Marraskuista luistelua

Lukuvuoden 2016-17 asiat löytyvät arkistoituna täältä.

Re: Marraskuista luistelua

ViestiKirjoittaja Avery Burn » 01 Joulu 2016, 22:24

violettejen kipinöiden loihtimisen opetteluun meni aikaa, mutta kyllä sinäkin varmasti opit niitä loihtimaan." Kun huomasin Amberin kiusaantuneisuuden ja hän kertoi loihtivansa punaisia kipinöitä kaduin hieman kysymystäni.

"Voin kyllä joskus näyttää, kun maalaan. Maalaan hyvin usein, mitä sinä tykkäät tehdä vapaa-ajalla?"

"Kaadoit kastemaljan kirkossa? Ei kai kukaan suuttunut sinulle? Menikö se vain lattialle vai jonkun päälle?"
Pääni oli täynnä kysymyksiä, halusin kuulla paljon, miten Amber sai tietää taikuudestaan.
//Avery Alexandra Burn
Avery Burn
Oppilas

Tupa: Gryffondor

ViestiKirjoittaja Avery Burn » 01 Joulu 2016, 22:26

//Sori, tuli kahdessa osassa
//Avery Alexandra Burn
Avery Burn
Oppilas

ViestiKirjoittaja Amber Christensen » 02 Joulu 2016, 23:03

"Siskoni on syntynyt 16.10.2012. Hänen ristiäisensä sujuivat sinällään moitteettomasti, mitä nyt yksi täytekakku tipahti lattialle, mutta muuta katastrofia ei siellä muistaakseni tapahtunut", Avery kertoili. Teki mieli onnitella häntä onnistuneista ristiäisistä. Olin hieman katkera, sillä Anetten ristiäiset menivät miten menivät. Jos en olisi tylsistyneenä napsautellut sormiani mitään ei olisi tapahtunut. Niin minä kuitenkin tein ja pum, kastemalja oli kumossa.

"En ole aivan varma, menenkö joululomalla käymään kotonani. Uskoisin kyllä, sillä täällä Ranskassahan kotini on", Avery jatkoi. En vastannut, vaan hymyilin aurinkoisesti. Itse en saanut aina mahdollisuutta mennä kotiin lomilla, mutta pyrin vierailemaan perheeni luona aina kun mahdollista. Oli kuitenkin varmaa, että tämän joulun viettäisin koulussa. Ehkä seuraavalla lomalla, milloin se ikinä sitten onkin, pääsisin käymään perheeni luona. Anette nimittäin kertoi että oli kuolla tylsyyteen joka päivä.

"Pinkkien ja violettien kipinöiden loihtimisen opetteluun meni aikaa, mutta kyllä sinäkin varmasti opit niitä loihtimaan." 
Tähän vastasin että: "Kaipa olet oikeassa. En vain hallitse loitsuja, vaikka se on yksi lempiaineistani. Se on vain niin kiehtova elementti taikamaailmassa." Vaikka en vielä hallinnut kipinöitä tai levitaatioloitsua, olin päättänyt että jouluksi oppisin ne.

"Voin kyllä joskus näyttää, kun maalaan. Maalaan hyvin usein, mitä sinä tykkäät tehdä vapaa-ajalla?"

Mietin hetken. Teen vähän kaikkea. Jopa koulupäivinä, sillä koulunkäynti ei juuri kiinnostanut minua. Saatan ulkoilla, lukea (mutta tätä hyvin harvoin), kirjoittaa kirjettä, tai vain hengailla ystävien kanssa. Kysymys kuului, mitä näistä esittäisin Averylle lauseen muodossa. Lopulta päätin kertoa kaiken tuon yksityiskohtia säästämättä. Tunsipa hän nyt minut hivenen paremmin.

"Kaadoit kastemaljan kirkossa? Ei kai kukaan suuttunut sinulle? Menikö se vain lattialle vai jonkun päälle?" Tätä kysymystä olin pelännyt. En liiemmin halunnut puhua kirkossa tapahtuneesta, mutta tunsin velvollisuudekseni kertoa Averylle seuraavaa: "Niin, satuin naputtelemaan sormiani, mutta yhtäkkiä kastemalja lensi ilmaan ja se kaatui lattialle. Osa vedestä kuitenkin roiskui papin ja osa vieraiden päälle. Pappi kuitenkin olette että kyseessä oli vain ilmavirtaus."
Amber Christensen: iloinen, hupsu, 11-vuotias tyttö Pouffsoufflesta.
Älä unelmoi elämääsi, vaan elä unelmaasi.
Amber Christensen
Oppilas

Tupa: Pouffsouffle

ViestiKirjoittaja Avery Burn » 09 Joulu 2016, 18:55

Olin hyvin onnellinen, ettei siskoni ristiäisissä sattunut mitään pahempaa. Yhden täytekakun kaatuminen ei ollut onneksi katastrofi, sillä äitini, joka oli aavistanut jotain sellaista tapahtuvan, oli tehnyt varakakun. Hymyilin itsekseni muistessani tapahtunutta, vaikka toisaalta, se oli ollut minulle aika noloa.

Voisi olla toisaalta ihan mukavaa viettäätäällä joulu, mutta en tiedä... Täytyy katsoa, minne jalat vievät minut.

"Totta, loitsut ovat kiehtovia. Haluaisin oppia paljon paaljoon lisää loitsuja. Ensimmäiseksi haluaisin oppia ymmärtämään eläinten kieltä, entä sinä?" kysyn. Eläinten kielten oppiminen on suuri haaveeni, on ollut jo pitkään. Toivoin niin paljon, että osaisin sen joskus.
//Avery Alexandra Burn
Avery Burn
Oppilas

ViestiKirjoittaja Avery Burn » 09 Joulu 2016, 18:56

Maalaaminen ja piirtäminen on hyvin lähellä sydäntäni, ja oikeastaan kaikenlainen piirtäminen ja taide ovat.

Amber kertoi paljon vapaa-ajan harrastuksistaan ja kuuntelin mielelläni.

"Olen pahoillani, sinun ei tarvitse puhua siitä, jos et halua. Ymmärrän kyllä," sanon, kun huomaan Amberin kiusaantuneisuuden, kun kysyin lisää kastemaljan kohtalosta.
//Avery Alexandra Burn
Avery Burn
Oppilas

ViestiKirjoittaja Avery Burn » 09 Joulu 2016, 18:56

//Ja sori taas tuli kahdessa osassa.
//Avery Alexandra Burn
Avery Burn
Oppilas

ViestiKirjoittaja Mila Molina » 11 Kesä 2017, 18:15

Kiva peli! Harmi, että jäi kesken.

Amber Christensen, Pouffsouffle: 19 p
Avery Burn, Gryffondor: 10 p
Mila Molina (64): Taikakoulu Châteaun entinen rehtori, nykyään vain ennustuksen opettaja. Ankara ja määrätietoinen tiukkapipo.
Muut hahmoni: Ronja Blomroos, London Morel & Michelangelo Pele
Mila Molina
Opettaja

Opetettava aine: Ennustus

Edellinen

Paluu Lukuvuosi 2016-17