// Alain Astier tervetuloa! Peli sijoittuu sunnuntai-iltaan 2.4.2017. //
Opiskeltuaan Châteaussa kolme kuukautta kotiopetuksesta kouluun siirtynyt orpopoika nimeltään Natrix Goldenrod vietti aikaansa Pouffsoufflen oleskelutiloissa jo varsin tottuneesti. Sinäkin iltana, kun oleskeluhuoneessa oli paljon istumapaikkoja tyhjillään, hän vain makasi sohvalla selällään silmät suljettuina ja kuunteli ympäriltään kuuluvaa puheensorinaa sekä muita ääniä. Huoneen äänimaailma oli melko rauhallinen, miellyttävä. Kaksi siskosta suunnitteli laulavan syntymäpäiväkakun leipomista isälleen. Ja kuulosti siltä, että joku luki painavaa kirjaa, sillä jotakin selvästi tömähti pöydälle ja sitten kuului rentouttavia sivujen kääntelyn ääniä. Ja varmaankin myös sulkakynän rapsutusta pergamentilla ja... ääni joka kuului Natrixin luokalla olevalle tytölle: "Sinulla ei sitten näytä koskaan olevan huolen häivää, Nate."
Natrix avasi hitaasti silmänsä ja soi tytölle hieman kysyvän hymyn. "Mietin vain sitä esseetä huomiselle ennustuksen tunnille. Minun on vielä pahasti kesken, mutta sinä olet varmaan tehnyt sen jo hyvissä ajoin?" tämä selitti ja esitti kysymyksenkin.
"Bijou... niinhän se oli? Ei minä ajattelin, että aloitan sen ehkä ensi viikolla", Natrix vastasi rennosti. "Mitä? Kai sinä vitsailet! Mutta minun ainakin täytyy viimeistellä omani nyt, tai se hapankorppu Molina tappaa minut huomenna. Ajattelin mennä kirjastoon. Haluaisitko ehkä tulla mukaan?" Bijou jatkoi.
"Esseen tekemistä kirjastossa", Natrix pohti ääneen. Se kuulosti melko rasittavalta. Kirjastossa oli kovemmat tuolit joilla istua, eikä kaiketi yhtään tällaista pitkää sohvaa.
"Etkö haluaisi ennemmin jäädä tänne vaikka... harjoittelemaan kädestä ennustamista." Poika huomasi Bijoun pitävän kättään sohvan selkänojalla ja tarttui siihen. Tyttö hätkähti vähän kosketusta, mutta Natrix vain käänsi lempeästi tuon kämmenen näkyviin ja katsoi sitä.
"Elämänviivasi perusteella olen melko varma, ettet tule kuolemaan huomenna", blondi totesi hieman huvittuneella äänenpainolla. Bijou punastui vähän ja veti kätensä pois. "Minulla ei ihan totta ole nyt aikaa tällaiseen!" Tyttö tiuskaisi. "Sinunkin kannattaa tarkistaa, että olet tehnyt sen esseen, ellet tahdo joutua jälki-istuntoon koko loppu kevääksi", tämä vielä tähdensi ennen kuin suunnisti ovelle.
Natrix laski oikean kätensä vatsan päälle ja jäi katsomaan kattoa mietteliäänä. Pitikö se essee Ranskan historian kuuluisista näkijöistä siis todella palauttaa juuri huomenna, tai muuten seuraisi jotakin ikävää? Pojan ilme alkoi pikkuhiljaa vaihtua rentoutuneesta ahdistuneempaan suuntaan. Se professori, tai oikeastaan rehtori, oli tainnut tosiaan vaikuttaa aika kiukkuiselta ihmiseltä.
"Mutta esseen kirjoittaminen yhdessä illassa on... mahdotonta?" Natrix totesi itsekseen. Rouva Beaulieu ei ollut koskaan pitänyt tarkkoja deadlineja tehtävien suorittamiseen, joten Natrix ei ollut tottunut sellaisiin taikka nopeaan työskentelyyn varsinkaan pitkien kirjoitelmien suhteen. Ajatuskin tuntui raskaalta ja poika halusi vain ottaa torkut. Mutta ei hän toisaalta olisi halunnut joutua vaikeuksiinkaan. Ongelma aiheutti pienen epämiellyttävän jännittyneen tunteen sisuksiin, ja Pouffsouffle puristi huomaamattaan sormillaan villapaitansa kangasta.