//Peli sijoittuu Kanadaan, Quebeckiin. Mukaan odotetaan Ĉiela Fairchildia :) Ajankohta on siis 12.7.2017.//
Elettiin päivää 12.7, kun vedin tuulitakkini ylleni ja sujahdin punaisiin tennareiheni, joiden kärjet olivat jokseenkin kuluneet miltei puhki. Olin kulkenut niillä kuitenkin sellaiset taipaleet ja kuralätäköt, etten raaskinut luopua niistä. Tuulitakin puin, sillä ulkona oli viileä, vaikka elettiin jo loppukesää. Ja mikä oli parasta puuhaa loppukesästä? Tietenkin mennä läheiselle luontopolulle käpöttelemään ja hmm... vaikka leikkimään metsänkeijua!
Saavuin pian hieman laholle kyltille, josta vaivoin voin erottaa sanan 'luontopolku'. Harvoin ihmisiä liikkui täällä päin. Yleensä olin ainut, joka edes vaivautui kävelemään noita pitkospuita pitkin. Quebecissä oli nimittäin paljon hienompiakin luontoelämyksiä kuin tämä 1,1 kilometrin pituinen, metsänhalkikulkeva polku. Se oli kuitenkin oiva paikka antaa mielikuvituksen lentää ilman, että muut ihmiset - jästit, häiritsisivät.
Voimakas tuuli vavisutti haapojen oksia. Lehdet pitivät hankaavaa ääntä. Tunnelma oli hiukan aavemainenkin. Kaikki se luonnon kauneus, joka täällä oli kerran ollut oli kuihtunut noiden monien talvien aikana pois. Polun reunoilla yksinäiset sinivuokot heiluivat tanssien. Minä kuitenkin näin ne violetin sävyisinä keijukaisina, jotka vilkuttivat minulle ja toivottivat minut tervetulleeksi metsäänsä.
Yhtäkkiä kuulin räsähdyksen takaani. Kiepsahdin salamannopeasti ympäri, mutta peräännyin saman tien taakse päin: edessäni seisoi, noin muutaman metrin päässä vihreäsuomuinen lohikäärme, joka heilautteli piikikästä häntäänsä pieksien pelosta tutisevia puita. Kompastuin maasta kohoavaan juuren ja kaaduin takamukselleni. Olin kuullut lohikäärmeistä. En ollut nähnyt niitä. En koskaan ollut myöskään kuvitellut törmääväni yhteenkään, edes aloittaessani Châteaussa.
Se oli niin suuri... niin pelottava. Ajatukset jäivät syrjään, kun puhkesin kirkumaan.