Heinäkuun haaste: Roolipeli jästimaailmassa

Ajatuseula on taikaesine, johon voidaan tallentaa ajatuksia ja muistoja. Se on kivinen ja matala allas, jonka reunoja kiertää outoja riimuja ja merkkejä. Ajatuseulaan talletetut muistot ja ajatukset muodostavat kirkkaan ja alati pyörteilevän muistiaineen, joka muistuttaa valkeahkoa hopeaa tai nestemäistä valoa. Ajatusseula toimii arkistona edellisten vuosien kuukauden haasteille.

Re: Heinäkuun haaste: Roolipeli jästimaailmassa

ViestiKirjoittaja Renée Mason » 11 Heinä 2015, 18:31

Loistavaa! :)

Renée viettää lomaa koulussa, mutta on voinut lähteä esim. Ostoksille Viistokujalle, jolloin tytöt voisivat tavata bussissa matkalla Oxfordiin (Jos Renée lähtee hieman kiertelemään maata) tms? Tai sitten Renée matkaa suoraan Oxfordiin jonkun sukulaisensa luokse ja tämä tuo hänet katsomaan eläimiä löytöeläintalolla? Renéen kyllä saa helposti lennätettyä vaikka toiselle puolelle maailmaa, hän pitää matkustelusta.

Kiitoksia, en kyllä itse ole ihan samaa mieltä.. :D
16-vuotias positiivinen, heittäytyväinen ja sosiaalinen tyttö gryffondorista. Rakastaa erityisesti lohikäärmeitä sekä muita eläimiä ja hymyilee enemmän kuin hengittää. Löytää kaikesta ja kaikista jotain positiivista, vaikka kukaan muu ei löytäisi.
Ei maailma kaadu, vaikka minä kaadun.

EPÄAKTIIVINEN inspiraationpuutteen ja muiden tylsien tekosyiden takia
Renée Mason
Oppilas

Tupa: Gryffondor

ViestiKirjoittaja Shanietta Kei » 11 Heinä 2015, 20:48

:)

Hmm, no... Haluaisitko enemmän, että tytöt tapaavat bussissa vai löytöeläintalolla? Bussimatka kestää rajallisen ajan... Odotas... Selvitin, että Lontoosta Oxfordiin menee suunnilleen tunti ajomatkaa, jos osasin tulkita oikein... Anthan suvun talo sijaitsee jossain syrjäisessä paikassa, mutta varmaan mahdollisimman lähellä Lontoota. Selvittelen lisää... No joo, tosi 'lähellä'. Eli siis, se niiden talo sijaitsee jossain Ashdown forest-nimisessä paikassa (Maresfield, East Sussex, Iso-Britannia) näin alustavasti. Hmm... No, sieltä Shanietalla ja Hestialla menee Lontooseen bussilla tai vastaavalla reilut puolitoista tuntia. Joku Anthan noitakaveri voisi vaikka asua jossain päin Lontoota, ja hänen talonsa voisi olla kytketty hormiverkkoon kuten Anthan. He siis menisivät sinne silleen... Ja Hestia ja Shanietta päättävät lähteä sieltä Oxfordiin siksi, että siellä on rauhallisempaa ja linnat kiinnostavat. Lisäksi vaikka se Anthan kaveri voisi ehdottaa sielläpäin sijaitsevaa löytöeläintaloa...

Joo, sekavaa, mutta ihanaa ideoida taas vaihteeksi jotain muuta kuin sitä faktoihin perustuvaa historiaa Shanietan kolmosluokasta, huokaus. Eli jotenkin noin siis... Bussimatka kyllä kestää yli tunnin, joten siinäkin kyllä ehtii keskustella hyvin, jos bussi on vaikka aika täynnä, Renée on tullut sinne aiemmin ja hänen vieressään olisi vapaa paikka... Tai toisinpäin. Tai jotain vastaavaa. Miltä kuulostaa? Löytöeläintalollakin olisi kiva ropettaa. Ihan miten haluat. (Voi, älä laita minua tekemään päätöstä...)

No, perustelen sanomaani sillä, että osaat muodostaa kokonaisia lauseita ja oikeinkirjoitus pelaa. Lisäksi osaat ilmaista tekstissä Renéen tunteita. Se on jo tosi hyvin, jos alkaa ajattelemaan jotain pikkusiskojani... ;)
Shanietta Kei
Oppilas

Tupa: Serdaigle

ViestiKirjoittaja Renée Mason » 11 Heinä 2015, 21:59

Kuulostaa hyvältä. Renée on voinut saapua aikaisemmin bussiin, joka kulkee Cambridgestä Lontoon kautta Oxfordiin. Hän on ollut ystävänsä luona kylässä ja lähtee Oxfordiin tätiään katsomaan. Bussi pysähtyy Lontoossa muutamalla pysäkillä (en tiedä onko tällainen tavallista Lontoon bussiliikenteelle, mutta voidaan vaikka kuvitella näin, jos ei ole), jolloin Shanietta ja Hestia hyppäävät kyytiin. Renéen vieressä voi olla vapaa paikka, johon Shanietta (tai Hestia) istuutuisi. Shanietta tai Hestia voisi vaikka kertoa, että he ovat menossa löytöeläintalolle ja Renée päättää liittyä seuraan? Sopisiko tämä?

Oho, kiitos paljon! Sinun tekstisi ovat suorastaan kaikilla tavoilla lumoavia. Voisin viettää niiden parissa monta tuntia ihan vain senkin takia, että ne ovat todella monipuolisia, kiinnostavia, kuvailevia ja loistavasti muotoiltu ja ideoitu.
16-vuotias positiivinen, heittäytyväinen ja sosiaalinen tyttö gryffondorista. Rakastaa erityisesti lohikäärmeitä sekä muita eläimiä ja hymyilee enemmän kuin hengittää. Löytää kaikesta ja kaikista jotain positiivista, vaikka kukaan muu ei löytäisi.

Renée Mason
Oppilas

ViestiKirjoittaja Shanietta Kei » 11 Heinä 2015, 23:53

Joo, tuokin kuulostaa hyvältä. Ei tätä varmaan silleen hirveästi enemmän tarvitse kehittää... Ja tuo bussin pysähtymissysteemi Lontoossa kuulostaa ihan mahdolliselta. Koska bussi on kerta niin täynnä, Shanie ja Hestia tulevat varmaankin kyytiin viimeiseltä Lontoon pysäkiltä. Minun mielessäni on jo aika selvää, että Shanietta istuu Renéen viereen... Tai no, ei... Hestia tulee istumaan Renéen viereen (ihan vaan koska tytöistä vanhempi on vähän sosiaalisempi vaikka Shanietasta tuleekin koko ajan rohkeampi sen suhteen). Shanietta istuu vaikka siihen taakse jonkun musiikkia kuuntelevan resuisen pummityypin viereen... Joo, sen tyttö voisi vaikka uskaltaakin tehdä. Tämä on varmaan ok? Jos siis Renée kestää Hestiaa ja edes tunnistaa tuon... Hestia voisi ainakin tunnistaa Renéen etäisesti. Hestia voi myös kertoa löytöeläintalo-jutusta.

No, kiitos tuosta. :) Ja roolipeliseurasta myös. Roolipeliseurallani on tosin ollut tapana kadota... Huokaus. Ihanaa päästä kirjoittamaan. Joo, taidan toistella tätä, mutta silti... Minua on kyllä kehuttu kuvailemisesta... Silloin kun aloitin Tylypahkan Taikakoulussa, olin hirveän huono kappalejakojen kanssa... Nyt olen kyllä kehittynyt jonkin verran, onneksi. Tekstejä on helpompi lukea, vaikka sisennys-kappaleenvaihto-tyyli ei olekaan täällä mahdollista, mikä on aika syvältä...
Shanietta Kei
Oppilas

ViestiKirjoittaja Renée Mason » 12 Heinä 2015, 08:15

Juu on ok, Renée voisi tunnistaa Hestian etäisesti. Ovathan he samassa koulussa. Kuulostaa hyvältä. Joko aloitetaan? Haluatko sinä aloittaa? :)

Toivotaan, että pysyn kuvioissa enkä katoa. Ainakaan lopullisesti, on minulla viikon leiri tulossa, ja sen aikana peli on varmaankin vielä pystyssä. Kyllä minä suunnittelin ainakin olevani katoamatta. :)

Renée Mason
Oppilas

ViestiKirjoittaja Shanietta Kei » 12 Heinä 2015, 13:27

Aloitetaan vaan. Koska Renée tulee bussiin ensimmäisenä, voisitko sinä aloittaa? Olen kauhean epävarma aloittaja, ja minusta tuntuu, että tuossa on enemmän järkeä. Mietin muuten, että mihin ajankohtaan roolipelimme tarkemmin ottaen sijoittuu? Kesän alkuun, keskivaiheille vai loppuun? Minulle sillä ei ole väliä, mutta ei ehkä ihan kesän alkuun...

Mietin muuten, että mahdollisesti Renée voisi mainita taikaolentokerhon, ja tuon kautta molemmat tytöt päättävät liittyä siihen... Ei tietenkään ole pakko, mutta tämä olisi yksi tapa kertoa Shanietalle ja Hestialle kerhosta.

Joo, toivon todella, ettet katoa. :) Ilmoita vaan sitten, kun menet sinne leirille, niin minulle ei jää epäselväksi, miksi et jonain aikoina vastaa.
Shanietta Kei
Oppilas

ViestiKirjoittaja Renée Mason » 12 Heinä 2015, 14:15

Ei minullekaan ajoituksesta ole väliä. Voidaan sopia vaikka kesän keskivaiheilla? Ja hyvä idea taikaolentokerhosta mainitseminen! Voin minäkin aloittaa (Apua, olen surkea keksimään otsikkoa!). Leirini alkaa siis 3.8. ja kestää sunnuntaihin. Laittelen linkinkin tänne, kun olen aloituksen saanut kirjoitettua. :)

Hupsu sana, linkinkin

Renée Mason
Oppilas

ViestiKirjoittaja Shanietta Kei » 12 Heinä 2015, 14:46

Ok. Joo, kesän keskivaihe sopii. Voi ei, otsikko... Minullekaan ei tule mitään mieleen... Ja kirjoittele ihan rauhassa. Ei tarvitse kiirehtiä. :) Tosiaan, linkinkin... Mutta se on kyllä ihan oikea sana. Suomen kieli...
Shanietta Kei
Oppilas

ViestiKirjoittaja Renée Mason » 12 Heinä 2015, 15:04

Heh, peli löytyy siis täältä

Renée Mason
Oppilas

ViestiKirjoittaja London Morel » 14 Heinä 2015, 21:42

Koska niin moni päätti pelata tähän haasteeseen liittyvän yksinpelin, teen minäkin niin. Tai pelaan kaksinpelin hahmoillani Londonilla ja Ronjalla. Katsotaan mitä tästä tulee. :D Peli löytyy täältä: viewtopic.php?f=133&t=1179
London Morel (27): Huolettoman elämäntyylin omaava, itsevarma ja menevä naistenmies. Rakastaa huispausta.
Muut hahmoni: Mila Molina, Ronja Blomroos & Michelangelo Pele
London Morel
Alumni

Tupa: Cerfeur

EdellinenSeuraava

Paluu Ajatuseula