Höpinät

Lukuvuoden 2012-13 asiat löytyvät arkistoituna täältä.

Re: Höpinät

ViestiKirjoittaja Frederic T. Coudert » 04 Joulu 2012, 22:21

Melisendalin takana olevalle pelaajalle minultakin onnea. Eiköhän sukunimen jännitykset ole sen arvoista. :--)

Ja voin sanoa Shaanille lohduttavat sanat, että mulla on ollut Châteaussa tässä parin vuoden aikana useaakin hahmoa, että jos heti ensimmäinen ei tunnu oikealta niin ehkä se toinen. Ja kun jonkun aikaa pelailee niin jossain vaiheessa vaan alkaa sujua melkein hahmolla millä tahansa. Luontevimmiksi tämä miesprofessori on jostain syystä jäänyt. Edelleen himottaisi tehdä tyttöhahmo oikullisella persoonalla, mutta saa nähdä millon innostuu.
Uhhuh, vaihto-oppilasjärjestelyt on täyttä byrokratiaa. Tuli juuri kutsu n. 3 h kestävään englannin kielen tasotestiin. Aiheet ei mitenkään vaikeita, mutta tätä paperisodan määrää..

Pst, Oliver ja Frederic suunnittelee jännää peliä tuolla suunnittelun puolella, että jos kiinnostaa niin mukaan vaan.
Frederic T. Coudert
Opettaja

ViestiKirjoittaja Antonie Guillory » 05 Joulu 2012, 20:39

Miten en ole edes huomannut tämmöistä keskustelua täällä. Täytyy kyllä olla aika sokeutunut yksilö. Täältäkin lähtee oikein lämpimät onnittelut Melisendan pelaajalle ! Ja Fredericin pelaajalle jaksamista paperisotaan. :-/

Itsekin olen jo pidemmän tovin haaveillut toisen hahmon luonnista, sellaisesta pahasta pojasta, mutta jostain syystä tyssää aina alkuasetelmiin. Lisäksi hommaa on jo muutenkin kasaantunut tälle talvelle tarpeeksi ja kamalasti kaikkea, mitä pitäisi saada aikaan vielä ennen joulua. Koulunkäynti ei ole viime aikoina oikein kutsunut ja ensi viikolle on kamalasti rästissä historian ja yhteiskuntaopin tehtäviä, joten itsenäisyyspäiväviikonloppu meneekin varmaan lukemisen ja tehtävien valmistelun merkeissä.

Näin itsenäisyyspäivän aaton merkeissä voisinkin haastaa teidät katselemaan kuvia sotakoirista, amerikkalaisista tosin, mutta kuitenkin. Mitäs ihmisillä on ohjelmassa huomista ajatellen? :-)
Antonie Guillory

Tupa: Serpentard

ViestiKirjoittaja Shaan Felix » 06 Joulu 2012, 01:39

^ Onpa söpöjä koiria! Ehkä minäkin muutun hiljalleen kissaihmisestä koiraihmiseksi. Siis ehkä. :D

Minulla on tiedossa itsenäisyyspäivän illallinen, jonka järjestämme seurakuntaporukalla. Pääsen siis pynttäytymään parhaimpiini taas pitkästä aikaa. :) Kerätään rahaa Israelin-matkaan. Tämän kuun 29. päivä on tarkoitus lähteä, joten lähellä on meidän matka, johon on jo kaksi vuotta kerätty rahaa. Olen ihan innosta soikeana, tosin täytyy toivoa tänä vuonna raketitonta uuttavuotta.

Oliko täällä muuten se käytäntö, että ekan hahmon piti olla ekaluokkalainen, mutta toinen hahmo sai olla vanhempi? Kun tekisin mielelläni vanhemman hahmon, koska olen itse jo parikymppinen ja 13-vuotias hahmo tuottaa toisinaan päänvaivaa. :D Vanhemmalla hahmolla voisi olla helpompi pelata.
Shaan Felix

ViestiKirjoittaja Essi » 08 Joulu 2012, 21:56

Toivottavasti Shaanin flunssainen olo meni jo pois. Olisi kurjaa olla kipeänä lomalla. Vaikka on se kurjaa kouluaikanakin. Aina jää jälkeen. Itsellänikin koulumotivaatio on siinä nollan tuntumassa, mutta vielä noin kaksi viikkoa pitäisi yrittää jaksaa suoriutua. Joululoma on kyllä tarpeen. Minulla se muuten alkaa 21. päivä ja loppuu 7. päivä. Entäs teillä muilla?

Minustakin Shaan on kiva hahmo, ja toivon, että hän tulee jatkamaan. Uudenkin hahmon luominen on soveliasta (sekä Shaanille että Antonielle). Ja kyllä, voit luoda myös vanhemman oppilaan. Mukavaa, että Château'hon on eksynyt uusia pelaajia ja että pelejäkin pelataan aktiivisesti. Jossain vaiheessa oli niin hiljaista, että olin luopua toivosta ja pistää Châteaun kiinni. Onneksi Linda väitti vastaan. :D

Melisendalle onnittelut häihinmenosta! (Vaikka taisinkin jo onnitella sinua tuolla Tylypahkan chatin puolella.) Itsekin taidan ensi vuonna päätyä solmimaan rekisteröidyn parisuhteen. Anskulle onnea paperisotaan. Ja vau, Shaan, Israelin matka kuulostaa tosi hienolta!
Essi

ViestiKirjoittaja Antonie Guillory » 10 Joulu 2012, 13:53

Kuten Sophie sanoi, Shaanin Israelin matka kuulostaa hienolta. Todella upealta. Hyvää matkaa jo näin etukäteen ja toivottavasti kaikki sujuisi hyvin, myös loput valmistelut!

Maanantain kunniaksi minuunkin myös meni ja iski jokin pöpö. Kamalan kiireinen viikko tulossa, kun koulullakin pitää olla pitkästä aikaa tänään ja huomenillalla eikä helpota yhtään, kun homeessa koko rakennus. Huoh.

Oma joululoma alkaa periaatteessa milloin vain itse haluan huomisen jälkeen. Siihen tosin vaikuttaa myös se, milloin saan koulutehtävät sille mallille, että voin lomaa rauhassa viettää. Kamalasti vielä tehtävää ennen sitä siis. Kaikille tsemppiä koulu ja muihin joulunalus hommiin!
Antonie Guillory

ViestiKirjoittaja Frederic T. Coudert » 16 Joulu 2012, 14:39

Antoine, toivottavasti sinulla on jo parempi olo!
Siis hei, jouluun on enää päivää päälle viikko. Joulukortit ja joululahjat ei oo kyllä koskaan jäänyt näin viimetippaan. Nojaa, ehkä tämä tästä. Inhottaa, että tuollaset asiat asetetaan joulun ytimeksi - tai vaikka ei laiteta, niin silti ajatellaan, että ne on osa joulua. Glögi ja kynttilät paras.

Sunnuntai, sunnuntai. Aamukahvin jälkeen on herännyt olo. Voisin joulun kunniaksi ostaa itselleni presidentin tummaa paahtoa yhen paketin ja täysmaitoa. Kokeisiin lukua autuaasti välttääkseni hyörin täällä ja herättelen keskustelua jälleen. Millaisia joulurutiineja teillä on, vai hankitteko lahjoja/teette asioita vaan muille?
Frederic T. Coudert
Opettaja

ViestiKirjoittaja Shaan Felix » 16 Joulu 2012, 22:15

Minun joulurutiinikseni näyttää muodostuvan se, että teen töitä melkein jouluaattoon asti. -.-

No joo. Pääsen joululomalle vasta perjantaina 21. päivä kello kuusi aamulla. Yötyön iloja on ainakin aikaisin alkava loma, vaikka koko päivä meneekin sitten nukkuessa. Tuo työ on pitkälti syy siihenkin, että olen vähän taas epäaktiivisempi täällä.

Joulun rutiinit riippuvat vähän siitä, missä vietän jouluni. Jos olen isälläni, käymme yleensä hautausmaalla viemässä kynttilöitä, syömme jouluruokaa, käymme joulusaunassa ja availemme joululahjoja. Äidin luona puolestaan menemme ihan kirkkoon, viemme kynttilät haudoille ja pelaamme korttia koko illan. :D

Tänä vuonna vietän isälläni joulun. Joululahjojen kanssa tulee taas hirvittävä kiire, koska en pääse yötöiden takia kovin hyvin liikkeelle kauppojen aukioloaikaan. Onhan tässä silti vielä aikaa (kuuluisat viimeiset sanat ennen joulupaniikkia).
Shaan Felix

ViestiKirjoittaja Mila Molina » 24 Joulu 2012, 03:21

Iloista joulua koko Châteaun väelle! :)
Mila Molina
Opettaja

Opetettava aine: Ennustus

ViestiKirjoittaja Essi » 24 Joulu 2012, 12:12

Hyvää joulua! (: Koitan saada joulujuhlapelin aloitettua tässä lähiaikoina...
Essi

ViestiKirjoittaja Shaan Felix » 24 Joulu 2012, 16:12

Oikein muksaa joulua Chateaun porukalle!

Mitenkäs teidän joulunne on sujunut? Omani on mennyt perinteisen kuusenhaun, -koristelun ja leipomisen merkeissä. Maha on täynnä jouluruokaa, ja kohta käydään hautausmaalla viemässä kynttilät. Sitten joulusaunaan ja lahjojen vaihtoon. :)

Anteeksi muuten epäaktiivisuuteni ja jumittamiseni noissa peleissä. Tiedän, että se on minun vuoroni, mutta valitettavasti jumitan niitä varmaan ensi vuoteen asti. :D
Shaan Felix

EdellinenSeuraava

Paluu Lukuvuosi 2012-13