Kun Hattarapää kyllästyi kuuntelemaan tyttöjen hihittelyä, hän paukautti sen, että tämä Lontoo-pallero oli pettänyt häntä. Ilmeisesti jonkun vanhemman ja "seksikkäämmän" kanssa. Tyttö sai mielessäni pari pistettä siitä, ettei kaunistellut asiaa. Myös hänen kommenttinsa ovea vasten seisomisesta sai hymyn huulilleni. Suorasukainen, muttei töykeä. Ainoa asia, joka häiritsi minua oli tämän ulkoisen- ja sisäisen olemuksen ristiriita. Tämän korutonta puhetta oli vaikeaa yhdistää tytön suloiseen ulkomuotoon.
Kun Alainiksi paljastunut poika pohti hetken ja totesi ettei välitä asiasta x (jossa oli hieno ja iso sana!) ja ihmisten laittamisesta paremmuusjärjestykseen, ajattelin hieman vahingoniloisena, etteivät nämä ihmiset saisi haluamaansa draamaa. Ihan oikein heille. Kun poika vielä virnisti ja osoitti sormella rintaansa, en voinut olla purskahtamatta nauruun. Vislasin hampaiden välistä ja tein vielä kunniatervehdyksen kaupan päälle. Tuossa olisi hyvin todennäköisesti ihminen, jonka kanssa tulisin toimeen.
Pullo laitettiin jälleen kerran pyörimään. Toivoin sen osuvan vaikkapa siihen inhottavaan brunetteen, jotta saisin hänet soittamaan pilapuhelun rehtori Molinalle. Tosin tuskin ainakaan puolet ringissä olijoista osaisi käyttää puhelinta, joten tempaus saattaisi sinänsä menettää tehonsa. Silti minua hymyilytti ajatus "puhelinmyyjän" soitosta äkäiselle rehtorille keskellä yötä.
Pullo osui Hattarapäähän. Tämä kertoi ottavansa tehtävän totuuksien jälkeen. Päätin kerrankin osallistua ja keksiä tälle tehtävän. Annoin silmieni kiertää ympäri huonetta, kunnes katseeni osui patsaaseen takanreunuksella. Nousin ylös ja kävelin patsaan luokse. Tunsin kummastuneita katseita, kun kiikutin patsaan tytön naaman eteen. Lähempää katsottuna patsaan kasvot kuuluivat noin seitsemänkymppiselle miehelle. "No niin Hattarapää. Minä haastan sinut puhumaan tai flirttailemaan, miten vain tahdot, tuolle patsaalle minuutin repeilemättä." Olin hieman ylpeä itsestäni. Moni pitäisi tehtävää lapsellisena, mutta tiesin kuinka viihdyttävää tuota oli seurata.
Palasin paikalleni ja nappasin sivupöydälle hyläämäni pullon käteeni. Odotin innolla tämän "näytöksen" alkua. Halusin pitää oman pokerinaamani, jotta Hattarapää ei nauraisi ihan koko aikaa. Painoin pullon huulilleni ja join sen irvistäen tyhjäksi. Litku maistui edelleen hirveälle. Mutta toisaalta, eihän tätä jaksaisi kovin kauaa selvinpäin.
//ANTEEKSI. Minä äyssi huomasin vasta pari päivää sitten, että jaahas, sehän on minun vuoroni. Tämäkin viesti on vielä lyhyt ja kömpelö, sori taas vaihteeksi.