Kirjoittaja Evelyn Clément » 15 Heinä 2015, 16:14
//Kelpaisiko, jos tämä olisi kesällä ja 22.7 ?
Olin iloinen, että reppu oli keksitty, sillä kirjaston kirjoja oli todella ärsyttävä rahdata kassissa. Silloin joutui kulkemaan vinossa asennossa, kun paino vietti maata kohti, eikä rahtaaminen koulun rappuja ylös ja alas ollut mitenkään mukavaa. Oli itse asiassa harmillista, että Serpentardin tupahuoneen piti sijaita kaukana kirjastosta. Olin ollut kuulevinani, että Serdaiglella oli jopa oma ovi kirjastoonja ne nyt olivat muutenkin vierekkäin.
Epäreilua, mutta saattoi taas lukeutua niihin ennakkoluuloihin tupalaisista. Miksi ihmeessä aina jaksoin vouhottaa niistä? Turhaa. Nytkin tosin voisin miettiä jotain järkevämpää. Esimerkiksi uniennustusmerkkejä, sillä niitä taidettiin tarvita pyromantiassakin. Minua tosin harmitti, että koko ennustus alkoi tuntua huuhaalta, mutta ainakin siinä oli asioita, jotka voisin opetella. Ja voisin sitten todeta, että teekuppisi kaali kertoo kateudesta, mutta se, uskoisinkosiihen itse, oli sitten toinen asia, eikä muiden tarvitsisi tietää sitä.
Mutta ne unisymboolit. Ikkuna huonoa, ilta toteutumattomia toiveita, rikkonaisia haaveita, putoaminen ponnisteluja, purema tekemisten pohdiskeluja, perhonen, tuo menestyksen... Olin nähnyt juuri unta karhusta, mutta tuosta merkistä ei ollut lukenut Unisymboleiden ABC:ssä. Kirjaston unitulkintojen almanakassa oli tosin mainintoja siitä, että se liittyi vahvasti äitiin ja saattoi merkitä jotain uhkaavaa, tai pelkoani häntä kohtaan. En tosin ajatellut pelkääväni äitiäni, mutten voinut sanoa, että olisin ollut hänen kanssaan mitenkään hyvissä väleissä juuri nyt. Siihen tosin tulisi vielä muutos. Oli pakko.
"Iiik! Lopettakaa tämä!" mutkan takaa kuului. "Lopeta tämä nyt!"
Kipitin kaiken järjen vastaisesti ääntä kohti juuri nähdäkseni, miten minulle tuttu henkilö osoitti sauvallaan luultavasti toisella, tai ensimmäisellä luokalla olevaa oppilasta, joka steppasi kovaa vauhtia. En olisi koskaan uskonut, että Rose Hill, joka oli aina naama hymyssä, olisi taikonut nuorempiin tarantallegron. Tyttö tosin ei tainnutkaan olla taikonut sitä, sillä loitsi nyt lopetusloitsun ja nuorempi tyttö rojahti maahan.
Katsoin ihmeissäni ympärilleni ja näin enää yhden tytön, joka näytti ehdottomasti vihaiselta ja hänelläkin oli sauva kohollaan. Olin hetken aikaa ymmälläni, mutta sitten tunnistin tytön Emilie Lehtiseksi, professori Lehtisen tyttäreksi. En ollut hänen kanssaan paljoa jutellut, mutta tuo nuorempi oppilas oli luultavasti Rosella McDevon, tyttö joka myös kuului tupaani ja jonka olin nähnyt tupahuoneeessani, sekä Serpentardien bileillassa Poudlardinessa. Vilkaisin vielä Rose Hilliä ja huomasin yllätyksekseni, että tytön kaapu näytti märältä.
"Okei. Mitä ihmettä täällä tapahtuu?" ääneni sanoi ja tavoittelin jotain naurahtavaa sävyä. En tosin tajunnut miksi ihmeessä jäin seisomaan siihen. Kaikki järki käski kulkea ohitse ja olla kuin ei olisikaan. Tämä ei liittynyt mitenkään minuun, joten miksi ihmeessä puutuin tähän? Ja sitä paitsi puhuminen herätti huomiota. Eikä mallioppilaan kuulunut olla mukana häslingissä. Olin typerys. Miksi avasin suuni? He voisivat selvittää itse omat asiansa. Se ei kuulunut minulle.