Vallan jakoa ja vastuuta

Lukuvuoden 2016-17 asiat löytyvät arkistoituna täältä.

Vallan jakoa ja vastuuta

ViestiKirjoittaja Matthias Frankowski » 15 Syys 2016, 07:14

Osallistujat: Ruth Rousseau & Lloyd Frankowski
Juoni: Aamulla, huomiseen kurpitsajuhlaan liittyen, Frankowski päätyi mielensisäisen kamppailunsa tuloksena uskaltautua sairaalasiipeen. Rousseau ei tosin heti huomannut häntä, joten poika pähkäili jo kokonaan pois lähtemisen mahdollisuutta.
Kun keskustelu oli sitten Rousseau osalta aloitettu Frankowski yritti toimia oman mielessään olevan käsikirjoituksen mukaan, mutta parantaja ei näemmä tiennyt mitään siitä, kun toimi jo aivan väärin. Täten koko pyynnöstä ja muusta tapahtumasta tuli todella outo ainakin Frankowskin osalta. Ei hän osannut mitään tuollaista järkevästi esittää ja siinä samalla tultiin tietenkin vähäteltyä itseä ja omia osaamisia ja taitojaan kuin myös osoitettua hyvät ennustamistaidot metoposkopian alueelta.
Jotten pitkittäisi tätä entisestään niin kaikessa lyhyisyydessään Frankowski pyysi olla osallistumatta kurpitsajuhlaan vedoten ainakin päänsisäisesti ennemmin viime vuotisen juhlan tapahtumiin. Rousseau ei tainnut ihan ymmärtää tätä, mutta lopulta kuitenkin suostui siihen ehdotukseen, että poika viettäisi sen ajan sairaalasiivessä.
Nimi, tupa ja pelitunnit: Ruth Rousseau, ei tupaa vaikka on kyllä tuvanjohtaja, Lloyd Frankowski, Serpentard. Tunneista sen verran, että mitä laskein niin maksimipisteet tulisivat, joten niitä ei varmaan tarvitse tähän erikseen merkata.

Ja tässä olisi peliloki, ellei minulla olisi henkilökohtaisia syitä olla lisäämättä sitä tähän. Voin myöhemmin ehkä joskus lisätä sen, mutta tällä kertaa joudutte vielä olemaan ilman sitä... Tai sitten ehkä Ruth joskus lisäilee, enpä tiedä.
"Kävele sata metrii mun kengissä, selviit hengissä, mut sun elämäs ei oo enää entistä"
- Huge L, Matka mun kengissä

Matthias Frankowski, 6.-luokkalainen Serpentard. Arkielämä koostuu kouluelämästä selviytymisestä ja kaverin kanssa oleilusta.
Matthias Frankowski
Oppilas

Tupa: Serpentard

Re: Vallan jakoa ja vastuuta

ViestiKirjoittaja Matthias Frankowski » 13 Marras 2016, 21:20

Pystyinpä nyt vihdoinkin lukemaan sen lokin, joten tässä olkaa hyvät:

[14:25] <Frankowski> *kävelee sairaalasiiven oven ohi*
[14:25] <Frankowski> *itse asiassa jo kolmatta kertaa*
[14:27] <Ruth_> *on sairaalasiivessä*
[14:28] <Ruth_> *lukee, koska ei ole potilaita, joita hoitaa tai muitakaan hommia mitä tehdä*
[14:29] <Frankowski> *kääntyy kulmauksessa ja kävelee lähes samoissa jalanjäljissä kun oli aikaisemminkin tehnyt*
[14:29] <Frankowski> *pysähtyen tällä kertaa tosin ovien kohdalla!*
[14:29] <Frankowski> *mikä on iso saavutus!*
[14:29] <Ruth_> *kääntää kirjan sivua*
[14:32] <Frankowski> *huokaisee ja katsahtaa hetkeksi kattoon*
[14:33] <Frankowski> *ottaa sitten sen puuttuvan askeleen ja tarttuu oven kahvasta kiinni*
[14:33] <Ruth_> *lukee*
[14:33] <Frankowski> *koska uskoi oven olevan todella jäykkä yrittää avata sen sellaisella voimalla*
[14:33] <Frankowski> *pääty lopulta vauhdin saattelemana sisälle, mikä ei ehkä ollut ihan sellainen tyyli, jolla olisi halunnut tulla sisälle*
[14:34] <Ruth_> *nostaa katseensa kirjasta oven suuntaan*
[14:34] <Frankowski> *kääntyy sulkien oven hitaasti purren huulian yhteen*
[14:35] <Frankowski> *sillä lähestymistapa oli ollut aivan vääränlainen*
[14:35] <Ruth_> *jatkaa lukemista, kun ketään ei näy tai enää kuulu*
[14:39] <Frankowski> *kääntyy ympäri nostaen automaattisesti oikean kätensä etuhiuksiinsa*
[14:43] <Ruth_> *lukee*
[14:43] <Ruth_> *kääntää pian sivua taas!*
[14:44] <Frankowski> *ei tiedä mitään lukuprosessin hyvästä edistymisestä*
[14:45] <Frankowski> *vaikka lukisi itse mieluummin kuin olisi jossain täällä yrittämässä jotain...*
[14:45] <Frankowski> *pälyilee nopeasti ympärillensä sairaalasiivessä hiusten takaa*
[14:47] <Frankowski> *huomaa onnekseen ettei paikalla ole niin paljon porukkaa ja voisi huokaista jo helpotuksesta*
[14:47] <Frankowski> *ei tosin tee sitä, sillä häntä ei näemmä oltu vielä havaittu ja hän itse voisi vielä hyvinkin perääntyä koko tilanteesta ja....*
[14:47] <Frankowski> *joten ei huokaista, sillä ei haluta huomiota - vielä*
[14:51] <Ruth_> *on todella syventynyt kirjaansa*
[14:52] <Frankowski> *käy vielä kaiken läpi ajatuksissaan ennen kuin laskee kätensä ja siirtää sen taskuihinsa*
[14:52] <Frankowski> ((*kaapunsa taskuun))
[14:52] <Ruth_> *kääntää aivan pian sivua*
[14:53] <Ruth_> *vielä viisi riviä tekstiä ja sitten!*
[14:56] <Frankowski> *katselee vielä nopeasti ympärille ennen kuin lähtee astelemaan sitä ainoaa läsnä olevaa henkilökunnan jäsentä kohden, tuo tosin näytti lukevan kirjaa*
[14:56] <Frankowski> *tai sitten toinen ei vain halunnut enää rekisteröidä hänen, Frankowskin, paikallaoloa saatikka nähdä häntä enää*
[14:56] <Frankowski> *ajatus ei tosin kehottanut kauheasti jatkamaan kävelemistä, ja rykäisemään saadakseen mitään huomiota*
[14:57] <Frankowski> *joten pysähtyy puolitiehen ja kääntää päänsä sivulle tarkastelemaan niinkin mielenkiintoista kuin ikkunaa*
[14:58] <Ruth_> *nostaa katseensa kirjasta ja näkee Frankowskin*
[14:59] <Ruth_> *laittaa kirjanmerkin sivujen väliin ja sulkee kirjan*
[15:01] <Ruth_> *miettii minkä takia Frankowski on sairaalasiipeen tullut*
[15:02] <Frankowski> *ah ikkuna, niin.... ikkunamainen. manaa jo tämän kertaista tuloaan ja ihan tyhmiä liikkeitään ja eleitään ja koko tätä tyhmää ideaansa miksi oli edes alunperin tullut tänne*
[15:02] <Ruth_> Huomenta. *katsoo ikkunamaista ikkunaa katsovaa Frankowskia*
[15:05] <Frankowski> *jäätyy hetkeksi kuultuaan sen, että läsnäolo nyt sittenkin huomattiin, mutta hetken päästä jo nyökkää, katse ikkunan alareunaan suunnattuna, kääntyen sitten pää vähän kumarassa palaten aikaisemmalle kävelylinjalle, vaikka pitikin sitä nyt todella ääh ärsyttävänä*
[15:05] <Frankowski> *miksi kaiken piti olla niin vaikeaa?*
[15:08] <Ruth_> *kallistaa päätään hieman ja katsoo Frankowskia*
[15:09] <Frankowski> *saavuttuaan sopivan etäisyyden päähän epäröi*
[15:09] <Ruth_> Onko kaikki hyvin? *huolehtii hoho*
[15:11] <Frankowski> *automaattinen vastaus:* On
[15:11] <Frankowski> Tai siis ei... tai siis on... Mmm... *yrittää vihdoin päästä käsiksi oman mielensä valmiiksi hiomaan käsikirjoitukseen tästä tapahtumasta*
[15:11] <Frankowski> *sulkee silmänsä, jotta voisi keskittyä hieman paremmin olennaiseen*
[15:12] <Ruth_> *huolestunut ilme* Ei siis ole.
[15:14] <Ruth_> Mikä on huonosti?
[15:16] <Frankowski> *huokaisee ja avaa silmänsä*
[15:16] <Frankowski> *muistelemista ei auttanut, jos toinen esittää kysymyksiä, joita ei löydy käsikirjoituksesta*
[15:17] <Ruth_> *odottaa vastausta*
[15:17] <Frankowski> *yrittää palata käsikirjoitukseen, olla sille uskollinen*
[15:18] <Ruth_> *odottaa*
[15:23] <Frankowski> Hei, huomenta, aamua, iltaa, toivottavasti en häiritse, mitä varmaan teen muutenkin, mutta tänään on jo 30. lokakuuta ja huomenna olisi jo se tiedätte kyllä mikä juhla - anteeksi siis, kurpitsajuhla - ja.. ja.. asiani oikeasti liittyy siihen juhlaan, mutta voin oikeasti siirtää sen myöhemmällekin, jos Teillä on nyt jo liian kiirettä kaikkien muiden asioiden ja potilaiden kanssa.
[15:23] <Frankowski> Tunnin tai kaksi, voin toki palata silloin uudestaan tai siis palaan silloin uudestaan, jos en silloin häiritse liikaa. *lausuu kiireellisesti kuin ulkoa opetellun tekstin - mikä se tosin olikin paikoittain*
[15:23] <Frankowski> *ei vain halunnut toista pälättämään jotain väärä tämän pitemmän vuorosanakohdan jälkeen*
[15:25] <Frankowski> *ei tänä aikana katsonut oikeastaan puhekumppania vaan tämän taakse jonnekin*
[15:27] <Ruth_> Ei minulla kiireitä nyt ole. *kertoo ja hymyilee pienesti*
[15:28] <Ruth_> Mitä kurpitsajuhlasta? *hymyilee*
[15:31] <Frankowski> *vastaa automaattisesti, koska tiesi jo mitä kuuluisi vastata* Ah, ei se mitään. Kaikki on hyvin, ei mitään hätää. Voin hyvinkin palata parin tun-
[15:32] <Frankowski> *lopettaa kuitenkin kesken, huomattuaan, ettei toisen vastaus sopinut hänen vuorosanoihinsa*
[15:32] <Frankowski> *ei ole ajatusten saatikka käsikirjoituksen kanssa päätynyt lainkaan tällaiseen suostumukseen*
[15:32] <Frankowski> *kiroaa mielessään*
[15:34] <Frankowski> *puristaa kätensä kaapunsa taskussa nyrkkiin* Anteeksi... Erehdyin vuorosanoissa
[15:35] <Ruth_> Ei se mitään. *toteaa*
[15:37] <Ruth_> *ei ala kyselemään vuorosanoista. Ajattelee että se saattaisi vain mutkistaa tilannetta, eikä asiaan päästäisi, jos aihetta vaihdettaisiin.*
[15:37] <Frankowski> *ei tiedä mitä nyt pitäisi tehdä*
[15:38] <Frankowski> Aloitanko vain uudestaan vai...? *koska aikuinen ehkä tiesi vähän paremmin*
[15:41] <Ruth_> Älä aloita. Kerro siitä kurpitsajuhlaan liittyvästä asiastasi. *sanoo ystävällisesti eikä liian käskevästi*
[15:44] <Frankowski> *olisi muuten kehotuksesta lähtenyt pois sairaalasiivestä, mutta nyt se ei olekaan enää mahdollista*
[15:45] <Frankowski> Niin siis se juhla, niin... *epäröintiä ilmassa*
[15:45] <Frankowski> *yrittää pohtia, että onko se oikeasti tarpeellista vai ei*
[15:46] <Ruth_> *nyökkää ja kuuntelee.*
[15:47] <Frankowski> Tehän ette... vihaa minua, vaikka se onkin sen... vuosipäivä? *parempi varmistaa kuin katua varmistumattomuutta*
[15:48] <Ruth_> *naurahtaa* Vihaa? *pudistelee päätään* Ei, en minä vihaa.
[15:50] <Frankowski> *ei suhtaudu kuitenkaan nauruun kovin suopeasti, joten seuraavia sanoja olisi ollut vähän vaikeampi uskoa, jollei olisi tullut pään pudistelua*
[15:52] <Frankowski> *nyökkää*
[15:52] <Frankowski> Hyvä... Se on hyvä.. asia.
[15:53] <Ruth_> *hymyilee*
[15:54] <Frankowski> *vilkaisee vielä olkansa yli, jotta saisi selvyyden siitä, että onko paikalle tullut uusia korvapareja*
[15:57] <Ruth_> *katsoo frankowskia*
[15:58] <Frankowski> *palaa takaisin katselemaan kauempana olevaa seinää*
[16:01] <Frankowski> *laskee katseensa työpöydän tasolle*
[16:01] <Ruth_> *katsoo myös työpöytäänsä*
[16:02] <Frankowski> Niin, tuota siitä juhlasta... En haluaisi mennä sinne...
[16:03] <Frankowski> En saisi mennä sinne... *kiirehtii lisäämään*
[16:07] <Ruth_> Miksi et saisi? *laittaa kirjan pienen paperinipun päälle*
[16:09] <Ruth_> *katsoo taas Frankowskia.*
[16:10] <Frankowski> Noh, koska... Koska en vain saa. Olen niin kamala ja tyhmä ja kaikkea... Ja se viime vuotinenkin
[16:10] <Frankowski> *lievästi turhautunut, kun ei tule heti ymmärretyksi näin päivänselvästä asiasta*
[16:16] <Ruth_> Voi poika kulta, sinä et ole typerä tai kamala. *yrittää katsoa frankowskia silmiin*
[16:17] <Ruth_> Mutta ei sinua kukaan pakota sinne. Eihän? *katsoo toista kysyvästi*
[16:19] <Frankowski> *kohauttaa olkiaan* En minä tiedä
[16:19] <Frankowski> *ilme valahtaa hieman, kun kamala ajatus tulla tupsahti mieleen*
[16:20] <Ruth_> Okei. *nyökkää*
[16:20] <Frankowski> En kyllä tiedä tuleeko joku ja...
[16:21] <Ruth_> Niin..?
[16:21] <Frankowski> *muodostaa ääneti sanan: ko-meen-nut-taa*
[16:22] <Ruth_> *ei osaa lukea huulilta*
[16:23] <Frankowski> *ei huomaa toisen huulilta lukemisen taidon puutetta*
[16:25] <Frankowski> Joten ymmärrätte varmaan *päättää*
[16:26] <Frankowski> *kaikkihan oli tavattoman loogista jopa omasta mielestä*
[16:26] <Ruth_> Öm, kyllä. Ymmärrän. *hymy*
[16:28] <Frankowski> *ottaa toisen kätensä esille taskusta ja käy sillä hiuksiaan läpi*
[16:30] <Frankowski> Joten... *aloittaa vilkaisten vasta nyt tilanteen sallimissa rajoin parantajaa*
[16:30] <Ruth_> Joten.. mitä aiot sitten tehdä juhlan aikana? *osaa kuvitella pojan jossakin yksin.. pöytiin törmäilemässä.*
[16:31] <Ruth_> *hämmentyy tästä joten -jutusta*
[16:33] <Frankowski> Mitä aion tehdä, siis... Minä aion, ööh tuota *vääntelisi käsiään, ellei toinen käsi olisi vielä hiusten luona*
[16:33] <Frankowski> *ei ihan tiedä mitä aikoo tehdä*
[16:33] <Ruth_> *kuuntelee*
[16:34] <Frankowski> Minä en aio mennä juhliin. Yritän olla niin kuin en missään nimessä menisi sinne. Yritän olla menemättä sinne. *nopeammin*
[16:34] <Frankowski> Ja eivät ne edes ole juhlat. Minulle. Tai siis ei ne ole mitkään juhlat.
[16:34] <Ruth_> *nyökkäilee* Kuulostaa aika tylsältä..
[16:35] <Ruth_> Ymmärrän.
[16:35] <Frankowski> Ellei sitten jollain ole joku kieroutunut mieli ja pidä niitä juhlina, sillä ne ovat...
[16:36] <Frankowski> Aivan kamala tapahtuma, jossa aggressiiviset ja egoistiset, ahneet ihmiset kuten minä tulevat ja pilaavat kaiken temperamenttisuudellaan.
[16:37] <Ruth_> *sulkee silmänsä, kun toinen puhuu itsestään niin kovin pahasti*
[16:39] <Ruth_> *avaa ne kun toinen lopettaa itsensä moittimisen*
[16:40] <Frankowski> *ei huomannut mitään silmien sulkemis- ja avaamistapahtumaa tai ei ainakaan pannut sitä merkille*
[16:41] <Ruth_> Sinun pitää päästä tuollaisista ajatuksista eroon..
[16:41] <Ruth_> *hengittää syvään ja käy Frankowskin sanoja mielessään läpi*
[16:43] <Ruth_> Aiotko olla yksin huomenna? Juhlan aikana?
[16:44] <Frankowski> Jos ette usko, niin katsokaa vaikka itse. *nostaa kädellään otsatukkansa pois otsan tieltä, välittämättä vielä kysymyksistä*
[16:45] <Ruth_> *katsoo toisen otsaa*
[16:46] <Ruth_> En näe aggressiivisuutta, egoistisuutta tai ahneutta.
[16:46] <Ruth_> *ei tajua tätä otsan katsomis juttua*
[16:47] <Frankowski> Mutta temperamenttisuuden näitte *hieman voitokkaasti*
[16:49] <Ruth_> Meillä kaikilla on temperamenttia. Toisilla enemmän, toisilla vähemmän. Sinun temperamenttisuudestasi minä en tiedä.. *selittää*
[16:51] <Frankowski> *huokaisee ja laskee kätensä takaisin taskuun, sillä jos etenemisvauhti oli tällainen ei päästäisi koskaan sopimukseen*
[16:53] <Frankowski> On vain parempi etten olisi siellä.
[16:55] <Ruth_> Selvä.
[16:55] <Frankowski> Tai siis
[16:56] <Ruth_> *kuuntelee*
[16:56] <Frankowski> Olisi parasta jos en olisi lainkaan koulussa. Nyt on varmaan jo liian myöhä anoa kotiin pääsyä. Ei oikeasti. Miksen tajunnut tätä aiemmin. Olisin voinut päästä kotiin eikä kaikkea tällaista olisi edes tarvittu.
[16:57] <Frankowski> Olisin säästänyt teidän aikaanne, hermoja ja omiani. Miksi minun pitikään olla näin tyhmä.
[16:58] <Frankowski> *on jo ihan valmis lähtemään sittenkin kotiin, sillä ajatus kuulosti paljon paremmalta kuin koulussa oleminen*
[16:58] <Ruth_> *haluaisi halata Frankowskia, mutta se tuskin lohduttaisi toista ollenkaan.*
[17:00] <Ruth_> Jos koet, että jonkin aikaa koulusta pois oleminen tekisi sinulle hyvää, niin sinun pitää puhua asiasta rehtorin ja tuvanjohtajasi kanssa..
[17:01] <Frankowski> *sulkee silmänsä*
[17:01] <Frankowski> Ei se auta tähän. Ymmärrättehän? En minä noin vain voi...
[17:02] <Frankowski> Ne vain luulee, että haluan toistaa saman, mutta olen erehtynyt päivästä...
[17:02] <Frankowski> Niin kuin saisin täältä jostain muka taiottua itselleni jonkun puukon tai jotain, joopa joo.
[17:03] <Ruth_> *hämmentyy enemmän ja enemmän*
[17:04] <Ruth_> Siis.. kotiin meneminen ei auttaisi vai? *yrittää päästä takaisin kärryille*
[17:05] <Ruth_> Ja sinuna pysyisin puukoista kaukana.
[17:06] <Frankowski> *avaa silmänsä*
[17:06] <Frankowski> *tavoitellen jotain tavallista huvittuneisuutta, joihin tavalliset ihmiset kykenisivät leikiten*
[17:07] <Frankowski> En pääse ajoissa kotiin ja puukot...
[17:08] <Ruth_> Nyt en oikein ymmärrä.
[17:09] <Frankowski> *oli havainnut sen jo itsekin* Huomasin
[17:09] <Frankowski> Toiset luulee, että olen vaaraksi heille, mutta Te... Käännätte sen aivan nurin kurin.
[17:10] <Ruth_> Ketkä toiset? Ja keille sinä olisit muka vaaraksi? *ajattelee, että Frankowski on vaaraksi vain itselleen.*
[17:12] <Frankowski> Muut? Ja muille en vain olisi vaan olen. *painokkaammin*
[17:13] <Ruth_> Ahaa..
[17:23] <Frankowski> Tehän tiedätte mitä tein viime vuonna?
[17:23] <Frankowski> *ei kyllä aio jäädä odottelemaan vastausta*
[17:24] <Frankowski> Riistin puolustuskyvyttömiltä vapauden ihan noin vain. Huomaamattani. Ihan vahingossa. Ihan luonnostaan.
[17:24] <Ruth_> *on hiljaa*
[17:25] <Ruth_> Teit virheen. Et kuitenkaan varmasti tekisi sitä uudestaan. *toteaa kysyvästi*
[17:27] <Frankowski> *pudistaa hieman päätään* Mutta mitä minä sitten huomenna tekisin, jos minut päästettäisiin tekemään ihan mitä vain - noin vain, huomaamattani. Onnistuisinko jopa... jopa.. *ei pysty päättämään lausetta*
[17:30] <Ruth_> Jopa mitä? *vakava*
[17:31] <Frankowski> *laskee päänsä*
[17:31] <Frankowski> Pystyisin.
[17:33] <Ruth_> *on hiljaa*
[17:35] <Ruth_> En tiedä mitä minun pitäisi sanoa.
[17:37] <Frankowski> Ei sanoja...
[17:38] <Frankowski> Vaan tekoja. *hieman hiljempaa*
[17:38] <Ruth_> Saanko halata sinua? *kysyy*
[17:39] <Frankowski> *hämmentyy*
[17:40] <Frankowski> *sillä tuo ei ollut lainkaan se mitä hän oli odottanut*
[17:40] <Frankowski> *ei läheskään sellaista*
[17:42] <Frankowski> *sulkee lopulta alentuvasti silmänsä*
[17:43] <Frankowski> *puristaa kädet hitaasti, mutta varmasti nyrkkiin taskuissaan*
[17:46] <Ruth_> *nousee ylös tuoliltaan*
[17:47] <Ruth_> *miettii hetken mitä sanoisi tai tekisi*
[17:48] <Frankowski> *ottaa lopulta pienen askeleen taaksepäin*
[17:53] <Ruth_> En tiedä voinko auttaa sinua mitenkään huomisen suhteen.
[17:55] <Frankowski> Ette voi lukita minua 24 tunniksi sänkyyn kiinni? *kysyy tietämättä itsekään oliko kuinka tosissaan ehdotuksen suhteen*
[17:56] <Ruth_> Voisin, mutta en saa enkä halua. *hymy*
[17:56] <Ruth_> Mutta voisit kyllä kai olla täällä 24 tuntia. *pohtii ääneen*
[18:00] <Frankowski> *oli aluksi silmin nähden pettynyt, mutta se sitten hälveni hieman*
[18:02] <Frankowski> *avaa kuitenkin silmänsä ja tuo omat kiinni olevat kätensä tarkasteltavan katseensa alaisiksi*
[18:04] <Ruth_> *katsoo Frankowskin käsiä myös*
[18:05] <Frankowski> *kuinka paljon pahaa ne voisivatkaan tehdä - ihan vahingossa*
[18:19] <Frankowski> Mitä mieltä muut olisivat siitä?
[18:20] <Ruth_> Ai siitä, että olisit sänkyyn kahlittuna 24 tuntia?
[18:20] <Ruth_> En tiedä.
[18:22] <Frankowski> En tarkoittanut sitä. Eikä, eikä tarvitse olla noin ilkeä, vaikka kyllä... olen ansainnut sen kaiken huomenna
[18:23] <Ruth_> Vaan tarkoitit sitä, että mitä mieltä muut olisivat jos menisitkin juhlaan?
[18:28] <Frankowski> *huokaisee hieman* En. *vaikka kysymyksessä olikin jotain perää.... Mitä muut ajattelisivat, jos ei menisi sinne...?*
[18:29] <Frankowski> Mitä mieltä muut ovat, jos olen täällä noin vain tyhjänpanttina ja sitten minun yllättäen tekee mieli tehdä jotain pahaa jollekin potilaalle...
[18:30] <Ruth_> *avaa suunsa sanoakseen jotain, mutta sulkeekin sitten suunsa*
[18:31] <Frankowski> En haluaisi mitään sellaista. En haluaisi pilata muiden elämiä ja tulevaisuuksia.
[18:31] <Ruth_> Tuntuuko sinusta oikeasti siltä, että saattaisit tehdä jollekulle pahaa?
[18:33] <Frankowski> Miltä sen pitäisi tuntua? *nostaa katseensa*
[18:34] <Ruth_> *huokaisee*
[18:35] <Ruth_> *ei vastaa kysymykseen* Et sinä täällä tyhjänpanttina tule olemaan. Enköhän minä jotain tekemistä sinulle keksi.
[18:38] <Frankowski> Niin, loukkaan ihmisiä siinä sivussa vain. *hiljempaa*
[18:40] <Ruth_> Ja paskanmarjat loukkaat. Nyt loppui tuollaiset puheet. *ei ole suuttunut, hieman kyllästynyt vain tähän saman asian jauhamiseen*
[18:40] <Ruth_> *katsoo Frankowskia hieman tuimasti*
[18:43] <Frankowski> ... kun he ovat jo kuolleita. *toteaa lähinnä itselleen*
[18:45] <Ruth_> Eli tulet tänne huomenna? *ei huomioi Frankowskin sanoja*
[18:47] <Frankowski> *kohauttaa ensiksi olkiaan, mutta nyökkää sitten*
[18:49] <Ruth_> Hyvä. Loistavaa. *kävelee Frankowskia kohti ja jää pienen välimatkan päähän*
[18:51] <Ruth_> Näemme siis huomenna. *hymy*
[18:51] <Frankowski> Ja aika oli...?
[18:53] <Ruth_> Tule sitten kun haluat.
[18:54] <Frankowski> Milloin vain?
[18:54] <Frankowski> Ihan milloin vain? *korjaa*
[18:56] <Ruth_> Mihin aikaan haluaisit tulla?
[19:00] <Frankowski> *pohtii hetken ajan kuinka soveliasta olisi sanoa, että aamuyöllä*
[19:01] <Frankowski> Aikaisin aamulla... Ei, tai siis mihin aikaan täällä on joku - joku muu kuin potilas?
[19:04] <Ruth_> Hmm..
[19:04] <Ruth_> *miettii*
[19:06] <Frankowski> *odottaa kärsivällisesti*
[19:07] <Ruth_> Riippuu hieman.
[19:08] <Frankowski> *toivoo vielä jotain hieman tarkempaa*
[19:09] <Frankowski> Suunnilleen?
[19:10] <Frankowski> Huomenna.
[19:10] <Ruth_> Minulla alkaa työt kello kahdeksalta huomenna.
[19:12] <Frankowski> *tietää mitä tuo tarkoittaa, mutta yrittää kuitenkin peittää pettymyksensä*
[19:13] <Frankowski> *nyökkää* Kiitos. *ei tosin osaa peittää sitä yhtä hyvin puheestaan*
[19:14] <Ruth_> Ole hyvä. *pieni hymy*
[19:19] <Frankowski> *nyökkää toistamiseen ja sulkee silmänsä hetkeksi kääntyessään poispäin työpöydästä lähemmäs sitä sairaalasiivestä pois johtavaa ovea*
[19:21] <Ruth_> Huomiseen. *katsoo kun toinen tekee lähtöä*
[19:22] <Frankowski> *lähtee lopulta ripeästi kohti ovea, vaikka olisikin vielä paljon aikaa tuhlattavana... *
[19:24] <Frankowski> *osaa sentään tällä kertaa mennä ovesta ihan järkevästi, mutta tyytyy kuitenkin vain tuhahtamaan koko ajatukselle*
"Kävele sata metrii mun kengissä, selviit hengissä, mut sun elämäs ei oo enää entistä"
- Huge L, Matka mun kengissä

Matthias Frankowski, 6.-luokkalainen Serpentard. Arkielämä koostuu kouluelämästä selviytymisestä ja kaverin kanssa oleilusta.
Matthias Frankowski
Oppilas

Tupa: Serpentard

Re: Vallan jakoa ja vastuuta

ViestiKirjoittaja Mila Molina » 10 Maalis 2017, 12:56

Lloyd Frankowski, Serpentard: 9 p
Ruth Rousseau: 9 p
Mila Molina (64): Taikakoulu Châteaun entinen rehtori, nykyään vain ennustuksen opettaja. Ankara ja määrätietoinen tiukkapipo.
Muut hahmoni: Ronja Blomroos, London Morel & Michelangelo Pele
Mila Molina
Opettaja

Opetettava aine: Ennustus

Paluu Lukuvuosi 2016-17