Kirjoittaja Ly Allen » 05 Heinä 2017, 16:35
"On kyllä yksi säätö taas tämäkin kesä", ajattelin, kun istahdin kavereideni kanssa vaunuun. Nostimma matka-arkkumme ylähyllylle ja ystäväni alkoivat puhumaan jostain turhanpäiväisestä asiasta mikä ei liikuttanut minua lainkaan. Matkan alkuvaiheet kuluivat leppoisasti rupatellessa, kunnes ovi avautui ja pitkät tummanruskeat hiukset, siniset silmät ja mustan viitan omistava tyttö pelmahti käytävältä vaunuumme.
"Salut Odette", Eloy sanoi ja vinkkasi silmää tytön punastuessa.
"Salut. Oon sitten kavereiden kanssa tossa kolmosvaunussa", Odette Eloyn tyttöystävä sanoi hänelle. "Niin tuu käymään jossain vaiheessa", Odette sanoi ja iski takaisin silmää Eloylle muiden katseiden välttäessä.
Odeten sulkiessa oven Noah vihelsi hiljaa. "Lähetään vaan koko porukalla, se vaunu on täynnä muijia!" hän sanoi kohotellen kulmakarvojaan. Muut nyökkäilivät innostuneesti ja minä hymähdin huvittuneesti. Itseäni ei kiinnostanut kuin yksi tyyppi, joka ei valitettavasti ollut siinä vaunussa.
"Mä jään tänne. Pitää kirjottaa porukoille kirje", sanoin muiden alkaessa lähteä. "Ooo", Noah sanoi surullisesti. "Olis sullekki ehkä löytyny joku kiinnostava", hän sanoi iskien silmää. Nauroin ja kohotin kulmakarvojani.
"Mulla on joku ihan muu kiikarissa", sanoi muiden huutaessa "Uuuu". Nauroin ja potkin ne ulos vaunusta.
Kirjoitin kirjettä, kun vaunun ovi avautui ja nostin katseeni sisälle tulevaan oppilaaseen. Katseeni kiinnittyi heti selässä killuviin siipiin ja tummaan arpiseen ihoon.
”Saanko istua tänne?” hän kysyi ja vastausta odottamatta istahti penkille. Hymähdin myöntävästi. Ystäväni jäisivät kuitenkin iskemään tyttöjä toiseen vaunun vielä vähäksi aikaa.