//Ruth tänne kiitos. :) En koskaan osaa keksiä otsikkoja, nyyh. :( Lupasin yllättävän paikan, joten tässä sitä nyt ollaan. Näköjään sain myös melko yllättävän juonen aikaiseksi ;)//
Astelin kierreportaita pitkin tähtitornihuonetta kohti. Olin käynyt siellä taannoin alkuviikosta siivoamassa ja tiesin, että siellä oli kylmä, joten olin pukeutunut suhteellisen lämpimästi. Minulla oli päälläni mustat farkut, harmaa neuletakki ja sen alla pitkähihainen musta paita. Lisäksi olin ottanut mukaani viltin, jos tuo edeltä mainittu vaatevalinta ei olisi riittävä.
Oli lauantai ja kukaan ei ollut lauantaisin koululla, mutta siinä se idea olikin. Olin halunnut kutsua sairaanhoitajan, Ruthin sellaiseen paikkaan, jossa kukaan ei voisi meitä häiritä. Koulun tähtitorni mielestäni täytti oikein hyvin viikonloppuisin sen kriteerin.
Vihdoin saavuin ylös ja avasin painavan oven. Viileä tuulahdus tuntui minussa heti, kun astuin sisään. Menin penkille istumaan ja käärin viltin ympärilleni ja aloin odottamaan toisen tuloa. Ensimmäisen kerran olin kuullut Ruthista noin puolisen vuotta sitten eräältä ystävältäni. Olin silloin hakenut paikkaa Chăteausta ja saanut sen. Silloin aloin valittamaan ystävälleni, että minulla ei ollut minkäänlaista romantiikkaa sitten muutamaan vuoteen. Siihen hän sitten tokaisi tietävänsä, että Chăteaussa oli töissä eräs Ruth, joka oli kuulemma homoseksuaali. Aloin sitten kysellä häneltä lisää ja yhdessä vaiheessa hän totesi, että tuo Ruth oli kyllä minua 17 vuotta vanhempi. Olin kuitenkin stalkannut... Hetkinen, ei katsellut netistä hänen kuviaan ja sanoin, että se ei haitannut. Että jos meillä synkkaisi niin ei se siitä ainakaan minun puolestani olisi kiinni. Kyllä sitä suurempiakin ikäeroja on nähty.
Nousin ylös ja siirryin katselemaan aikani kuluksi ikkunasta ulos. Enhän minä mitään tähdistä tiennyt, mutta täytyi kyllä sanoa, että kauniita ne ilman muuta olivat ja niitä oli ihan kiva katsella. Pienenä, kun isomummini, joka oli minulle hyvin läheinen kuoli, nimesin hänelle oman tähden taivaalta ja juttelin sille. Se tapa kesti useita vuosia, mutta vanhemmiten se sitten jäi. Kyynel vierähti poskelleni, kun siinä aloin ajatella kaikkia niitä minulle tärkeitä ihmisiä, jotka olivat menehtyneet. Mieleeni tuli myös hyvä ystäväni lapsuus ja teini ajoilta, joka oli kuollut auto-onnettomuudessa. Olin itse ollut samassa autossa, mutta minulle siitä jäi vain arpi ja lievä aivotärähdys, joka ei enää vaikuttanut elämääni. Mutta muuta peruuttamatonta oli tapahtunut. Koko lapsuus ja teini aikani paras ystäväni menehtyi. Mietin, että kuinka maailma saattoikaan olla näin epäreilu. Hän oli yksi maailman kilteimmistä ja hyväsydämisimmistä ihmisistä, joita olin koskaan tavannut. Hän ei olisi koskaan halunnut kenellekkään mitään pahaa. Ei edes hänen alakoulu aikaisille kiusaajilleen... Ja hän oli vain 15-vuotias. Karistan ajatukset mielestäni ja keskityn vain katsomaan tähtiä. Ehkä se lohduttaisi mieltä, että uskoisi Jumalaan, että voisi varmasti tietää että hänkin olisi onnellisina jossain. Jatkoi elämäänsä. Mutta minä en uskonut Jumalaan. Enkä ollut koskaan uskonutkaan. Minä pystyin vaan suremaan ja itkemään ja ajattelemaan, kuinka epäoikeudenmukainen maailma on, mutta toki myös muistelemaan menneitä hyviä hetkiä heidän kanssaan, jotka olivat jo edesmenneet.