Kokeiden järjestäminen

Lukuvuoden 2016-17 asiat löytyvät arkistoituna täältä.

Kokeiden järjestäminen

ViestiKirjoittaja Mila Molina » 09 Maalis 2017, 22:36

Lukuvuotena 2016-2017 jokainen opettaja vastaa oman oppiaineensa koekysymyksistä. Koekysymykset lähetetään minulle foorumilla yksityiviestitse viimeistään 21. toukokuuta. Apuna kysymysten suunnittelussa voi käyttää esimerkiksi lukuvuoden 2015-2016 loppukokeita tai Harry Potter Wikin artikkelia, josta näet kunkin oppiaineen otsikon alta kunkin vuosikurssin sisällön Tylypahkassa. Keksi mieluusti myös osa kysymyksistä itse.

Jos tarvitset apua kysymysten ideointiin, laita minulle yksityiviestiä, niin mietitään yhdessä! Alla näet listan oppiaineista sekä opettajista, jotka ovat kunkin oppiaineen koekysymyksistä vastuussa.

• Loitsut: ?
  • Muodonmuutokset: Adrienne Ender
  • Pimeyden voimilta suojautuminen: ?
  • Yrttitieto: Matthieu Valentine
  • Taikaliemet ja -juomat: Bella Whitley
  • Tähtitieto: ?
  • Taikuuden historia: Shaun Harris
  • Huispaus ja lentäminen: ?
  • Jästitieto: Salena Bloke
  • Ennustus: Mila Molina
  • Taikaolentojen hoito: Dennie Martin
  • Muinaiset riimut: Alphonse Drake
  • Numerologia: Ennis Satchel Travere

Jos et syystä tai toisesta pysty tekemään oman oppiaineesi koekysymyksiä, ilmoitathan siitä minulle yksityisviestitse mahdollisimman pian. Jos taas sinulla riittää intoa myös kysymysmerkin takana olevien oppiaineiden koekysymysten tekemiseen, sekin onnistuu. Ilmoitathan tässäkin tapauksessa minulle asiasta yksityiviestitse.

Koekysymykset tulee laatia allaolevanlaisesti. Näet täältä, mitä oppiainetta opiskellaan milläkin luokalla. Esimerkiksi ennustukselle ja jästitiedolle ei siis tarvitse tehdä kokeita luokkia 1 ja 2 varten.

1. luokan loppukoe
  • 6 teoriakysymystä, joissa 3 vastausvaihtoehtoa, joista 1 on oikein
  • 2 käytännönkysymystä, joissa 3 vastausvaihtoehtoa, joista 1 on oikein, 1 melkein oikein ja 1 väärin

2. luokan loppukoe
  • 2 käytännönkysymystä, joissa 3 vastausvaihtoehtoa, joista 1 on oikein, 1 melkein oikein ja 1 väärin

3. luokan loppukoe

4. luokan loppukoe

Huom! Luokkien 1-4 teoria-aineiden kokeissa ei tarvitse olla lainkaan käytännönkysymyksiä, vaan nuo kokeet muodostuvat ainoastaan kuudesta teoriakysymyksestä.

V.I.P.-koe
  • 10 teoriakysymystä, joissa 3 vastausvaihtoehtoa, joista 1 on oikein
  • 5 käytännönkysymystä, joissa 3 vastausvaihtoehtoa, joista 1 on oikein, 1 melkein oikein ja 1 väärin

S.U.P.E.R.-koe
  • 10 teoriakysymystä, joissa 3 vastausvaihtoehtoa, joista 1 on oikein
  • 5 käytännönkysymystä, joissa 3 vastausvaihtoehtoa, joista 1 on oikein, 1 melkein oikein ja 1 väärin
  • 2 erittäin vaativaa muuta tehtävää

Huom! Teoria-aineiden V.I.P.- ja S.U.P.E.R.-kokeissa ei tarvitse olla lainkaan käytännönkysymyksiä, vaan käytännönkysymykset korvataan kahdella muulla keskivaikealla tehtävällä.

"Muut tehtävät" voivat olla pieniä esseetehtäviä, muita kirjoitusta vaativia tehtäviä, yhdistä oikein -tehtäviä tai jotain aivan muuta.

Sama kysymys voi esiintyä eri luokka-asteiden kokeissa. Otathan kuitenkin huomioon kunkin luokan vaativuustason. Ensiluokkalaisilta ei siis pidä kysyä ylempien luokkien taitotason kysymyksiä ja päinvastoin.

Luokille 5-6 sekä jatko-opiskelijoille ei ole omia loppukokeita. Luokat 5.-6. vastaavat valitsemiensa oppiaineiden V.I.P.-kokeisiin, ja luokka 7. ja jatko-opiskelijat valitsemiensa oppiaineiden S.U.P.E.R.-kokeisiin. Luokat 1, 2, 3, 4, 6 sekä jatko-opiskelijat saavat lukuvuositodistuksen, luokka 5 V.I.P.-todistuksen ja luokka 7 S.U.P.E.R.-todistuksen suorituksistaan.

Koekysymykset tulee lähettää minulle viimeistään 21. toukokuuta, jotta ehdin koostaa ne yhteisiksi kokonaisuuksiksi. Oppilailla ja jatko-opikelijoilla on vastaamisaikaa 1.-25. kesäkuuta. Jos jotain kysyttävää ilmenee, voit esittää kysymyksesi tässä alla.
Mila Molina (64): Taikakoulu Châteaun entinen rehtori, nykyään vain ennustuksen opettaja. Ankara ja määrätietoinen tiukkapipo.
Muut hahmoni: Ronja Blomroos, London Morel & Michelangelo Pele
Mila Molina
Opettaja

Opetettava aine: Ennustus

Re: Kokeiden järjestäminen

ViestiKirjoittaja Paul Bousquet » 12 Touko 2017, 22:19

En tiedä miten teen kokeen, joten voisitteko te arvon rehtori Molina järjestää ne puolestani? Voin toki tehdä kysymykset teille valmiikis.
Paul Bousquet
Opettaja

Re: Kokeiden järjestäminen

ViestiKirjoittaja Mila Molina » 14 Touko 2017, 10:52

Paul Bousquet kirjoitti:En tiedä miten teen kokeen, joten voisitteko te arvon rehtori Molina järjestää ne puolestani? Voin toki tehdä kysymykset teille valmiikis.

"Koekysymykset lähetetään minulle foorumilla yksityisviestitse viimeistään 21. toukokuuta"

Sinun täytyy vain lähettää kysymyksesi minulle, eli sinun ei tarvitse tehdä koetta itse valmiiksi. Yllä näet ohjeet, millaisia kysymyksiä kokeiden tulee pitää sisällään.
Mila Molina (64): Taikakoulu Châteaun entinen rehtori, nykyään vain ennustuksen opettaja. Ankara ja määrätietoinen tiukkapipo.
Muut hahmoni: Ronja Blomroos, London Morel & Michelangelo Pele
Mila Molina
Opettaja

Opetettava aine: Ennustus

Paluu Lukuvuosi 2016-17