Juttutuokio järvellä

Lukuvuoden 2014-15 asiat löytyvät arkistoituna täältä.

Re: Juttutuokio järvellä

ViestiKirjoittaja Karakatus Kärmes » 27 Loka 2014, 22:55

-Olen lukenut yhden kirjasarjan. J.R.R. Tolkien nimisen kirjailijan Taru sormusten herrasta trilogian. Hyvä kirja jästin kirjoittamaksi. En ole ollut huolissani läheisistäni. Minulla ei ole muita kuin Kolhokallo. Maksaisin mitä vain jos saisin viettää viikon pois kotoa niinsanotulla lomalla. Olla ajattelematta pimeyden voimia. Keskittyä unelmiini ilman että ne lyödään heti lyttyyn. Joskus toivon että Kärmesin suvun vanhemmat joutuisivat Azkabaniin. Pääsisin muualle sukulinnasta. Miltä sinun huoneesi näyttää? Onko sinulla tilaisuutta unelmoida? Unelmoida jostain tärkeästä tai epätärkeästä. Joudutko kesäsi harjoittelemaan kidutuskirousta jästeihin? Karakatus lopetti puheensa ja siirtyi puun varjoon. Aurinko poltti hänen valkeaa ihoaan. Hänet oli tehty yöelämään, kulkemaan pimeydessä. Hän oli koko tähänastisen koulu aikansa pohtinut. Miksi koulussa nukuttiin sängyissä? Itse hän oli aina nukkunut huoneensa kivilattialla likaisen ja nuhruisen retun päällä. Hänen huoneensa oli kuin pieni kirjasto seiniä peittivät kirjahyllyt täynnä paksuja romaaneja.
Karkatus Kärmes: kärmessuu, pimeyden voimien kannattaja, UAKS.RY, kymmenen hirnyrkin omistaja, jonka unelma on tulla mahtavaksi pimeyden velhoksi.
Karakatus Kärmes
Oppilas

Tupa: Serpentard

ViestiKirjoittaja Selena McLover » 28 Loka 2014, 14:59

"Olen lukenut yhden kirjasarjan. J.R.R. Tolkien nimisen kirjailijan Taru sormusten herrasta trilogian. Hyvä kirja jästin kirjoittamaksi. En ole ollut huolissani läheisistäni. Minulla ei ole muita kuin Kolhokallo. Maksaisin mitä vain jos saisin viettää viikon pois kotoa niinsanotulla lomalla. Olla ajattelematta pimeyden voimia. Keskittyä unelmiini ilman että ne lyödään heti lyttyyn. Joskus toivon että Kärmesin suvun vanhemmat joutuisivat Azkabaniin. Pääsisin muualle sukulinnasta. Miltä sinun huoneesi näyttää? Onko sinulla tilaisuutta unelmoida? Unelmoida jostain tärkeästä tai epätärkeästä. Joudutko kesäsi harjoittelemaan kidutuskirousta jästeihin?" Karakatus lopetti puheensa ja siirtyi puun varjoon.
"Elämäsi kuulostaa hirveältä. Olet varmaan surullinen kun isäsi tuli tänne töihin. Voit tulla meille vaikka joululomalla. Mutta minun huoneeni on Kartanomme ullakola. Se on kotoisa huone jonka olen sisustanut itse. Huone on kaunis ja avara, siellä on paljon ikkunoita. Seinillä on tauluja, julisteita, McLoverien vanha seinävaate ja pieni kirjahylly. Siellä on myös pylväs-sänky, pieni lukunurkkaus jossa on sohva ja pieni lukuvalo, työ ja meikki pöytä, sekä hylly täynnä pikkutavaraa ja matkamuistoja. Kartanomme pihassa on kaunis hedelmätarha ja aina sisarukset ja minä pelaamassa huispausta.
Etkö ole ikinä saanut unelmoida? Meillä rakennetaan pilvilinnoja päivittäin. Meille sanotaan uskokaa unelmiinne. Ja meitä kehotetaan unelmoimaan. Eivätkö sinun perheesi anna sinun unelmoida? Se tuntuu hullulta.
Ei meidän perheessä käytetä kidutuskirousta eikä sitä opiskella. Me saamme käyttää lomamme miten haluamme. Ja meillä ei ole mitään pimeydenvoimiin liittyvää." Selena sanoi kurkku kuivana paljosta puhumisesta.
Ensiluokkalainen ilopilleri Selena McLover. Vitsikäs ja taitava huispaaja. Pimeyden voimia sietämätön tyttö joka on aina valmis sanoimaan asiat niinkuin ne ovat. Motto: Aina on valoa tunnelin päässä!
Selena McLover
Oppilas

Tupa: Gryffondor

ViestiKirjoittaja Karakatus Kärmes » 28 Loka 2014, 19:14

-Onko huoneessasi kerrossänky? Onko seinilläsi muuta kuin kirjahyllyjä? Oma huoneeni on sukulinnan vanha tyrmä. Ikkunassa on kalterit ja ovi on metallia. Seiniäni peittävät kirjahyllyt ja minulla on pari kartttaa seinällä plus pieni työpöytäni ja tuoli. Meidän linnaamme ympäröi vettä täynnä oleva vallihauta. Ja sen toisella puolen on orjantappura puutarha. Ovena toimii tamminen laskusilta ja suurimmassa osassa ikkunoista on kalterit. Välillä on sellainen outo olo, kuin olisi vankilassa. On mahtavaa kun isäni pääsi tänne silloin en tyri suunnitelma B;tä. Karakatus sanoi hiljaa ja katsoi väreilevää järvenpintaa.
Karkatus Kärmes: kärmessuu, pimeyden voimien kannattaja, UAKS.RY, kymmenen hirnyrkin omistaja, jonka unelma on tulla mahtavaksi pimeyden velhoksi.
Karakatus Kärmes
Oppilas

ViestiKirjoittaja Selena McLover » 28 Loka 2014, 20:09

"Onko huoneessasi kerrossänky? Onko seinilläsi muuta kuin kirjahyllyjä? Oma huoneeni on sukulinnan vanha tyrmä. Ikkunassa on kalterit ja ovi on metallia. Seiniäni peittävät kirjahyllyt ja minulla on pari kartttaa seinällä plus pieni työpöytäni ja tuoli. Meidän linnaamme ympäröi vettä täynnä oleva vallihauta. Ja sen toisella puolen on orjantappura puutarha. Ovena toimii tamminen laskusilta ja suurimmassa osassa ikkunoista on kalterit. Välillä on sellainen outo olo, kuin olisi vankilassa. On mahtavaa kun isäni pääsi tänne silloin en tyri suunnitelma B;tä." Karakatus sanoi hiljaa.
"Ei huoneessani ei ole kerros-sänkyä ja kyllä huoneeni seinällä on muutakin kuin kirjahyllyjä. Mutta miten sinua ei pelota? Kuvailemasi perusteella minä olisin kauhusta kankeana. Ja Orantappurat eivät innosta äitiä. Siellä on kyllä enimmäkseen hedelmäpuita, marjapensaita ja kukkia.
Miksi teidän tallonne ympärillä on vallihauta? Eikö se pistä silmään? Miksi huoneesi on tyrmässä? Eikö siellä ole yksinäistä? Ja mikä on suunnitelma B;ee?" Selena lopetti kysymysten tulvan ja jäi odottamaan vastauksia.
Ensiluokkalainen ilopilleri Selena McLover. Vitsikäs ja taitava huispaaja. Pimeyden voimia sietämätön tyttö joka on aina valmis sanoimaan asiat niinkuin ne ovat. Motto: Aina on valoa tunnelin päässä!
Selena McLover
Oppilas

ViestiKirjoittaja Karakatus Kärmes » 28 Loka 2014, 21:36

"Ei huoneessani ei ole kerros-sänkyä ja kyllä huoneeni seinällä on muutakin kuin kirjahyllyjä. Mutta miten sinua ei pelota? Kuvailemasi perusteella minä olisin kauhusta kankeana. Ja Orantappurat eivät innosta äitiä. Siellä on kyllä enimmäkseen hedelmäpuita, marjapensaita ja kukkia.
Miksi teidän tallonne ympärillä on vallihauta? Eikö se pistä silmään? Miksi huoneesi on tyrmässä? Eikö siellä ole yksinäistä? Ja mikä on suunnitelma B;ee?" Selena vastasi ja esitti vuorostaan kysymyksiä.
-Mikä minua pelottaisi omassa kodissani? Talomme on vanha kivilinna Ergothon Kärmes rakensi sen Ranskaan aikoinaan ennen kuin muutti Berliiniin. Huoneeni on tyrmässä koska se sattui olemaan ainoa sopiva huone. Kolhokallo on aina seuranani ja voinhan lukea sen vuoksi kirjahyllyt. Vietän suurimman osan loma-ajastani huoneessani. Karakatus vastasi ja piti tauon. Hän jatkoi: - Suunnitelma B. Liiketoimia vain. Tärkeitä liiketoimia koululla. Auttavat koulun pystyssäpitämisessä. Ta.. Tavallisia liiketoimia. Karakatus valehteli. Hänen pitkät luurankomaiset sormensa naputtelivat hänen reittään.
Karakatus Kärmes
Oppilas

ViestiKirjoittaja Selena McLover » 29 Loka 2014, 08:41

"Mikä minua pelottaisi omassa kodissani? Talomme on vanha kivilinna Ergothon Kärmes rakensi sen Ranskaan aikoinaan ennen kuin muutti Berliiniin. Huoneeni on tyrmässä koska se sattui olemaan ainoa sopiva huone. Kolhokallo on aina seuranani ja voinhan lukea sen vuoksi kirjahyllyt. Vietän suurimman osan loma-ajastani huoneessani. Karakatus vastasi ja piti tauon. Hän jatkoi: - Suunnitelma B. Liiketoimia vain. Tärkeitä liiketoimia koululla. Auttavat koulun pystyssäpitämisessä. Ta.. Tavallisia liiketoimia."Karakatus sanoi. Hänen pitkät luurankomaiset sormensa naputtelivat hänen reittään.
"Minä tiedän, että huijaat. Mutta jos et halua kertoa ei sinun ole pakko. Mutta jos löydän jotain epäilyttävää yhdistän sen sinuun. Olet ystäväni, mutta muista sekään ei ole ikuista."
Selena avasi kaulassaan roikkuvan medaliongin. Jos hänen olisi pakko tehdä hirnyrkki se olisi ehdottomasti tämä koru. Selena sulki medaliongin ja huomasi sen kannessa jotain erikoista. Aiemmin Selena oli kiinnittänyt huomiota vain medaliongin keskellä olevaan safiiriin ja pieniin tassun jälkiin.
Nyt hän kuitenkin huomasi, että kannessa oli myös riimuja ja yksi ranskankielinen sana. Selena mutisi hiljaa tuon sanan. Yhtäkkiä riimut nousivat korun pinnasta ja muodosti nuotteja. Selena kaivoi huilun repustaan ja alkoi soittaa. Soitto oli kauneinta mitä hän oli ikinä kuullut. Omituista oli vain se, että tällä kertaa huilu soitti yksin. Ja vihdoin Selena ymmärsi mitä Lumipallo tahtoi sanoa. Minä uskon sinuun olinpa missä tahansa.
Selena McLover
Oppilas

ViestiKirjoittaja Karakatus Kärmes » 29 Loka 2014, 18:26

-Aivan ei kestä. Ystävyydellä on tapana kadota. Ainoastaan viha, paha, hirnyrkit, tieto ja julmuus ovat ikuisia. Maailma katoaa aikanaan siitä ei pääse mihinkään. Kaikki katoaa. Mutta luetteloimani asiat pysyvät aina. Ajan hammas ei niitä tuhoa. Ne eivät murene eivät halkeile. Aina yhtä prameina ne jatkavat elämäänsä. Eivät vahingoitu ikinä. Vain saavat lisää valtaa. Pahuus ei katoa koskaan ihmisen keskuudesta. Ei koskaan. Kipu, kärsimys, kateus ja kuolema myös pysyvät aina. Aina. Usko minua kun sanon aina. Ystävyys on mitätön noiden rinnalla. Karakatus sanoi ja vaipui mietteisiinsä.
Karakatus Kärmes
Oppilas

ViestiKirjoittaja Selena McLover » 29 Loka 2014, 20:09

"Aivan ei kestä. Ystävyydellä on tapana kadota. Ainoastaan viha, paha, hirnyrkit, tieto ja julmuus ovat ikuisia. Maailma katoaa aikanaan siitä ei pääse mihinkään. Kaikki katoaa. Mutta luetteloimani asiat pysyvät aina. Ajan hammas ei niitä tuhoa. Ne eivät murene eivät halkeile. Aina yhtä prameina ne jatkavat elämäänsä. Eivät vahingoitu ikinä. Vain saavat lisää valtaa. Pahuus ei katoa koskaan ihmisen keskuudesta. Ei koskaan. Kipu, kärsimys, kateus ja kuolema myös pysyvät aina. Aina. Usko minua kun sanon aina. Ystävyys on mitätön noiden rinnalla." Karakatus sanoi.
"Oletpas sinä kielteinen. Olen ystäväsi paitsi jos tapat tai satutat perhettäni. Mutta yhdessä olet väärässä. Rakkaus on ikuista. Mutta en kuitenkaan usko, että hirnyrkit ovat ikuisia. P-pimeyden Lordi uskoi niin ja katso minne se vei hänet. (Selena sanoi tuon todellakin vapisten)
Sinun pitää tulla meille kesällä tai jouluna. Haluan näyttää sinulle kotini. Pelaatko huispausta? Entä mikä luuta sinulla on? minulla on Nimbus 2004. Onko muuten käärmeelle puhuminen vaikeaa? Tiedän, että se tulee luonnostaan, mutta olisi jännää päästä sanomaan käärmeelle jotain."
Selena McLover
Oppilas

ViestiKirjoittaja Karakatus Kärmes » 29 Loka 2014, 21:19

"Oletpas sinä kielteinen. Olen ystäväsi paitsi jos tapat tai satutat perhettäni. Mutta yhdessä olet väärässä. Rakkaus on ikuista. Mutta en kuitenkaan usko, että hirnyrkit ovat ikuisia. P-pimeyden Lordi uskoi niin ja katso minne se vei hänet. Sinun pitää tulla meille kesällä tai jouluna. Haluan näyttää sinulle kotini. Pelaatko huispausta? Entä mikä luuta sinulla on? minulla on Nimbus 2004. Onko muuten käärmeelle puhuminen vaikeaa? Tiedän, että se tulee luonnostaan, mutta olisi jännää päästä sanomaan käärmeelle jotain." Selena sanoi.
-Mitä sinä tarkoitat? Rakkaus kuolee käytännön kokemuksesta sen tiedän en muuten. Pelaan huispausta yleensä jahtaajana. Minulla oli mikä lienee Tulisalaman uusin malli. Karakatus sanoi ja jätti käärmekysymyksen huomiotta. Kohta hän vastasi: - Kysy Kolhokallolta. Se on joutunut puhumaan pelkkää kärmeskieltä kymmenen vuotta. Mutta annetaan sen nyt levätä. Karakatus katsahti kivellä lepäävään käärmeeseen. Se tosiaan oli hiljakkoin yllättänyt hänet paljastamalla olevansa muotoonsa jumittunut animaagi.
Karakatus Kärmes
Oppilas

ViestiKirjoittaja Selena McLover » 30 Loka 2014, 20:09

Mitä sinä tarkoitat? Rakkaus kuolee käytännön kokemuksesta sen tiedän en muuten. Pelaan huispausta yleensä jahtaajana. Minulla oli mikä lienee Tulisalaman uusin malli. Karakatus sanoi ja jätti käärmekysymyksen huomiotta. Kohta hän vastasi: - Kysy Kolhokallolta. Se on joutunut puhumaan pelkkää kärmeskieltä kymmenen vuotta. Mutta annetaan sen nyt levätä". Karakatu sanoi.
"Ei rakkaus ei kuole. Se asuu jokaisen sydämessä. Ja siellä se tulee aina asumaan. Sinun, minun ja Kolhokallonkin sydämessä! Mutta mitä tarkoittat sillä, että Kolhokallo on puhunut pelkkää kärmeskieltä kymmenen vuotta? Onko se ollut joskus ihminen?
Selena sanoi lopetettuaan soittamisen. Kun Selena pani huiluaan reppuunsa hänen käteensä osui värikäs pussi. Selena naurahti kun huomasi pussin olevan ranskanpastilleja.
"Haluatko? Tämä on ihan niinkuin silloin junassa." Selena sanoi kikattaen heidän yhteiselle muistolle.
Selena McLover
Oppilas

EdellinenSeuraava

Paluu Lukuvuosi 2014-15