Kirjoittaja Vanessa Kingston » 03 Elo 2015, 08:06
//Mäkään en huomannut, että tää peli aktivoitui. :"D//
Lopetin selostukseni oppikirjoistani, joita tarvitsisin tulevana lukuvuonna ja aloitin kirjoittamaan niitä ylös. Kaipa edessäni seisova tyttö muistaisi ne, vaikka lopettaisin raapustukseni. Minä ainakin muistan ne kirjat jo ulkoa, joten miksei hänkin muistaisi? Vilkaisin nopeasti ulko-ovelle, mutta käänsin katseeni takaisin tyttöön. Ehkä kuitenkin kaiken varalta.
"Oih! Minäkin opiskelen Châteaussa!" edessäni seisova tyttö töksäytti. Se sai minut lopettamaan kirjoittamisen. Katsoin häntä kummastellen ja koska olin menettänyt puhetaitoni, päätin pysyä hiljaa. Pelastuksekseni tyttö jatkoi pian "Olen Vicky Midford, kohta kolmasluokkalainen Serpentard". Hän oli lopettanut hymyilynsä, mutta vaikutti edelleen hyvin innostuneelta.
En ehtinyt avaamaan edes suutani nyt, kun tiesin mitä sanoa, kunnes Vicky aloitti jälleen puhumaan. Se ärsytti minua ja kurtistin kulmiani.
"Mistä tuvasta muuten sinä..." Vickyn aloitti, mutta hänet keskeytti viereemme ilmestynyt minua noin neljä tuumaa lyhyempi hahmo.
"Hei! Olen Rose Hill. Keitä te olette? Minulle sattui äsken hassu juttu. Unohdin rahani kotiin ja huomasin kolikkovanan. Seurasin kolikkovanaa ja se johti tänne", pienikokoinen tyttö selitti.
Tutkailin tytön ilmettä, kun hän kaivoi monta kolikkoa taskustansa. Katsahdin pelästyneenä Vickyyn päin. Rose ei tainnut olla kovinkaan tahdikas. Mielestäni oli todella outoa tupsahtaa keskelle kahden hänelle ventovieraan noidan pientä juttutuokiota.
"Kolikkovana muka?" kuulin Vickyn epäuskoisen äänensävyn läheltäni. Hän naurahti, mutten ollut aivan varma, että oliko naurahduksen tarkoitus olla ilkeä vai ystävällinen.
"Onko tuo metsinkäiskultaa?" kysyin. En oikeasti ollut kiinnostunut. Sen varmaan huomasi kylmäksi muuttuneesta äänensävystäni, mutta toivoin, ettei Rose panisi sitä pahaksensa.
Epäaktiivinen kiireiden takia. En ota nyt uusia roolipelejä, mutta vanhat ja sovitut pelataan, mikä on tietysti olennaista.Vanessa Kingston (14): Huispaukseen ja lentämiseen ihastunut metamorfimaagityttö Serdaiglesta.
Muut hahmoni: Sienna Bloodworth (13) & Brian Eldridge (15) & Dalia Delacroix