Mila Molina kirjoitti:Hyökkäys voi olla joko rauhallinen ja harkittu tai täynnä kaaosta. Loukkaantuneita joka tapauksessa tulee, ja sairaalasiivessä on tunkua.
Pimeyden velhothan pyrkivät valtaamaan kaiken ja vaikuttamaan kaikkeen. Tämän vuoksi pimeyden voimien hyökkäys voi näkyä myös oppitunneilla. Pimeyden voimien opiskelua mietittiin, ja sen opiskeluhan voitaisiin toteuttaa joko blogilla tai foorumilla. Jokainen opettaja ja tuvanjohtaja saa itse päättää, millä tavalla hyökkäys vaikuttaa hänen rooliinsa. Rehtorin kanslia voitaisiin vallata ja Molina pakotettaisiin opettamaan ennustuksen oppitunneilla jotain pimeitä asioita. Hänet voitaisiin vaikka vangitakin jossain vaiheessa.
Pimeyden velhot voisivat saada selville joidenkin tupien salasanat, mutta ehdotan, ettei jokaiseen tupaan hyökkäys onnistuisi. Siitä voisi kehkeytyä mielenkiintoisia roolipelejä, kun kaikki oppilaat ja jatko-opiskelijat ahtautuisivat esimerkiksi Serdaiglen ja Gryffondorin torneihin asustamaan.
Nämä ja sitten ensimmäisessä viestissä ollut:
Jos haluat, ettei juoni vaikuta hahmoosi millään tavalla, sekin onnistuu. Suurimmat kaaokset sijoittuvat joululomalle, joten jos päätät hahmosi olevan loman muualla, hän pysyy hyökkäyksestä osin tietämättömänä.
Noniin. Nämä ovat ne lähtökohdat, joihin tukeudun nyt viestissäni (toivoen samalla, etten myöhästy koulusta xD).
Eli suurin kaaos tapahtuu joululoman tiennoille. Hyvä. Koulussa on ylipäätään vähemmän henkilöitä silloin, jolloinka sairaalasiipeen joutumisriski on toki yksittäisillä ihmisillä suurempi, mutta tilastollisesti ei ehkä niin suurta kuin jos se ihan arkikouluaikaan olisi.
Suurin kaaos siis olisi joululoman aikaan. Oppitunnit alkavat vasta loman päätyttyä tai ainakin luulisi näin. :'D Minusta on tosi hyvä edelleen se, että professoreiden pelaajat saavat itse päättää, että näkyykö tämä toisten tahojen kaappausyritys ja sen jälkimainingit heidän opetuksessaan ja oppitunneillaan vai ei. Jotkut sietävät paremman paineita ja jotkut vain haluavat loppuun asti noudattaa sitä opetussuunnitelmaansa kuin tehdä jonkinlaisen ekskursion pimeyden voimiin siinä välissä.
Ja tämä tupajuttu. Jos jotkut tuvat eivät olisi käytettävissä joululoman jälkeenkään, se toki herättäisi joissain joululomansa muualla viettäneissä varmasti ihmetystä. Miksi?
Tätä kysymystä ajatellessa päädyinkin niinkin tavalliseen ratkaisuun kuin tekosyihin. Tekosyyt ovat hyviä siinä mielessä, että ne voivat varmasti säästää myös niiden mieliä, jotka tapahtuma-aikaan olivat paikalla kuin myös etenkin niitä, jotka eivät vielä 100% tiedä, että jokin on vialla. Minusta tekosyitä ja muita hienoja valheita pääsisi hyvin käyttämään myös vaikkapa opetuksessa, että jos vaikka joku pimeyden voimista haluaa kertoa ja enemmänkin pakosta kuin omasta halusta on kyse, niin voihan sitä aina järkevästi perustella.
Tupien kohdalla tekosyyt niiden jonkin asteiselle käyttämättömyydelle ovat minusta tosi hyvät. Etenkin, kun varmasti ei ole sovittu mitään yhteistä linjaa in-game, niin joillain on se Pouffsoufflen tupa esim. romahtaneena, toisilla on hulluksi käynyt ruusupensas, jota raatelee kaikki ja kolmansilla jotkut pimeyden voiman edustajat, jotka ovat vallanneet sen omiin tarkoituksiinsa. Näin joitain heittääkseni.
Itse olen ehkä enemmänkin pienien juttujen ja tekojen kannalla kuin minkään todella suurten.. Eli enemmänkin nämä pienet viittaukset, tekosyyt ja aiemmasta poikkeavat käytännöt ovat ihan fine, kunhan se ei-täällä-mitään-hätää-ole -kulissi pysyy jotenkin yllä.
(Kai näille valtaajillekin olisi edusta, jos ensiksi tämä asia myös salattaisiin, koska muutenhan joku voisi heittää pari (kymmentä) fiksua ulkopuolista mukaan yrittääkseen estää tämän koko jutun onnistumisen? Ja eihän sitä kannata nuolaista ennen kuin tipahtaa?)
Muutoin minun pitää vähän paremmin ajatella ja järkeillä, että miten hahmoilleni käy mahdollisimman vähän vahinkoa. Suurten sotatannerten ystävä en siis ole, vaikka eivätpä ne hahmoni joululomaansa koululla vietäkään :P Ai niin, voinhan aina yrittää perustella kaikkea nähtyä myös painajaisunilla, mutta se ei välttämättä ihan joka kohtaan kelpaa. :P
Muista pimeyden örkeistä vielä: Itse olisin sillä kannalla, että vain ne, jotka ovat henkilön mukana tulleet tai esim. läheisessä metsässä olleet on ihan ok, kunhan ne eivät ole mitään tosi järkkyjä ja ööh en ihan kaikenlaisten örkkien ystävä ole, koska jo yksi hallitsematon örkki voi aiheuttaa niin suuret tuhot, että niiden korjaaminen on myöskin vähän työlästä.. (Otan vapauden muuttaa kantaani vielä jatkossa (kaikesta!)