//Pelissä mukana Theodore Snape & Ly Allen, Poudlarine, 3.9.
Koulut olivat jälleen alkaneet ja vanhaan arkeen oli palattu. Tämä oli mielestäni ihan hyvä asia, koska yleensä parin kuukauden loma tuntui jopa hieman liian pitkältä. Toki lomilla minulla oli enemmän aikaa lukea ja tehdä muitakin juttuja, joihin aikaa ei järin liiennyt kouluvuoden aikana. Espanjaa olin ehtinyt opiskelemaan juuri sopivasti ja omasta mielestäni kielitaitoni oli kehittynyt paljon. Vielä, kun pääsisi puhumaan espanjaa maahan, jossa sitä puhutaan ensimmäisenä kielenä. Se olisi varmasti hienoa!
Tapani mukaan minulta oli jäänyt muutamia koulujuttuja ostamatta, jonka takia löysinkin itseni Poudlardinesta jo toistamiseen kahden viikon sisään. Olin vieraillut kylässä viimeksi silloin, kun rannalla oli järjestetty elokuun viimeisenä viikonloppuna jonkinlainen ajanviettotapahtuma, johon olin jostain kumman syystä osallistunut. Ei tuo reissu ihan kaikista epäonnistunein ollut, sillä olin tutustunut paremmin erääseen Serpentardilaiseen tyttöön, joka tänä vuonna aloittaisi kuudennen luokan. Hän oli vaikuttanut todella mukavalta, jonka takia toivoinkin, että voisin viettää hänen kanssaan joku päivä taas aikaa.
Olin tosiaan unohtanut ostaa uusia sulkakyniä, pergamenttia sekä muinaistenriimujen kirjan, joita nyt olin hakemassa. Kävin nopeasti Crayons & Règlesissä hakemassa tarvittavat, jonka jälkeen suuntasin kulkuni suorinta tietä kylän kahvilaan, josta tiesin saavani ehkä maailman parasta pumpkin spice lattea. Kahvi oli yksi heikkouksistani, jota rakastin yli kaiken. Erikoiskahvit olivat varsinkin se oma juttuni. Siinä pienessä kylässä, jossa asun, on yksi kahvila, josta saa erikoiskahveja joka lähtöön aina frappeista espressoihin. Kuuluin tietenkin paikan kanta-asiakkaisiin ja paikan omistaja tunsi minut jo nimeltäkin. Sama oli varmasti edessä myös Poudlardinen kahvilan kanssa, sillä tiesin, että tulisin käymään siellä vielä monesti tulevien kuukausien sekä vuosien aikana.
Poistuin kahvilasta kädessäni höyryävän kuuma pumpkin spice latte pahvisessa matkamukissa ja toisessa kädessä paperinen kassi, jossa oli muut ostokseni. Olin niin uppoutunut ajatuksiini, etten yhtään huomannut poikaa, jota päin kävelin läikyttäen kahvin ympäriinsä.
//Mihin ajankohtaan tää vois sijoittua? Oisko pari päivää koulun alkamisen jälkeen, vaikka sunnuntaihin 3.9 tai maanantai 4.9 iltaan?