kaiken englanniksi, jolloin näin valon kirkastuvan miehen kasvoille. Hetken aikaa uskoin, että tuo vastaisi jotain positiivista, mutta mies sanoi saman kuin muutkin. Hän ei tiennyt Oswenin olinpaikkaa. Hymyilin kuitenkin miehelle ja kiitin häntä jatkaen taas matkaa. Miksi ihmeessä olin edes nähnyt vaivan kysyä mieheltä? Turhaa...
Lopulta minun oli pakko pysähtyä hetkeksi lepäämään ja laskin laatikon vierelleni. Olisipa vettä, ajattelin ja lysähdin käytävälle. Viisi minuuttia, ohjeistin itseäni, vaikka olin melko varma, etten jaksaisi enää nousta ylös. Saatikka, että jaksaisin kävellä metriäkään. Tai nostaa tuon paketin mukaani.
Mutta oli pakko. Minä tiesin, mitä velvollisuus tarkoitti ja olin jopa tiennyt sen silloin, kun olin kysynyt professorilta "voisinko olla avuksi?"Työ oli vastenmielisempää kuin oletin, mutta sen työn olin saanut ja tekisin sen loppuun. Vaikka siihen menisi koko päivä. Tai kun siihen menisi koko päivä. Mitä ripeämmin toimisin, niin sitä vähemmän aikaa kuluisi. Minä yrittäisin. Yritäisin. Yritäisin ja etsisin sen Oswenin. Eihän nyt voinut koululta noin vain haihtua. Ei vaikka taikuus olikin todellista.