Toteamukseeni Cassian olevan kunnossa, tuo vasta luultavasti olevansakin. Tytön kasvoilla oli koko ajan osin pelokas ilme, ja toisaalta tiesin, etten olisi saanut pakottaa tyttöä veteen. Mutta emme voineet olla kavereita, jos Cassia pelkäsi vettä, ja minä rakastin. Vitsi vitsi.
Kuulin takanani veden ääntä, joten tiesin Gryffondorin seuraavan minua, tosin hitaammin. Pääasia oli kuitenkin, että pääsisimme pois vedestä. Ei vesi minua tosin haitannut. Mutta koulupukuni ei tosiaankaan ollut se asu, jossa halusin uida.
Pian olinkin jo laiturin päässä, puisilla portailla. Ehdin jo nostaa jalkani alimmalle rappuselle veden alla, kun kuulin Cassian luultavasti yrittävän uida kunnolla. Naurahdin ja käännyin katsomaan tyttöä, mutta näkynä oli jotain muuta - Cassian platinablondit hiukset ja kädet erottuivat veden pinnalla, jotka heittivät vettä ympäriinsä, muummuassa minuun.
"Cas?!" huudahdin kauhuissani, ja ponkaisin pois tikkailta. "CAS?!" huudahdin uudestaan, kovempaa. Polskin vedessä tytön luo, joka oli onnekseni vain muutaman metrin päässä. Tyttö ei enään heitellyt vettä, vaan oli melkein vajonnut veteen. Huusin tytön nimen luultavasti useampaan otteeseen, yrittäen tavoittaa tyttöä käsilläni.
Uiminen märän ja painavan koulupuvun kera oli jo tarpeeksi haastavaa, mutta kun samaan aikaan piti uida paikoillaan pelastaen toista ihmistä. Ei ihan sitä, mihin olin tottunut. Että tälläistä tällä kertaa.
Lopulta tunsin saavani kierrettyä molemmat käteni Cassian kainaloiden ympärille, ja yritin raahata tuota vedessä, mutta lopputulos oli minä veden alla. Nousin taas pinnalle, haukkoen henkeä. Tajusin, etten pystynyt uimaan ilman käsiä, joten minun täytyi vetää Cas yhdellä kädellä.
Kun varmistuin, että käteni oli tiukasti tytön ympärillä, sain lopulta uitua. Sain toisella kädelläni kiinni tikkaiden kaiteesta, johon vedin itseni. Menin seisomaan huterasti tikkaalle, ja vedin Cassian veden ylle. Olin tyhmä, kun en ollut ensimmäisenä varmistanut, oliko tytön pää pinnan alla. Enkä ole oikein varma, oliko se ollut kuljetukseni ajan. Nyt tyttö oli kuitenkin rinnoista ylöspäin pinnan yllä.
"Cassia?!" sanahdin kiivaasti. Tytön pää nojasi vasten tuon rinnuksia, silmät kiinni. Lähdin hitaasti hinautumaan tikkaissa ylöspäin, toinen käsi vahvasti Cassiaan kiedottuna. Pääsin istumaan laiturille, ja nostin mahdollisimman nopeasti platinablondin viereeni makaamaan. Polvistuin tuon viereen. "Cas?" huohotin kauhistuneena. "Kai sä oot elossa?"