//Peli sijoittuu päivään 15.3. Aika on oppituntien jälkeen. Mukaan odotetaan Cyan Grenieria//
Istun tavalliseen tapaani kirjastossa oppituntien jälkeen. Riidasta Cyanin kanssa oli kulunut jo kaksi viikkoa, mutta asia vaivasi minua yhä. Olin melkein yhtä uusi kuin hän, eikä minulla ollut montaa ystävää. En siis tarvinnut vihollisiakaan. Yritin karistaa nämä ajatukset, mutta ne seurasivat minua kaikkialle. Turhautuneena nappasin uuden kirjan käteeni. Se kertoi historiasta ja siinä oli historiallisten esineiden kuvia tekstin ohella. Avasin kirjan ja näin sivulla Cyanin kuvan. Ravistin hämmästyneenä ja kauhistuneena päätäni. Sitten katsoin uudestaan, mutta nyt sivulla oli patsaan kuva.
Hiukan vihaisena käänsin sivua. Aloin lukemaan tekstiä eikä mennyt kauaakaan, kun jo luin sivulta nimen Cyan Grenieria. "Hyvä on!" Karjaisin ja paiskasin kirjan pöydälle. Matami vilkaisi minua vihaisesti, mutten välittänyt.
Astelin ulos ja suuntasin askeleeni pöllölään. En todellakaan alkaisi ruveta etsimään Cyania koulusta. Kipusin portaat ylös pöllölään ja pysähdyin pöllönkakasta täyden lattian reunalle. En tiennyt oliko Cyanilla oma pöllö, mutta en minä sille viestiä luultavasti antaisikaan. Menin kyykkyyn ja nojasin seinään. Kaivoin laukustani kirjan ja asetin se päälle pergamentin. Kaivoin laukusta mustepullon ja sulkakynän. Pohdin, pitäisikö minun laittaa nimeni pergamentiin? Vaikuttaisikohan se siihen ettei Cyan saapuisi paikalle? No jaa, ehkä on parasta että hän näkee heti kuka haluaa pyytää anteeksi. Aloin raapustaa pergamentille siistillä käsialalla:
"Hei Cyan!
Muistat minut varmasti, olen Greta Glaris. Viime tapaamisemme ei päättynyt kovin hyvin. Olit oikeassa, kaikki oli suurimmaksi osaksi minun vikani. Olin töykeä, epäpouffsoufflemainen kovistelija. Haluaisin siis pyytää sinulta anteeksi, jos viitsit saapua pöllölään. Toivoisin, että voisimme sopia välimme, sillä en halua vihollisia. Varsinkin kun ystäviäkään ei ole kovin montaa. En tiedä mikä minua sinä päivänä vaivasi. En käyttäytynyt ollenkaan omanaitsenäni. Mutta toivon että saavut pöllölään.
Ps. Toivottavasti et pelästynyt pöllöä, koska sehän on sama joka hyökkäsi kimppuusi.
Greta Glaris
Luin kirjeen läpi ja totesin sen hyväksi. Rullasin pergamentin ja sinetöin sen. Sidoin sen ympärille vielä nauhan kauniilla rusetilla. Pakkasin tavarat laukkuuni ja nousin ylös. Menin sisään pöllölään ja etsin katseella Edvandia. Hetken kuluttua äkkäsin sen orrelta nukkumasta. Herätän sen kävelemällä sen luo. "Vie tämä Cyan Grenierialle. Löydät hänet luultavasti jostain päin kolmatta kerrosta." Sanon Edvandille ja lähetän sen matkaan. En ole varma miksi halusin tavata juuri siellä. Eläinten läsnäolo tuntui vain rauhoittavalta. Nojauduin seinää vasten odottamaan mahdollisesti saapuvaa Cyania.