Tutustumista ja kuulumisia läksyjen parissa.

Lukuvuoden 2015-16 asiat löytyvät arkistoituna täältä.

Tutustumista ja kuulumisia läksyjen parissa.

ViestiKirjoittaja Jennifer Rosewood » 07 Kesä 2015, 19:14

//Pelissä mukana: Jennifer Rosewood, Renée Mason, Fanny Wiest ja Emily Dawson//
Jennifer Rosewood
Oppilas

Tupa: Gryffondor

Re: Tutustumista ja kuulumisia läksyjen parissa.

ViestiKirjoittaja Jennifer Rosewood » 07 Kesä 2015, 19:38

Jennifer istui hämärässä ja hiljaisessa kirjastossa tekemässä muinaisten riimujen läksyjä, jotka olivat tulleet edelliseltä tunnilta. Renée hänen vieressään puursi omia läksyjään hyvin keskittyneenä.

Jennifer sai omat läksynsä vihdoinkin valmiiksi ja nojautui taaksepäin raskaasti huokaisten. Jennifer katsahti ulos ikkunasta ja mietti ärsyyntyneenä: "Miksi ulkona pitää aina sataa, kun tahtoisi ulos!".

Jennifer nojautui takaisin pöydän ääreen, Jossa Renée teki läksyjä. "Tarvitsetko sinä apua läksyissä?" Jennifer kysyi varovasti hymyillen ja jäi odottamaan vastausta.
Jennifer Rosewood
Oppilas

ViestiKirjoittaja Renée Mason » 08 Kesä 2015, 12:09

Renée ja Jennifer tekivät läksyjä kirjastossa. Tytöt istuivat mukavissa sohvissa kirjaston keskellä nojautuneena pöydän ääreen. He olivat sopineet läksyjentekohetken tälle päivälle. Renée olikin ollut jo läksyistä pahasti jäljessä. Hän oli aina keksinyt jotain muuta tekemistä, kun odottava ja alati kasvava läksypino oli hiipinyt hänen mieleensä. Mutta tänä päivänä satoi ja ulkona puhalsi kylmä viima, joten tytöt olivat päättäneet pysyä sisällä ja tehdä jotain hyödyllistä.

Renée rypisti otsaansa. Hänen vasta kirjoittamassaan lauseessa ei ollut pienintäkään järjen hiventä. Tyttö teki jästitiedon läksyjään ja kirjoitti esseetä sähköhammasharjan käytöstä ja sen toimintaperiaatteista. Aina välillä hän pyyhki pois huokaisten rivin jos toisenkin. Renée inhosi esseetehtäviä.

Jennifer nojautui raskaasti huokaisten taaksepäin. "Tarvitsetko sinä apua läksyissä?", hän kysyi arasti hymyillen. Hän oli varmaankin saanut jo tehtävänsä valmiiksi. "Et sinä oikein voi auttaa", Renée huokaisi epätoivoisena, "Minulla on esseetehtävä. Inhoan kirjoittamista." Renée irvisti ja pyyhki viimeisimmän lauseensa pois. "Saitko jo läksysi valmiiksi?, Renée kysyi. "Onnentyttö", hän huokasi vielä odottamatta vastausta.
16-vuotias positiivinen, heittäytyväinen ja sosiaalinen tyttö gryffondorista. Rakastaa erityisesti lohikäärmeitä sekä muita eläimiä ja hymyilee enemmän kuin hengittää. Löytää kaikesta ja kaikista jotain positiivista, vaikka kukaan muu ei löytäisi.
Ei maailma kaadu, vaikka minä kaadun.

EPÄAKTIIVINEN inspiraationpuutteen ja muiden tylsien tekosyiden takia
Renée Mason
Oppilas

ViestiKirjoittaja Fanny Wiest » 08 Kesä 2015, 12:39

Fanny istui kirjaston sohvalla ja tutki kirjaa loitsuista. Hänen edessään istui kaksi tyttöä, jotka näyttivät tekevän läksyjä. He puhuivat jostain varmaankin säästä, koska toinen tytöistä katsahti ikkunaan ja näytti ärtyneeltä. Fannysta tuntui hassulta, jotenkin tarpeelliselta tutustua näihin tyttöihin. Fanny vilkaisi taas kirjaansa. Sillä aukeamalla mikä hänellä oli auki kerrottiin suojeliuksesta. Hän oli vain napannut jonkun loitsuista kertovan kirjan. "Olisi hauskaa oppia tuo loitsu." Fanny mietti kiinnostuneena. Hän katsahti taas tyttöjä. "Hei. Minun nimeni on Fanny", hänen suustaan pulpahti hieman kovempaa kuin olisi tahtonut. "Keitä te olette?" hän kysyi nolostuneena.
Fanny Wiest
Oppilas

ViestiKirjoittaja Emily Dawson » 08 Kesä 2015, 16:10

Emily saapui kirjaston ovelle ja huomasi, että kirjaston toisella puolella pöydän ääressä oli näköjään oppilaita läksyjen parissa. Emily nojautui seinää vasten ja alkoi lukea jästitiedon läksyjään ja kuuli sattumalta tytön puhuvan jästitiedon esseestä, joka on Emilylläkin vielä kesken. Emilyn aihe koski kissanhiekkaa.

Emily päätti mennä juttelemaan tytöille ja esittelikin itsensä omalla hiljaisella ja tyynellä tavalla "Olen Emily, Keitäs te olette" toivoen samalla, että pääsisi mukaan.
Emily Dawson
Oppilas

ViestiKirjoittaja Jennifer Rosewood » 09 Kesä 2015, 12:11

Renée sanoi, ettei Jennifer voisi auttaa koska hänellä olisi jästitiedon esseetehtävä. "Kyllä minä voin jotenkin varmasti auttaa", Jennifer sanoi samalla, kun katsoi Renéen aiheen olevan sähköhammasharja.

"Saitko jo läksysi valmiiksi?, Renée kysyi Jenniferiltä. "Onnentyttö", Renée huokaisi odottamatta vastausta.
"Kyllä sain ja siksi minun onkin hyvä auttaa sinua omissasi." Jennifer jatkoi päättäväisenä.

Yhtäkkiä Jenniferin takaa kuului nuoren tytön ääni: "Hei. Minun nimeni on Fanny" tyttö esittäytyi "Keitä te olette?" Fanny jatkoi hieman nolostuneena. Jennifer kääntyi kohti tyttöä ja huomasi, että tyttö oli vasta ykkösluokkalainen. "Minun nimeni on Jennifer Rosewood", Jennifer esittäytyi ystävällisesti,vaikka mietti hiljaa mielessään: "Miksi ihmeessä ykkösluokkalainen tuli puhumaan/esittäytymään heille?".

Hetken päästä Kirjaston oven suunnalta kuului taas: "Olen Emily, Keitäs te olette". "Olen Jennifer", Jennifer vastasi tällä kertaa hieman vihaisena, koska oli ihmeissään miksi kaikki tulivat juttelemaan heille. Emilyn esittäytymisen jälkeen Jennifer kääntyi takaisin kohti Renéetä.
Jennifer Rosewood
Oppilas

ViestiKirjoittaja Renée Mason » 09 Kesä 2015, 12:33

Jennifer intti päättäväisenä, että pystyisi auttamaan Renéetä esseen kanssa. "No kiitos", Renée sanoi, "Voisitko etsiä kirjoitusvirheitä esseestäni, niin minä etsin vielä lisää tietoa sähköhammasharjoista. Jennifer sanoi, että hän sai jo läksynsä valmiiksi ja voisi siksi auttaa Renéetä esseen kanssa. Renée nyökkäsi nopeasti ja vilkaisi tapansa mukaan ympärilleen.

"Hei. Minun nimeni on Fanny", kuului hieman tarpeettoman kova ääni viereiseltä sohvalta ja Renée käänsi katseensa tyttöön. "Keitä te olette?", Fanny jatkoi vielä hiljaisemmalla äänellä. "Minun nimeni on Jennifer Rosewood", Jennifer sanoi. "Hei, olen Renée. Renée Mason", Renée tervehti. Hän ei ollut nähnyt Fanny-tyttöä koskaan aikaisemmin ja päätteli, että Fanny oli varmaankin heitä nuorempi tai eri tuvassa. Tai molempia.

"Olen Emily. Keitäs te olette?" toinen tyttö sanoi rauhallisella äänellä. Renée hymyili molemmille vapautuneesti. "Olen Renée Mason", Renée tervehti Emilyä ja ojensi kätensä kättelyyn. Jennifer esitteli itsensä hieman kireällä äänellä ja Renée mietti, oliko Jenniferistä kiusallista, että ihmiset tulivat juttelemaan.

"Miten menee?" Renée kysyi kaikilta kolmelta. "Ikävä sää", hän jatkoi vielä vaisummalla äänellä kuin pahoitellen. Renée loihti taas kasvoilleen hymyn ja nosti jästitiedon kirjan kasvojensa eteen.
16-vuotias positiivinen, heittäytyväinen ja sosiaalinen tyttö gryffondorista. Rakastaa erityisesti lohikäärmeitä sekä muita eläimiä ja hymyilee enemmän kuin hengittää. Löytää kaikesta ja kaikista jotain positiivista, vaikka kukaan muu ei löytäisi.
Ei maailma kaadu, vaikka minä kaadun.

EPÄAKTIIVINEN inspiraationpuutteen ja muiden tylsien tekosyiden takia
Renée Mason
Oppilas

ViestiKirjoittaja Fanny Wiest » 09 Kesä 2015, 12:54

Kaksi tyttöä, joille Fanny oli esitellyt itsensä kertoivat nimikseen Jennifer ja Renée. Yhtäkkiä Fanny kuuli jonkun sanovan rauhallisella äänellä: "Olen Emily. Keitäs te olette?" Hän ihmetteli miten tyttö siis tuo Emily oli päässyt niin hiljaa heidän luokseen. Vähän hämmästyneenä kaikki esittelivät itsensä. "Miten menee?" Renée kysäisija lisäsi perään: "Ikävä sää." Kaikki hiljenivät ja Jennifer näytti hieman vihaiselta. Renée tutkiskeli jästitiedon kirjaansa.

"Mistä tuvista olette ja millä luokalla?" Fanny kysyi. "Minä olen ensimmäisellä ja Serdaiglesta. Voinko auttaa Renée, olen ollut jästien orpokodissa nelivuotiaasta asti."
Pieni, aurinkoinen, mutta sisukas arpinaamainen punapää Serdaiglesta.

Muut hahmoni: Linda Brown, Sirena Rover.
Fanny Wiest
Oppilas

ViestiKirjoittaja Emily Dawson » 09 Kesä 2015, 13:15

Jokainen tyttö esitteli itsensä ensimmäinen oli Renée Mason toinen Jennifer Rosewood ja kolmas Fanny Wiest. Fanny näytti selvästi nuoremmalta, mutta silti mukavalta. Nimekseen Jennifer sanonut tyttö näytti hieman äreältä ja Emily päätti olla ärsyttämättä häntä enempää.

Renée kysyi "miten menee" ja lisäsi loppuun "ikävä sää". Emily vastasi "hyvin mutta toivoisin saavani apua tämän Jästitiedon Esseen kanssa. Seuraavaksi Fanny kysäisi "Mistä tuvista olette ja millä luokalla?". Taas kerran ensimmäisenä vastasin Olen Gryffondorista ja olen kolmannella luokalla" sen jälkeen Fanny kysyi Renéeltä "Voinko autaa Renée, olen ollut jästien orpokodissa nelivuotiaasta asti". Emily mietti Voisikohan Fanny auttaa myös häntä, mutta päätti antaa Renéen vastata rauhassa.
Emily Dawson
Oppilas

ViestiKirjoittaja Mila Molina » 04 Heinä 2015, 22:30

Pelin pisteytys

Jennifer Rosewood, Gryffondor: 3 p
Renée Mason, Gryffondor: 4 p
Fanny Wiest, Serdaigle: 2 p
Emily Dawson, Gryffondor: 2 p

Olen jakamassa lukuvuoden 2014-2015 viimeisiä tupapisteitä. Jatkakaa peliä vapaasti.
Mila Molina (64): Taikakoulu Châteaun entinen rehtori, nykyään vain ennustuksen opettaja. Ankara ja määrätietoinen tiukkapipo.
Muut hahmoni: Ronja Blomroos, London Morel & Michelangelo Pele
Mila Molina
Opettaja

Opetettava aine: Ennustus

Paluu Lukuvuosi 2015-16