//Anteeksi kesto, kirjottaminen on ollu jotenkin tosi hankalaa. Shanietta Kei on tervetullut tänne mukaan tällä kertaa. :3 Peli sijoittuu pimeyden voimilta suojautumisen tunnin jälkeiselle ajalle, hieman koulun alun jälkeen.//
Professori Blanchard päätti tunnin hieman normaalia aikaisemmin. Oli vihdoinkin aika panna suunnitelma täytäntöön. Okei, kuulostin todella dramaattiselta, kun puhuin suunnitelmasta, mutta en keksinyt muutakaan termiä tähän hätään. Avunantoyritys? No, ei, se kuulosti vieläkin dramaattisemmalta. Harkittu juttelutuokio? Se voisi olla lähempänä totuutta. Kuuntelin vielä vähäiset läksyt ja kirjasin ne ylös pergamentille. Pyyhkäisin välineeni yhdellä liikkeellä pöydältä laukkuun ja terästäydyin suunnitelmani kirkkaasti mielessäni.
Nappasin laukkuni ja tähyilin ympärilleni lähtöä tekevien oppilaiden meressä. Valitettavasti tuo yksi, jolle minun täytyi todella kovasti päästä puhumaan, oli ilmeisesti jo lähtenyt. Ainakaan en nähnyt häntä missään lähistöllä. Kirosin pikaisesti ja hiljaa, ettei Blanchard vain kuulisi, ja lähdin työntymään ovea kohti. Jakelin anteeksipyyntöjä suuntaan ja toiseen liikkuessani ihmismeressä kyynärpäitteni avulla. Lopulta pääsin luokasta ulos ja tähyilin ympärilleni. Muut luokkalaiseni lähtivät liikkumaan kohti loitsujen luokkaa, ja ajauduin heidän mukanaan siihen suuntaan. Olin nähnyt tytön käyvän ainakin joillain loitsujen tunneilla tänä vuonna, joten ehkä löytäisin hänet sieltä. Aloin kyllä jo huolestua, sillä suunnitelmani ei ollut toiminut tähänkään asti. Tarkoitukseni oli ollut napata tyttö kanssani puhumaan jo heti tunnin alusta, mutta se olikin osoittautunut hieman hankalaksi tehtäväksi. Olin huomannut kyllä tuon taitavan tavan vältellä ihmisiä.
Huokaisin helpotuksesta, kun hetken kuljettuani tunnistin vaaleanruskeat hiukset ja pienen vartalon edessäni. Niin, ehkä olen unohtanut mainita, miksi minulla oli niin suuri tarve puhua Shanietta Keille. Syy oli siinnä, että olin huomannut muutoksen tuossa ystävässäni. Viime vuonna hän oli näyttänyt iloisemmalta ja hyvinvoineemmalta kuin ennen. Tänä lukuvuonna, tuota, hän vaikutti romahtaneelta. Toivoin tosissani, että kyse ei ollut mistään vakavasta, vaikka pelkäsinkin pahinta. Hestiakaan ei ollut Châteaussa enää, hän valmistui, joten Shanietta vaikutti todella yksinäiseltä. Toivoin, että hänen surunsa johtui Hestian poissaolosta, ja että jos olisin ystävänä, hän voisi ehkäpä piristyä. Vaikka tiesin todella hyvin, etten milloinkaan voisi korvata Hestian paikkaa. Ei ehkä kukaan voisi.
”Hei Shanietta”, sanoin hiljaa ja kosketin tytön olkaa. ”Jutellaanko vähän?” aloitin. Mietin hetken, mitä sanoisin. Kuulumisien kysyminen kuulosti naurettavalta. Kai minä nyt näin, ettei Shanietalle mitään hyvää kuulunut. ”Shanietta…” aloitin epäröiden katsoen tuota silmiin, ”Olen huolestunut ja tahdon auttaa. Onko sinun paha olla? Minusta vaikuttaa siltä, koska vaikutat alakuloisemmalta kuin ennen. Välitän sinusta ja haluaisin, että sinulla on asiat hyvin. Kerro mulle, mikä sun mieltä painaa.”