Cheap thrills

Lukuvuoden 2016-17 asiat löytyvät arkistoituna täältä.

Re: Cheap thrills

ViestiKirjoittaja Cyan Grenier » 08 Helmi 2017, 19:20

Katson tyttöä yllättyneenä ja aika pettyneenä, kun hän ei pelkääkään. Greta vaan suuttuu taas. Niinpä tietysti. Minun olisi pitänyt jo arvata, ettei hänen selvästikin lyhyt pinnansa kestä yhtään leikkiä. Vedän käteni pois, enkä yritäkään koskettaa häntä enää. Minua harmittaa ja ärsyttää taas, mutta siitä huolimatta naurahdan kun hän kutsuu minua serpentiiniksi.
"Sä otat kaiken kuoleman vakavasti, mutta sanot silti hassuja asioita", totean vähän huvittuneena.
"Kutsu mua vaikka vauvaksi jos haluat kuulosta hölmöltä, mutta me ollaan silti melkein samanikäisiä", lisään nenäkkäästi. Minusta Greta tässä on lapsellinen kun ei osaa yhtään hillitä vihaansa. Kamalan agressiivinen tytöksi! Hänhän rupeaa heti huutamaan tai väkivaltaiseksi, jos vähänkin ärsyttää.

Ilmeisesti Greta päättää tällä kertaa usuttaa pöllönsä kimppuuni, kun ei pääse itse lyömään. Nousen seisomaan ja huidon lintua vihaisena, mutta sitten se lopettaa ja lentää istumaan Gretan päälle. Hän käskee pöllöä hakemaan apua.
"Ei tuo ole tarpeen! Oletko ihan tyhmä?" Äyskähdän suutuksissani.
"Mä en ole tehnyt sulle mitään, en edes potkaissut vaikka mieli tekisi! Vähän vaan kiusasin ja sen sä todellakin ansaitsit!" Minultakin on vähällä mennä hermot, mutta en silti ole niin tyhmä, että alkaisin oikeasti kostamaan. Joutuisin vain vaikeuksiin, koska Greta varmasti kantelisi opettajalle. Sen sijaan osoitan häntä sauvallani ja loitsin:
"Finite!" jolloin hän pystyy taas liikkumaan.
If you obey all the rules, you miss all the fun

Cyan Grenier, villi kolmasluokkalainen Serpentard
+ Natrix Goldenrod, Reichard Lesauvage/ Rain Savage & Alís Jónsdóttir
Cyan Grenier
Oppilas

Tupa: Serpentard

ViestiKirjoittaja Greta Glaris » 08 Helmi 2017, 19:44

Poika muuttaa ilmettään ja sanoo että otan kaiken vakavasti. "Niin otankin, en ole kovin usein ihmisten kanssa tekemisissä. No joo on ehkä vähän hölmöä, mutta kuten varmasti olet huomannut, en itke kun tulee vaikea tilanne vaan siirrän tilalle raivon. Olen huomannut että se toimii paremmin." Sanon hiukan rauhallisemmin. Olen agressiivinen koska -niinkuin jo sanoinkin- en ole usein tekemisissä ihmisten kanssa, varsinkaan arvaamattomien ja ahdistavien. Poika on nyt vihainen minulle. "Tietenkin puollustaudun ja käyn kimppuusi se on luonteeni pieni pala... Saatan ollakin näissä asioissa tyhmä, koska käytän kaiken älyni siihen mikä oikeasti on tarpeen." Sanon hiukan sarkastisesti. "Ai et tehnyt muuta kun kangistit minut. Kun herra mennään jo asiaan ei voinut vastata kaikkiin kysymyksiini! Olisin voinut estää kaiken tämän -viittilöi kättäni- jos olisit vain malttanut. Tietenkin pyysin sinua yrittämään, mutta silti! No jos mielesi tekee potkaista niin anna tulla! En itke kivusta juurikaan. Älä ole pelkuri vaan päästä tunteesi ulos!" Karjaisin pojalle takaisin. "Millä perusteella ansaitsin? Silläkö että löin sinua, koska ärsytti minua. Sitä paitsi pyysin jo anteeksi, autoin sinua ja vielä opetan sinua! Ja sinä vain muistelet sitä mikä nyt vain tapahtui." Poika loitsi minut vapaaksi ja nousen lumisena ja huonovointisena ylös.

"Tollo! En minä kannellut sinusta pöllö viestillä. Pyysin tietenkin apua koska homma näyttää vähän huonolta!" Sanon ärtyneesti ja osoitan toista kättäni joka vaihtelee väriä ja nykii. Väärä kangistumis taika oli laukaissut taika arpeni ja pahentanut sitä. Minua pyörrytti ja minun oli mentävä nojaamaan seinään. "Palaisit jo..." sanon todella epäselvästi ja hiljaa. Edvand oli ollut vasta vähän aikaa poissa, mutta minusta tuntui että käsi levittäisi sairauden kohta muuhunkin kehooni mikä taas... sillä olisi vakavia seurauksia. Kättäni särki kuumotti ja pisteli samaan aikaan, en tiennyt yhtään mitä voisin tehdä. En uskaltanut käyttää siihen enää mitään taika keinoa. Olin hiukan sininenkin ja kalisin kauttaaltaan. Olinhan maannut lumessa hyvän tovin. Ja minullakaan ei ollut paljoa päällä: Vain viitta ja pipo.
Greta
Greta Glaris
Oppilas

Tupa: Pouffsouffle

ViestiKirjoittaja Cyan Grenier » 08 Helmi 2017, 21:39

Kaikki mitä Greta sanoo saa minut vain kiehumaan raivosta.
"Sä vain puolustelet itseäsi ja yrität väittää, että kaikki on mun vika! Huomaa kyllä, ettet osaa olla muiden kanssa! Sä ajattelet vain itseäsi ja olet ärsyttävä ja viisasteleva kaikentietäjä!", huudan osaamatta enää pidätellä itseäni. En ala potkimaan häntä, mutta sen sijaan yritän satuttaa sanoilla.
"En olisi ikinä arvannut että Pouffsoufflessa on tuollaisia sekopäitä!" Olen niin vihainen, että melkein itkettää, mutta tietenkin pidättelen kyyneleitä.

Raivoni kuitenkin laantuu hieman ja muuttuu huoleksi, kun Greta näyttää voivan huonosti. Inhoan tyttöä sillä hetkellä niin paljon, etten ole lainkaan huolissani hänestä, mutta pelkään joutuvani itse hankaluuksiin.
"Mitä hittoa sä oikein neuvoit mulle? Ei tavallinen kangistumistaika voi tollasta tehdä!" Luulen että se ympyräheilautus oli jotain, mikä minun olisi pitänyt jättää tekemättä, mutta eipä sen arvaileminen nyt enää auta. Katson peloissani Gretaa enkä tiedä mitä voisin tehdä. En osaa auttaa.

Onneksi näen kohta yhden koulun parantajan juoksevan paikalle Gretan pöllön saattamana.
"Apua! Mun loitsu meni jotenkin pieleen ja.." Yritän hätääntyneenä selittää tilannetta aikuiselle. Parantaja menee Gretan luo ja alkaa tutkia hänen tilaansa huolestuneen mutta määrätietoisen näköisenä. "Viedään sinut sairaalasiipeen, kyllä tämä hoituu", hän sanoo rauhoittavasti Gretalle tukien tätä ja vilkaisee sitten minua. "Ja sinä poika saat luvan mennä heti sisälle ennen kuin vilustut! Olla nyt ulkona ilman talviviittaa tällaisessa säässä", hän toruu minua.
"Niin mutta.." aloitan, mutta hän pysyy tiukkana: "Ei mitään muttia, nyt alat laputtaa! Minä pidän kyllä ystävästäsi huolen", noita vakuuttaa. Tuhahdan hieman sillä Greta ei kyllä ole minun ystäväni. Mutta hän näyttää nyt olevan hyvissä käsissä, joten juoksen sisälle niin kuin käskettiin. Suunnistan kohti ruokailusalia perin pohjin huonotuulisena ja aivastellen. Aamupäivä oli aivan kamala ja haluaisin vain heittää jotakin seinään, mutta minun on pakko saada syötävää.

// Parantaja jäi nyt Gretan avuksi, ja Cyan poistuu paikalta. Kiitokset pelistä! //
If you obey all the rules, you miss all the fun

Cyan Grenier, villi kolmasluokkalainen Serpentard
+ Natrix Goldenrod, Reichard Lesauvage/ Rain Savage & Alís Jónsdóttir
Cyan Grenier
Oppilas

Tupa: Serpentard

ViestiKirjoittaja Greta Glaris » 08 Helmi 2017, 22:10

//Kiitokset myös! Teen pienen lopun//

Katson pojan perään ja sanon hiljaa "Ei sen näin pitänyt mennä" Noh ehkä tapaisimme joskus vielä ja saisin asiat korjattua. Meillä molemmilla taisi tänään olla huonon sään päivä.
Greta
Greta Glaris
Oppilas

Tupa: Pouffsouffle

ViestiKirjoittaja Mila Molina » 10 Maalis 2017, 22:29

Kiitos superhyvästä pelistä!

Cyan Grenier, Serpentard: 39 p
Greta Glaris, Pouffsouffle: 30 p
Mila Molina (64): Taikakoulu Châteaun entinen rehtori, nykyään vain ennustuksen opettaja. Ankara ja määrätietoinen tiukkapipo.
Muut hahmoni: Ronja Blomroos, London Morel & Michelangelo Pele
Mila Molina
Opettaja

Opetettava aine: Ennustus

Edellinen

Paluu Lukuvuosi 2016-17