Kirjoittaja Rain Savage » 11 Kesä 2020, 22:31
Vai saisin rauhan? Mutta mitä ihmettä minä rauhalla tekisin, jos menettäisin Noahin. Tietysti minun olisi pitänyt kertoa kaikki Noahille hänen takiaan, mutta kun en voinut! Voisin tehdä Noahin puolesta mitä tahansa muuta. Olin varma että voisin kuolla hänen puolestaan tai tappaa hänen puolestaan, ottaa minkä tahansa muun riskin... paitsi sen että menettäisin hänet. En osannut kuvitella enää mitään, mikä olisi ollut pelottavampaa. Tai ehkä se että Noah olisi minun kanssani mutta äärettömän onnettomana. Sehän olisi samaa, kuin mitä elpymiskivi teki sen sadun mukaan. Kuolleista herännyt olisi paikalla mutta onneton, ei oikeasti läsnä. En minä halunnut mitään sisältä kuollutta Noahia! Hänen olisi pakko olla onnellinen! Ja jos nykytila oli se, mikä teki myös Noahin onnelliseksi... eikö se sitten muka olisi hänenkin parhaakseen, että se jatkuisi niin kauan kuin mahdollista?
Heather yritti rauhoitella minua, ja kai se olisi tavallaan voinutkin olla lohduttavaa, jos ongelma olisi ollut vain kehossa. Rintaani koski ja haukoin henkeä, mutta ei se ollut mitään verrattuna siihen, miltä minusta psyykkisesti tuntui. En voinut lakata ajattelemasta Noahin menettämistä mutta en myöskään hyväksyä sitä, mitä tapahtui nyt. Että jonkun täytyi muistuttaa minulle, miten hengitetään. Se oli niin noloa ja typerää ja minun olisi tehnyt mieli vain työntää Heather irti minusta. En halunnut mitään lohdutusta! En halunnut olla minä! Viha, häpeä, pelko, suru, itseinho... kaikki vain sekoittui ja paisui valtaviin mittoihin. Ja minä olin niin paha, heikko, itsekäs, väärä ja iljettävä etten voinut sietää sitä. Tuntui kuin sieluni olisi vihdoin saanut itsestään kunnon otteen ja purrut myrkkyhampailla, yrittänyt repiä itsensä kappaleiksi. Ei se halunnut antaa armoa.
Tunsin miten lattia ja seinä, johon nojasin, alkoi hiljalleen täristä ja valot välkkyä katossa yhä nopeampaan tahtiin. Niistä sinkoili tulisia kipinöitä. Sen täytyi johtua minusta, tunsin että se johtui. Hallitsemattomat tunteet purkautuivat hallitsemattomana taikuutena. Minusta tuntui, että jos en saisi tätä pian loppumaan, räjäyttäisin koko hissin! Oli pakko keskittyä johonkin muuhun, mihin tahansa. Se tuoksu... Heatherin hajuvesi. Heitin käteni tytön niskan ympärille ja pyrin pitämään hänet siinä paikoillaan keskittyen pelkästään tuohon hedelmäiseen tuoksuun. Se oli neutraali, ei merkinnyt mitään, ei tarkoittanut mitään. Siihen ei liittynyt muita tunteita kuin ehkä hivenen mielihyvää.
Ja hiljalleen hengitykseni alkoi tasaantua. Hissi lakkasi tärisemästä ja valot välkkymästä, ne jäivät päälle. Ja vihdoin, kun oli täysin hiljaista ja kaikki pysyi paikallaan, minä uskalsin päästää Heatherista irti ja vetää henkeä lähes normaalisti. Katsoin hissin valoja hämmentyneenä edelleen vähän huohottaen, kun niissä tanssi vielä muutama kipinä. En aivan käsittänyt, mitä oli tapahtunut, mutta surkuhupaisaa kyllä tämäkin antoi minulle uuden tekosyyn olla kertomatta Noahille. Minähän voisin vaikka räjäyttää hänet, jos yrittäisin!