//Peli siis sijoittuu ensi syksylle 3.9.//
Tallustelin kädet farkkujen taskuissa päällystetyllä polulla kohti pientä salaista puutarhaani. Se oli pieni alue linnan seinustalla, kaukana alueesta missä oppilaat yleensä oleskelivat ulkona. Uskoin kylläkin suurimman osan istutuksistani kuolleen lämpimän ja kuivan kesän aikana ilman hoitoa. Tänäänkin oli lämmin päivä ja aurinko paistoi taivalla parin pilvenhattaran kera. Onneksi syntymäpäivänäni -nelisen päivää sitten- oli ollut myöskin hyvä sää Espanjassa. Myöhään illalla lähtenyt lentommekin Ranskaan oli sujunut nopeasti nukkuen, vaikkakin lentokentän vessassa olin huomannut kaksosten piirtäneen kiekuraiset viikset nenäni alapuolelle tussilla minkä muste ei tietenkään lähtenyt pelkällä vedellä. Olin rynnännyt ulos vessasta suoraan Célesten niskaan ja kaatanut hänet lentokentän likaiselle lattialle Léoniden nauraessa vieressä, kunnes olin kampannut hänetkin lattialle. Ja niin aamuyö oli edennyt, viiksekkäänä. Onneksi olin kuitenkin saanut ne pestyä pois ennen ensimmäistä koulupäivää.
Havahduin ajatuksistani huomatessani tutun linnan kulman missä kiveyksen peittämä polku kaartoi oikealle ja pieni puutarhani oli vasemmalla nurkan takana. Vilkaisin nopeasti taakseni ja tunkeuduin nurkan takana olevan korkean pensasrivin läpi pienelle aukiolle minkä rajasi linnan seinämä sekä pensaikko. Suurin osa kasveista oli kuollut, mutta seinän viereen asettamani köynnöskasvit ja muratit olivat vielä hengissä. Otin mukana tuomani vesipullon ja tyhjensin sen sisällön vielä elossa oleville kasveille. Käärin t-paitani hihoja hiukan ylöspäin ja istahdin polvilleni maahan. Työnsin sormet multaan ja aloin kaivamaan täysin kuivanutta ja kutistunutta kukkaa ylös maasta. Kuolleista kasveista, niiden juurista ja mullasta koostuva kasa kasvoi kasvamistaan, kun työskentelin. Saatuani kaikki kuolleet kasvit ylös maasta, kaivoin laukustani pussillisen kukkasipuleita ja kaadoin ne maahan eteeni. Avasin myös kevyeksi loihtimani ison multasäkin ja aloin istuttamaan kukkasipuleita kuoppiin mistä olin kaivanut kuivuneet kasvit ylös. Ne itäisivät ensi keväänä, kun lumi sulaisi.
Työskennellessäni hyräilin hiljaa kunnes kuulin kahinaa pensaikosta. Käännähdin ympäri kädet aivan mullassa ja kurtistin kulmiani kuunnellessani lisää ääniä. Oli hiljaista joten käännyin hitaasti takaiin työni puoleen. Nousin ylös, kun uusi rasahdus kuului ja huhuilin olisiko joku siellä vai oliko se vain lintu.