// Tämä alue on varattu kaikille (loistaville) Serpentardeille ja muilta on harmillisesti pääsy kielletty (muhahhaa).
Ja ihan voin salailematta ja rehellisenä paljastaa, että tämä on Serpentardien juoni tupapisteiden saamiseksi, joten jokainen Serpentard osallistuu tietty aktiivisesti mukaan. Mukaan voi liittyä milloin vain ja poistua milloin vain.
Lisää suurista suunnitelmista saattaa löytyä Serpentardien valtakunnasta. Mutta asiaan...//
Luin vielä kerran lävitse kotitehtävääni jästitiedosta (kymmenen kysymystä ja selitystä sähköhammasharjasta), kun kuulin innostunutta puhetta ovelta.
"Haen vaan takin ja tuun sitten", joku huikkasi ja tummatukkainen tyttö putkahti sisään tupahuoneeseen. Katsoin häntä hieman sivusta istuen yhäkin sohvalla. Tyttö käännähti naama hymyssä ja pysähtyi nähdessään minut.
Minua ärsytti suunnattomasti, etten millään saanut hänen nimeään päähäni. Minun pitäisi tietää. Olinhan opetellut kaikki tupalaisteni nimet ulkoa, sillä ajattelin siitä olevan hyötyä juuri tälläisissä tilanteissa.
" Mitä sä täällä teet? " tyttö tiedusteli.
Kallistin aavistuksen päätäni. "Kummallinen kysymys", huomautin hitaasti. "Teen läksyjä tupahuoneessani, kuten näin koulupäivän jälkeen yleensä tehdään."
Tyttö katsoi minua kuin olisin aivan pihalla jostakin tärkeästä. Epäilin, että tuo tärkeä saattoi olla jotain, johon kaikki muut tupalaiseni olivat menneet, sillä en ollut nähnyt tupahuoneessa ketään. Olin luullut, että kaikki olisivat pihalla, sillä harva viihtyi näin kesän alla sisällä, mutta nyt aloin epäillä, että jotain muuta oli tekeillä.
Olikohan tänään joku huispausottelu? Ei, ne olivat jo ohi.
"Kuule, sä voit tehdä ne myöhemminkin, mutta mitäs jos tulisit tänään mukaan? Mennään juhlimaan Poudlardineen sitä, että Serpenrad voitti viime huispausottelun. Kaikki muutkin Serpentardit tulee sinne", tyttö totesi ystävällisesti, mutta minusta tuntui, että hänen silmänsä heijastivat sääliä. Säälikö hän minua?
Olin kyllä tiennyt juhlista (kahden metrin pituiselta julisteelta ilmoitustaululla ei voinut välttyä), mutta olin sivuuttanut koko asian. En ollut aikonut mennä niihin.
Katsoin tyttöä aavistuksen epäilevästi. Äitini järjesti usein seurapiirijuhlia, mutta en todellakaan pitänyt niistä. Kaikki se sivistynyt juttelu, syöminen, ihmismäärä ja muu ahdisti minua. Kaipasin omaa rauhaa.
"Jos et tule itsenäisesti, niin mä pakotan sut!" tyttö sanoi hymyillen säteilevästi ja iskien silmää. Mittailin häntä katseellani ja olin melko varma, ettei uhkaus toteutuisi. "Ihan oikeesti, siel voi olla ihan hauskaakin!"
En tiedä miksi hänellä oli niin kova hinku saada minut mukaan, mutta epäilin ettei syy ollut niin hyvä, kuin miltä näytti. Ulkonäkö saattoi pettää.
Tosin, juhlissa voisi olla mukavaa. Ja kokeet olivat jo ohi, eikä meille ollut tullut muita läksyjä, kuin jästitiedon tehtävä, jonka olin jo tehnyt. Voisin tutustua muihin paremmin. Siitä voisi olla etua joskus. Voisin edes käydä katsomassa millaista paikassa oli ja tulla sitten takaisin.
"Kai mä sit tuun", totesin ja puin takin paidan päälle. Onneksi olin vaihtanut kaavun pois tuntien jälkeen.
"Oikeasti?" tyttö kysyi. Hän näytti häkeltyneeltä. Silmät olivat kasvaneet hieman ja kulmakarvat olivat kysyvästi koholla.
"Joo. Sähän pakotat mut mukaan kuitenkin", muistutin tyttöä ja hymyilin aavistuksen. Hän ei edes itse ollut uskonut sanoihinsa. Tiesin sen.
"Niin. Mut mä vaan ihmettelin. Sä et tuu koskaan mihinkään, Evelyn. Eikös se oo sun nimi?"
"Joo. Onhan se."
Ja kerran tämäkin täytyy kokeilla.