Kurpitsajuhla

Tällä alueella keskustellaan lukuvuoden 2015-2016 suuremmista juonista ja tapahtumista. Juoni koostuu Kurpitsajuhlasta sekä Kolmivelhoturnajaisista.

Re: Kurpitsajuhla

ViestiKirjoittaja Liina Lehtinen » 30 Heinä 2015, 02:05

Ymmärrän Effien päätöksen hyvin.

Voisiko juonen vaihtaa esim kotitonttujen kapinaan, jos kurpitsajuhla tuntuu liian raa'alta?
Minun puolesta voidaan pitää kurpitsajuhla.
Kakkosluokkalainen keppostelia Pouffsouflesta, iloinen ja ystävällinen Liina Lehtinen.

Puoliaktiivinen ainakin marraskuun ajan, vastaan roolipeleihin säännöllisesti.
Liina Lehtinen
Oppilas

Tupa: Pouffsouffle

ViestiKirjoittaja Benjamin Blanchard » 30 Heinä 2015, 03:08

Minunkin mielestä kurpitsajuhla voidaan pitää. :) Itse en tosin aio hahmoillani murhajuoneen osallistua. Psyykkeeni ei yksinkertasesti riitä siihen ja koen koulutragediat erittäin ahdistavina. (Opiskelen Irl:issä suuressa yhtenäiskoulussa jossa ollaan todella, todella tarkkoja väkivallan ja koulutragedioita ihannoivien henkilöiden suhteen. Leikkiaseita ei kouluun tuoda yms. ja ihan hyvä niin..) :) Uskon että ymmärrätte pointtini.

Roolipelin näkökulmasta professori Blanchard ei halua tai aio selvitellä murhaa -ei yksin tai muiden kanssa. Lenan suhtautumisesta murhaan en ole niinkään varma.. Tyttö haluaa pitää kätensä puhtaina ja pysyä kaukana koko jutusta -murhista ei koskaan seuraa mitään hyvää, parempi pysyä loitolla. :D
Benjamin Blanchard

ViestiKirjoittaja Athelard J. Gryan » 30 Heinä 2015, 18:42

Jep, olen itsekin hieman sitä vastaan. Toki Athelard hahmona olisi aivan innoissaan moisesta tapahtumasta, mutta Ronja on niin ihana hahmo ettei sen murhaa haluaisi selvitellä. Lisäksi, kuten aika moni on täällä jo sanonutkin, voisi se olla ehkä hieman liian surumielinen tapahtuma.
Sen sijaan tuo ensimmäinen vaihtoehto, eli jonkinlainen salaseura, kuulostaisi aivan loistavalta idealta sillä mitä olen katsellut, on täällä jo aika paljon pimeyden asioista tykkääviä ;)

Ja anteeksi tosiaan pitkäaikainen hiljaisuuteni. Olin kolme viikkoa Oxfordissa, ja sitten sen jälkeen en paljoa koneella muutenkaan ollut :D Nyt kyllä jatkan kaikkia pelejä ja muuta, jos ne enää elossa ovat... *anteeksi sanavalinta xD*
Hahmojani ovat Athelard J. Gryan, kuolonsyöjä ja yksi Chateaun jatko-opiskelijoista, sekä keittäjätär ja tarjoilijatar Annie Djejúblan, joka asuu pääsääntöisesti Poudlardinessa. Declan Halliwell, vampyyri on uusin tulokkaani Athelard on jatko-opiskelijoiden tuutori, joten jos on kysyttävää/tarvitset apua, ota ihmeessä yhteyttä! Vastaan parhaani mukaan!
Athelard J. Gryan
Jatko-opiskelija

Tupa: Cerfeur

ViestiKirjoittaja Evelyn Clément » 30 Heinä 2015, 23:06

Hmmm... kuulostaa siltä, ettei murha ole kovinkaan innostava kaikista. Mielestäni juonen pitäisi kuitenkin olla myös kiintoisa pelattava kaikille, tai ainakin sellainen, ettei se herätä mitään negatiivisia tunteita. Ja kun miettii, että koulun on tarkoitus olla ikärajaton (näin olen ymmärtänyt) niin tämä ehkei ole sittenkään parhaita ideoita. Ei siis pahalla.

Kurpitsajuhlan voisi pitää silti, mutta ilman tuota murhausta. Minulla ei ole sitä vastaan, että se tapahtuu koululla, mutta mikäli muut eivät koe asiaa hyväksi, niin en sitä välttämättä ottaisi esille. Eli toisin sanoen olen taas jees-jees, enkä sano juuta, enkä jaata. Tulee tai ei, olen mukana. Minulla ei ole väliä.

Mitä mieltä muut ovat?

Perus juhlan voisi pitää, musiikki-lista kuulostaa hyvältä ja ihan kattavalta! OpKH voisi jonkinlaisen ohjeistavan juhlamenuun ja sisustuksen luonnistella, mutta tämä ei tietenkään tarkoita, että sitä olisi pakko noudattaa. OpKH on muutenkin tainnut suunnitella kaikkea vapaasti, niin että niitä voi pitää osviittana, jos haluaa, tai sitten olla pitämättä ja antamalla mielikuvitukselleen vapauden. (Tämän on minun mielipiteeni).
Tämä hahmo ei ole roolipelillisesti enää mukana, mutta jos näet uuden viestin, niin haamuilen todennäköisesti ylläpidon asioilla :)

Hahmoni: Evelyn Clément, Deborah Samatha Fey ja Nicolas Cartier
Evelyn Clément
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja Evelyn Clément » 30 Heinä 2015, 23:07

Vaikaka kuulostaahan ne kotitonttukapinat ja salaseuratkin ihan mukavilta... mutta onhan tässä vielä ensi vuosi aikaa niille, jos sitten enää niitä muistaa. (Kukaanhan ei ole lähdössä mihinkään, eihän?)
Tämä hahmo ei ole roolipelillisesti enää mukana, mutta jos näet uuden viestin, niin haamuilen todennäköisesti ylläpidon asioilla :)

Evelyn Clément
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja Liina Lehtinen » 31 Heinä 2015, 00:22

(Minä ainakin pysyn mukana)

Itse kurpitsajuhla kiinnostaa, mutta murha, noh, en oikein tiedä.
En sano juuta enkä jäätä vielä.
Kakkosluokkalainen keppostelia Pouffsouflesta, iloinen ja ystävällinen Liina Lehtinen.

Puoliaktiivinen ainakin marraskuun ajan, vastaan roolipeleihin säännöllisesti.
Liina Lehtinen
Oppilas

Tupa: Pouffsouffle

ViestiKirjoittaja Lora Shelly » 31 Heinä 2015, 01:41

Tunnen itseni jotenkin hirveäksi ihmiseksi, mutta minua kyllä kiinnostaa murhaidea edelleen :D Kaikki murhatapaukset jne. ovat myös IRL mielestäni mielenkiintoisia, ja siksi sellaisen roolipelaaminenkin kuulostaa mielenkiintoiselta.

Jos murha kuitenkin poistetaan, ehdotan koko kurpitsajuhlaidean siirtämistä pois. Ilman mitään sen erikoisempaa tapahtumaa kurpitsajuhla alkaisia muistuttaa liikaa 10-vuotisjuhlia, joiden pelaamisesta ei ole edes kovin kauaa. Itse ainakin näen puuduttavaksi pelata melkein samantyylisiä pelejä monesti.
19-vuotias ammattihuispaaja, huomaavainen kaikkien kaveri.

(Muita hahmojani ovat Sonia Cartier, Zoë Martinson ja Léon Sauvage)
Lora Shelly

ViestiKirjoittaja Cerinna Crèin » 31 Heinä 2015, 10:59

Minusta kurpitsajuhlan voisi putää kuitenkin mukana, vaikka murhaa ei pelattaisikaan. Juhlia on minusta aina mukava pelata, vaikka vuosi sitten olisikin pelattu vähän saman tyylisiä juhlia.

Tai sitten, jos kurpitsajuhlaan halutaan kuitenkin jokin isompi juoni, niin voihan sitä keksiä jotan muuta kuin murhan. Esimerkiksi niin, että muutaman ihmisen (2-4) juomat myrkytetään, muttei he kuitenkaan kuole? Tai sitten joku asia varastetaan? Jotain muuta, vähemmän ikärajallista?
Cerinna Crèin (28): Vararehtori, loitsujen professori ja Serpentardin tuvanjohtaja. Mukava, fiksu ja kohtelias ruskeaverikkö.

Muut hahmoni: Daniel Ford (22), Effie Solender (20) ja Lily-Bella Davies (15)
Cerinna Crèin
Vararehtori

Opetettava aine: Muinaiset riimut

ViestiKirjoittaja Benjamin Blanchard » 31 Heinä 2015, 18:14

Hmm.. Entä jos esim UAKS.RY kidnappaa jonkun? :D Eli joku katoaa? Tuli vain mieleen, heh.

Juomien myrkyttäminenkin ja jonkin asian varkaus kuulostaa hyvältä.^^ :)
Benjamin Blanchard

ViestiKirjoittaja Evelyn Clément » 31 Heinä 2015, 18:22

Heh. Kidnappaus kuulostaa kiintoisalta ja jos ihmiset säilyy hengissä niin voisihan se olla ihan jees.

Voin jopa ilmoittaa Even vapaa ehtoiseksi napattavaksi, jos muita suurinnokkaita ei ole tyrkyllä. (Eve on ainakin tietää Charlotten ja Karakatuksen olevan mukana ja sattuu olemaan melkos rikkaasta perheestä, jos ne syiksi kelpaa... )

Mutta ei minulle murhaakaan vastaan mitään ole (tuntuu oudolta edes kirjoittaa näin) muttapa mutta. Ihan kuin vaan.

Evelyn Clément
Ylläpitäjä

EdellinenSeuraava

Paluu Juoni lukukaudelle 2015-2016