Kirjoittaja Rosaliné Clearwater » 05 Kesä 2015, 16:34
Ennen kuin ehdin tehdä tai sanoa mitään, professori jo pomppasi järveen kupla päässään. Nyt kaikki muut paitsi minä ja Liina olivat järvessä. Kun mitään ei ollut tehtävissä, menin tutkimaan Liinaa. Tyttö taisi vähän hengittääkkin. Kiva juttu. Äkkiä Rose pomppasi vedestä. Sekin oli kiva juttu. Jostain kumman syystä läpimärkä Rose pyrki takaisin veteen. Hän halusi pelastaa Lilyn. Ihmettelin Rosen käytöstä vähän. Ei siinä, että halusi pelastaa toisen ollut tietenkään mitään väärää - olihan tämä Gryffondor - mutta kyllä minä vähän ihmettelin, kun tämä pyrki kyyneleet silmissä pelastamaan jotakuta, jonka oli nähnyt kaksi kertaa.
- Sinun ei tarvitse pelastaa Lilyä, hän tulee tuolta! Huudahdin ja osoitin Lilyä joka kömpi rantaan vatsaansa puristaen.
- Onko vatsasi kipeä? Ei kai basiliski purrut sinua? Kysyin ja ryntäsin hänen luokseen. Huh, se ei ollut tehnyt niin, koska basiliskin myrkky oli todella tappavaa ja kenelläkään ei tainnut olla feeniksin kyyneleitä sisältävää pulloa takataskussa. Eikä sen koommin itse lintuakaan.
- Odotellaan enää professori niin ollaan kaikki kuivalla maalla, sanoin hilpeästi. Hetkinen, hilpeästi? Hilpeästi? Hilpeästi? Taisin olla vähän kummalla tuulella tänään.
Älä anna ihmisten lukea sinua kuin avointa kirjaa!
5-luokkalainen Rosaliné Clearwater