Kirjoittaja Cerinna Crèin » 28 Heinä 2015, 14:32
Kävelin käytäviä eteenpäin, tietämättä oikein minne mennä. Viime päivinä -tai oikeastaan viikkoina- oli tapahtunut kummallisia. Päivän Profeetan taso oli noussut viidentoista vuoden takaisesta ja nykyään lehdessä kerrottiin yleensä asiat hyvin todenmukaisella tavalla. Minua tämä muutos miellytti, sillä toisen velho-sodan aikoihin ja muutama vuosi sitä ennen Profeetta oli kertonut valheita ja jättänyt paljon tärkeitä uutisia julkaisematta. Nyt siihen oli tullut kuitenkin muutos ja se kertoi asiat juuri niin kuin ne olivatkin. Joskus totuus kyllä satutti, se oli myönnettävä.
Viimeaikojen suuria otsikkoja olivat olleet Kate Lésacin, vakavista rikkeistään (kuten kolmen ihmisen murhasta ja kahden kiduttamisesta) tunnetun naisen karkaaminen Azkabanista. Tapaus oli kuohuttanut velhoyhteisöä ja epäilin, että Châteaunkin turvatoimia saatettaisiin kiristää. Toinen vakava juttu oli kaksi viikkoa sitten tapahtunut tuhopoltto; velhokylä Englannissa, Yorkshiren nummilla oli poltettu maan tasalle. Aurorit tiesivät, että poltto ei ollut ollut vahinko. Moni oli nimittäin nähnyt muuan naisen häviävän paikalta pian tulipalon alettua. Onneksi kukaan vain yksi ihminen oli kuollut, mutta yksitoista oli loukkaantunut erittäin vakavasti, sillä tuli oli ollut kirottua tulta, pirunpaloa.
Aivan kuin siinä olisi ollut kaikki. Vakavista tapahtumista ja edellisen vuoden basiliskista huolimatta rehtori Michael Evans oli päättänyt, ilmeisesti yhdessä taikaministeriön kanssa, järjestää Châteaussa kolmivelhoturnajaiset! Syytin tapahtuneesta Evansia, koska jos hän ei olisi suostunut turnajaisten järjestämiseen, niitä ei olisi järjestetty! Kuinka typerä mies saattoikaan olla! Turnajaisissahan kuoli ihmisiä ja ikään kuin Pyhään Mungoon tai minnekään muuallekaan mukamas kaivattaisiin lisää loukkaantuneita. Huhhuh.
Olin kuitenkin helpottunut, sillä turnajaiset aloitettaisiin vasta tammikuussa ja olin ajatellut anoa virkavapaata koko kevääksi. Ehkä joku voisi sijaistaa loitsujen tunneilla, sillä minä en halunnut olla millään lailla osallisena (tai edes paikalla) koetusten aikaan. En haluaisi olla koko koulussa turnajaisten aikaan, sillä tännehän tulisi lisää väkeä, aivan kuin Châteauhon kaivattaisiin lisää kitiseviä ja sääntöjä rikkovia lapsia! Toivottavasti ne mukden koulujen oppilat olisivat hieman siedettävämpiä kuon Châteaun.
Nämä synkät ajatukset päässäni pyörien astelin portaita alas kaksi rappusta kerrallaan. Potkaisin suutuspäissäni haarniskaa ja sain riesakseni vielä vihlovan kivun oikean jalkani pikkuvarpaaseen. Tuhahdin kiukkuisena ja aloin harppoa portaita alas kolme rappusta kerralla. Portaiden jälkeen käännyin vasemmalle pieneen ja kapeaan käytävään, jonka maalaukset nukkuivt sikeästi päiväunia. Harpoin käytävää etenpääin ja käännyin oikealle.
Edessäni avautui suuri ja koristeellinen eteisaula marmoriportaineen kaikkineen. Harpoin portaat alas ja päätin käydä pikaisesti ulkona. Raitis ilma ei ainkaan voisi lisätä paha tuultani. Taisin olla noussut väärällä jalalla sängytä ylös. Paitsi, että enhän minä edes noussut jalalla koska olin tippunut sängystä. Hahhah, tosi hauskaa, mutta ei minusta. Vasemmassa kyljessäni oli nyt hieno mustelma, joka sattui edelleen. Jos olisin tiennyt, että elämässä joutuu kokemaan näin paljon kipua, en varmaan olisi halunnut syntyäkään, ajattelin pahantuulisena kun pamautin suuret, puiset tammiovet auki ja astuin auringonpaisteeseen.
Ulkona totta tosiaan oli lämmin, lämpötila oli lähes hellelukemissa. Miksi en ollut tajunnut tulla ulos tylsän muistion lukemisen sijaan, johon oli mennyt koko hieno päivä? Joskus aivoni eivät olleet terävimmillään. Päätin mennä lukemaan kirjaa järven rantaan, suuren tammen varjoon, sillä tässä helteessä tulisi helposti kuuma. Koska en vaivautunut hakemaan minulla kesken ollutta Armando Dippettin elämänkertaa jalkaisin, kohotin sauvani ja kutsuin kirjan luokseni sanattomasti. Nappasin limenvihreällä kannella varustetun kirjan ilmasta. Kirjan kannessa oli Armandon kuva ja kuvan yllä hohti kultakirjaimilla: Armando Dippet - Älykkö vai ääliö? Itse olin siihen mennessä lukemani perusteella tullut siihen tulokseen, että Tylypahkan entinen rehtori oli enemmän jälkimmäistä.
Kävelin tammen luo ja istuin puun varjoon, niin, etten huomannut, kuka istui puun toisella puolella. En oikeastaan kiinnittänyt kyseiseen henkilöön lainkaan huomiota enkä ollut sen pahemmin huomionut muitakaan matkan varrella tapaamiani henkilöitä. Olin täysin uppoutunut omiin ajatuksiini ja nyt Armando Dippettin kouluajoista kertovaan lukuun. Jos olisin tunnistanut henkilön joka istui puun toisella puolella lukemassa kirjaa, olisin varmasti kiinnittänyt häneen enemmän huomiota.
Cerinna Crèin (28): Vararehtori, loitsujen professori ja Serpentardin tuvanjohtaja. Mukava, fiksu ja kohtelias ruskeaverikkö.
Muut hahmoni: Daniel Ford (22), Effie Solender (20) ja Lily-Bella Davies (15)