Lentämistä ja sen opetusta. Tai ei opetusta, se olisi noloa

Lukuvuoden 2017-18 asiat löytyvät arkistoituna täältä.

Lentämistä ja sen opetusta. Tai ei opetusta, se olisi noloa

ViestiKirjoittaja Ly Allen » 01 Elo 2017, 17:03

//Peliin odotetaan Jolie Leberiä//

Hiivin aamiaiselta makuuhuoneeseeni ja kävelin sängylleni. Vilkaisin oliko kukaan muu paikalla, laskematta yläsängyssään nukkuvaa Eloyta. Ulkona näytti olevan aurinkoista ja pari pilvenhattaraa leijaili siellä täällä. Nappasin mustan t-paitani, urheilushortsit, binderin ja sukat sängylleni ja vaihdoin nopeasti vaatteeni.

"Hei", sanoin ja tökin Eloyta. Hän mumisi unisesti jotain. Tyrkkäsin häntä kylkeen kyynerpäällä ja hän parahti melkein tippuen yläsängystä.
"Mitä nyt taas", hän huudahti ärtyneesti.
"Kaikki muut on jo aamupalalla ja mää tulin sieltä jo eli ala mennä", selitin pojalle, joka hätkähti ja alkoi nopeasti vetämään vaatteita ylleen. Hän hyppäsi alas sängystä, etsi itselleen paidan ja kiiruhti kohti ovea.
"Mää lainaan sun luutaa?" kysyin, kun tuo oli jo puoliksi ulkona huoneesta. Hän huikkasi myöntävästi ja kuulin kuinka Eloy rymisteli portaat alas. Nappasin luudan, jonka merkistä tai laadusta minulla ei ollut tietoakaan ja lähdin tuon perässä alas. Aika hyvä luudan varmaan piti olla, kun se oli sentään Eloyn. Huispaushullun.

"Miksi olin suostunut tähän?" kysyin itseltäni kerta toisensa jälkeen kävellessäni kohti huispauskenttää. Miksi hemmetissä olin suostunut huispausmatsiin kavereideni kanssa, kun olin surkea lentämisessä ja huispauksessa. Ja ehkä hiukan pelkäsin sitä. No ei nyt sentään. En pelännyt... En yhtään. En. Joo. En pelännyt, joo.

Astellessani kentälle ja tarkistettuani, ettei kukaan ollut näkemässä, heitin jalkani luudan yli. Hengittelin hiukan ennenkuin ponnistin jaloilla vauhtia ja nousin ilmaan.
"Ei tämä ollut paha. Kiikkua ilmassa kepin päällä ja katseeeeeeeellllla alas" Mietin ja vilkaisin alas. "Okei ehkä hieman pelottavaa, mutta kyllä tämä tässä", rohkaisin itseäni.

Hetken ilmassa leijumisen jälkeen, kun olin totutellut korkeuteen, päätin lähteä liikkeelle. Rauhallisesti kaartelin kentän yläpuolella ja opettelin samalla käyttämään luutaa. Näytin varmaankin viisivuotiaalta joka ensikertaa pääsi hyppäämään leikkiluutansa selkään. Eli typerältä, onneksi kukaan ei sentään nähnyt. Eihän?
Ly Allen
Oppilas

Re: Lentämistä ja sen opetusta. Tai ei opetusta, se olisi no

ViestiKirjoittaja Jolie Leber » 11 Syys 2017, 20:03

Olin syönyt juuri maittavan aamupalan ja oloni oli virkeä. Olisin voinut vannoa, että luutani puhui, koska se selkeästi halusi ulkoilla. Avasin matkalaukkuni ja otin sieltä mukavat urheiluvaatteet. Sujautin mustan topin päälleeni ja vielä lämmikkeeksi tummanpunaisen hupparin. Vedin housut jalkaan ja nappasin luudan. Kävelin reippaana rappusia alas ja vilkuilin ikkunasta tulvivia auringon säteitä.

Huispauskentälle päästyäni jäin seuraamaan, jonkun ykkösluokkalaisen puuhia, joka osoittautuikin vanhemmaksi.

Otin luudan haarojeni väliin ja lähdin maasta terävän potkun siivittämänä. "Hei tarviitko sä jotain apuu?", Kailotin luudan selällä keikkuvalle ihmiselle.

//Sori pitkä odotus...
Iloinen, rento ja itsepäinen Gryffondor tyttö
Jolie Leber
Oppilas

Tupa: Gryffondor

ViestiKirjoittaja Ly Allen » 07 Loka 2017, 10:22

"Hei tarviitko sä jotain apuu?", Kuului yhtäkkiä oikealta puoleltani. Säikähdin, niin että melkein tipahdin luudaltani. Käänsin katseeni tyttöön joka oli ilmestynyt viereeni.

"Ööh, en... Tai ehkä, tai joo oikeestaan... En tiiä, ehkä, varmaankin", mumisin nolostuneena.
Ly Allen
Oppilas

ViestiKirjoittaja Mila Molina » 02 Heinä 2018, 15:14

Ly Allen, Gryffondor: 4 p
Jolie Leber, Gryffondor: 1 p

Lukitaan keskeneräisenä
Mila Molina (64): Taikakoulu Châteaun entinen rehtori, nykyään vain ennustuksen opettaja. Ankara ja määrätietoinen tiukkapipo.
Muut hahmoni: Ronja Blomroos, London Morel & Michelangelo Pele
Mila Molina
Opettaja

Opetettava aine: Ennustus

Paluu Lukuvuosi 2017-18