//Pelissä mukana Theodore Snape ja Teb Nee, paikka & aika yhteinen oleskeluhuone, 2.9.
Istuin pehmeällä violetilla sohvalla jalat ojennettuna edessäni olevalle jakkaralle. Vasemmalla puolellani oleva takka rätisi rauhoittavasti puiden palaessa. Sohvan vieressä oli pieni sohvapöytä, jonka päällä oli iso kuppi kuumaa kaakaota sekä lautasellinen kotitonttujen tekemiä keksejä. Eilen oli ollut ensimmäinen koulupäiväni, joka oli mennyt odotettua paremmin. Saavuin ajoissa asemalle ja sain hyvän paikan junasta. Vaikka olin istunut useampien kavereideni kanssa, olin viettänyt suurimman osan matkasta lukemalla uusinta jästidekkaria, jonka olin varta vasten ostanut matkaa varten. Tälläkin hetkellä pidin tuota kirjaa kädessäni ja luin viimeisiä sivuja, joissa vihdoinkin selvisi, kuka Mona Lisan oli varastanut.
Tänään minulla ei ollut tiedossa koulutehtäviä, koska kunnon tunnit alkaisivat vasta seuraavana maanantaina. Tämä antoi minulle mahdollisuuden viettää viikonloppu kirjojen parissa sekä tutkien koulun tiluksia. Olinkin heti aamiaisen jälkeen suunnannut askeleeni keittiön kautta yhteiseen oleskeluhuoneeseen lähinnä siksi, että tämä oleskeluhuone oli huomattavasti mukavampi kuin Serpentadin ja myös siksi, että täällä oppilaita oli usein vähemmän. Se päti myös tähän lauantaiaamupäivään. Minun lisäksi paikalla oli vain muutama muu oppilas, ilmeisesti Pouffsoufflesta. He olivat kaikki keskittyneitä omiin juttuihinsa.
Olin käynyt vierailemassa koulumme keittiössä ja pyytänyt kotitonttuja tekemään keksejä sekä keittämään itselleni ison kupin kaakaota. He olivat olleet enemmän kuin mielissään saadessaan jotain tekemistä ruokailujenkin välissä. Tontut olivat tuoneet minulle kaksi isoa lautasta täynnä keksejä, joista lähes jokainen vaikutti olevan erilainen. Yksi tontuista, taisi sanoa nimekseen Ralbey, toi minulle ison vihreähopean mukin täynnä kaakaota tietenkin kermavaahdolla kourutettuna. Tämän jälkeen olin pyyhältänyt eväineni yhteiseen oleskeluhuoneeseen toivoen, että lempi paikkani aivan takan vieressä olisi vielä vapaana. Minun onnekseni se oli, joten saatoin asettua mukavasti ja jatkaa kirjani lukemista. Tällaiset lauantait olivat minun makuuni. Toinen keksilautasista oli tällä hetkellä koskemattomana keskellä oleskeluhuoneen isointa pöytää. En ollut vaivautunut sanomaan muille, että niitä sai vapaasti syödä.