//Mä niin nautin otsikoiden keksimisestä xD Nimetään ehkä uudelleen ja peliseuraksi odotetaan Carla Nowakia. Onko sulla ideaa ajankohtaan?
Suuntasin verkkaisin askelin Serpentardin tuvasta kohti kirjastoa. Alun perin olin ajatellut lukevani oleskeluhuoneessa, mutta taas vaihteeksi tila oli niin täynnä tupalaisia, ettei siellä olisi saanut luettua rauhassa sitten ollenkaan. Olin nopeasti heittänyt koulukirjat sängylleni ja napannut mukaan muutaman kirjan, joista valitsisin kirjastoon päästyäni itselleni jotain luettavaa. Koulukirjojen lukeminen alkoi jo silloin tällöin tuntua vähän liiankin tylsältä, jonka takia tavallisten romaanien lukeminen kelpasi ajanvietoksi loistavasti. Ajatusten saaminen pois koulunkäynnistä tuli ehdottomasti tarpeeseen aina silloin tällöin.
Kävelin kirjaston isoista lasiovista sisälle. Heilautan kättäni varovasti kirjastonhoitajalle, jolla näyttää olevan kädet täynnä töitä tämän leijuttaessa palautettuja kirjoja oikeille paikoille. Hän oli yleensä erittäin tarkka kirjaston hiljaisuussäännöstä, jonka takia en jäänyt häntä sen enempää häiritsemään vaan suuntasin askeleeni halki korkeiden puisten kirjahyllyjen. Kirjastossa oli monia paikkoja, joissa saattoi kirjoja lukea sekä tehdä läksyjä, mutta itse pidin eniten niistä syrjäisimmistä, joissa saa olla rauhassa eikä tarvitse olla sen enempää tekemisissä muiden oppilaiden kanssa.
Kirjasto oli iso paikka ja siellä oli niin lukemattomasti kirjoja, ettei edes itse kirjastonhoitajakaan todennäköisesti tiedä niiden todellista lukumäärää. Aivan kirjaston oikeassa laidassa oli pieni niin sanottu nurkkaus, jossa oli kaksi isoa tummanpunaista samettisohvaa sekä niiden välissä tummanruskea mahonkinen sohvapöytä, jossa oli pieni valaisin, jonka sai halutessaan laittaa katkaisijasta päälle. Tämä oli sellainen paikka, jonne harvat oppilaat tulivat. Minun lisäksi tällä alueella kävi välillä muutamia oppilaita, jotka asettuivat yleensä sohvalle uppoutuen oman kirjansa pariin. Tänään oli kuitenkin harvinaisen hiljainen päivä enkä toistaiseksi ollut nähnyt ristin sielua tällä alueella.
Laskin laukkuni pöydän viereen lattialle ja kaivoin sieltä esiin mukaan ottamani teokset. Kasasin ne epämääräiseen pinoon valaisimen viereen. Napsautin valaisimen johdossa olevaa katkaisinta. Valaisimen lamppu syttyi pienen rätinän saattelemana ja toi tilaan lämpimän oranssihtavaa valoa. Istuin toiselle sohvista. Olin vaihtanut tuvassa käydessäni myös vaatteet. Vihasin nimittäin koulun kaapuja, koska mielestäni ne olivat harvinaisen epämukavia ja painavia. Nyt minulla olikin päälläni mustat gollegehousut sekä tummanvihreä neulepaita hopeilla yksityiskohdilla. Jalassani oli tapani mukaan vaaleanharmaat villasukat.
Otin kirjapinosta yhden teoksista, jonka kannessa oli kuva ruskeahiuksisesta naisesta takaapäin ja teksti ”Lars Kepler, Kaniininmetsästäjä”. Avasin sen ensimmäiseltä sivulta ja aloitin lukemaan. Uppouduin nopeasti kirjan maailmaan enkä enää kiinnittänyt huomiota siihen, mitä ympärilläni tapahtui. Vedin sohvalla olevan peiton jalkojeni päälle, koska kirjastossa veti aina hieman enkä tykännyt kylmästä, en sitten ollenkaan.