"Thanks Théo", sanoin tuon ojentaen minulle maukkaalta näyttävän toffeepussin. Kaverini virnisti ja huikkasi heipat ja onnea, kun lähti tallustelemaan toiseen suuntaan käytävällä. Piilotin karkkipussin reppuuni ja lähdin viattoman näköisenä kävelemään Suurten salia päin. Minulla oli suunnitelma.
Saapuessani yhdelle käytävälle suuren salin läheisyyteen, tähyilin ympärilleni. Kävelin käytävän päästä päähän ja kurkkasin nurkkien taakse, ettei oppilaita ollut lähistöllä. Sitten kävelin taulujen luokse ja etsin jo aiemmin löytämäni salakäytävän suuaukon. Jekkujen tekeminen oli aina hauskaa ja vielä hauskempaa jonkun muun kanssa. Valitettavasti kaikilla ystävilläni oli 'parempaa tekemistä', joen jouduin hoitamaan tämän yksin. Tai no okei Théo auttoi mua vähän, sillä hän oli hankkinut minulle kilokielimellitoffeeta ja houkuttelisi paikalle yhden tietyn Serdaiglen jonka kanssa olin joutunut tappeluun pari päivää sitten. Hän oli lyönyt minulta silmän mustaksi, mikä oli edelleen kipeä ja nyt päätin kostaa sen.
Asettelin avatun toffeepussin käytävän lattialle ja nostin pari karkkia pois pussista. Nyt se näytti siltä kuin olisi pudonnut jonkun laukusta lattialle. Kävelin käytävän päähän ja vihelsin kuuluvasti. Vastausvihellys kuului heti ja tiesin Théo lähteneen hakemaan sitä Serdaiglea. Nappasin reppuni ja kömmin salakäytävään niin, että jätin oven hieman raolleen nähdäkseni käytävän tapahtumat.
Samassa salakäytävästä kuului ääntä. Vilkaisin taakseni, mutta oli niin pimeää, etten nähnyt pitkälle.
"Ei nyt, ei just nyt sieltä ei saa tulla kukaan!" ajattelin.