Shaan rypisti otsaansa Laszlon kertoessa, että hän haluaisi jotakin hyödyllisempää kuin pöllön tai muun lemmikin. Mikä edes olisi hyödyllisempi kuin pöllö?
"Olen nimittäin aina haaveillut uudesta kaukoputkesta! Tai ainakin jo viisi vuotta. Harrastan siis astronomiaa ja astrologiaa”, Laszlo lisäsi, mikä selvensi hänen edellistä väitöstään aika tavalla. Lausahduksensa perään poika lisäsi vielä kasan muita harrastuksia. Laszlon harrastusten määrä sai Shaanin melkein pyörälle päästään. Laszlolla ei ollut yhtä paljon lemmikkejä kuin Felixeillä, mutta ainakin tämä paikkasi puutteen monilla harrastuksillaan. Sitä paitsi astronomia kuulosti mielenkiintoiselta, vaikka Shaanin olisikin varmasti vaikeaa kyhjöttää kaukoputken takana paikallaan ja tarkkailla tähtiä, jos hän joskus astronomiaa kokeilisi. Ehkä hän voisi pyytää Laszloa kertomaan harrastuksestaan lisää, kun tämä saisi kaukoputken.
"Minäkin harrastan huispausta!" Shaan totesi innoissaan, kun Laszlo mainitsi huispauksen. "Saakohan täällä ekaluokkalaisetkin pelata? Pelaan paljon lyöjänä, mutta olisi kiva kokeilla pitäjän paikkaakin. Voi kun vanhempani suostuisivat ostamaan minulle Tulisalaman tai edes Nimbuksen, mutta se taitaa olla turha toivo... Pelaan siis Komeetta 260:llä."
Puhuttuaan hetken huispauksesta Shaan muisti, että Laszlo oli tosiaan kysynyt hänen muitakin harrastuksiaan. "En oikeastaan harrasta juuri muuta. Harrastin aikaisemmin vähän kamppailulajeja, kuten taidoa, mutta lopetin viime keväänä. Velhothan taistelevat taikoen, joten en tee jästien kamppailulajeilla täällä mitään."
Shaania itse asiassa jopa harmitti, että kaksintaistelu taikoen oli velhojen keskuudessa niin suosittua. Hän kun oli vielä melko surkea taikoja. Ei hän aikonut hankkiutua tappeluihin uudessa koulussaan, mutta piti ottaa huomioon, että Shaanilla oli taipumusta hankkiutua vaikeuksiin. Niin jopa tällä kertaa, kun hän oli saapunut kouluun myöhään illalla ja autiot käytävät viestittivät selvästi, että oppilaiden piti olla jo tuvissaan.