Kirjoittaja Mila Molina » 14 Heinä 2015, 00:05
Rosella: Minulle kyllä sopisi, että Rosella olisi paikan päällä vahingossa näkemässä, kun Ronja ja Effie murhataan. Voisi käydä juuri niin kuin ehdotit, että Rose löisi päänsä / kaatuisi (jonkun syyn seurauksena). Rosella voisi menettää tajuntansa, jolloin hän ei muistaisi tapahtunutta. Hänen muistinsa voisi palautua pikku hiljaa, ja sitten kun murhamysteeri alkaa selvitä, Rosella voisi muistaa, miltä murhaaja näytti. Näin Rosella olisi mukana murhamysteerin ratkaisua. Mutta mieluummin tosiaan niin, ettei Rose heti aluksi muista, miltä murhaaja näytti, koska muuten mysteerin ratkaisu jää vähän lyhyeksi. Mitäs mieltä olette? Onko parempia ideoita?
Michael: Minä vastasinkin sinulle jo toisaalla, eli ymmärrän tilanteesi. Minulle kyllä sopii, että Michael olisi Taikaministeriön kuultavana vaikka basiliskikuvioon liittyen.
Keksitään kurpitsajuhlan alkuun ehdottomasti jotain positiivista tekemistä. Kurpitsajuhla voisi koostua osittain tansseista, niin kuin 10-vuotisjuhlat ja siinä voisi olla mukana esimerkiksi myös joitain esityksiä. Ehdottomasti siis niin, että kurpitsajuhla olisi enemmänkin positiivinen tapahtuma.
Niin, ja kuten Sylviane ja Evelyn sanoivat, molempien tapahtumien ympärille voi kehitellä jotain lisää. Erilaisia roolipelejä jne. Eli jos esimerkiks turnajaisiin osallistuminen ei kiinnosta, voi hahmo turnajaisten aikana olla esimerkiksi katsomassa niitä tai hiippailemassa jossain ihan muualla. Ja haasteiden välissä sitten on tottakai opiskelua ja muuta.
Ja kiitos, Benjamin, että selitit Rosalielle suunnitelmiemme pääpiirteet. Kiva, jos sinäkin Rosalie tulet mukaan turnajaisiin tai kurpitsajuhliin tai vaikka molempiin!
Ja sitten turnajaisasioihin. Elikkä, se olisi ideana että kaikki halukkaat oppilaat ja jatko-opiskelijat saisivat ottaa osaa haasteeseen. Ja suuri kysymys on myös se, että osallistutaanko haasteisiin yksin vai ryhmässä. Tottakai AM (jos päättää tulla mukaan) ja mahdollinen kolmaskin turnajaisiin osallistuva koulu saa vaikuttaa asioihin, mutta me voisimme jo miettiä etukäteen haluaisimmeko me osallistua haasteisiin mieluummin yksin vai ryhmässä. Minä olen sitä mieltä, että yksin, koska silloin osallistumiskynnys olisi matalempi. Ei tarvitsisi alkaa kokoamaan ryhmää, vaan voisi suoraan osallistua haasteeseen omana itsenään. Ja mitä jos yksi tai kaksi joukkueen jäsentä ovatkin yhtäkkiä epäaktiivisia, silloin koko ryhmän suoritus kärsii. Lisäksi muiden taikakoulujen väellä olisi entistä korkeampi rima osallistua haasteisiin, jos heidän pitäisi alkaa kokoamaan ryhmiä (en tiedä, millainen ryhmähenki siellä on). Toisaalta hyvä puoli ryhmissä osallistumisessa olisi siinä, että oppilaat saisivat tehdä yhteistyötä toistensa kanssa. Mitä mieltä te muut olette? Kaikki saa vaikuttaa päätöksen tekoon.