// Peli sijoittuu 2016 maaliskuulle, johon odotetaan mukaan Effie Solenderia. Pelin tapahtumat on suunniteltu etukäteen, joten molemmat hyväksyvät ne. //
Kosto.
Ainut asia mitä pystyin ajattelemaan.
Vampyyrit olivat kuolemattomia, syystäkin. Ja silti heidät halutaan tappaa. Jumala ei olisi tehnyt meistä kuolemattomia, jos haluaisi meidän kuolevan. Ehkä tapamme ihmisiä, mutta se on elinkeinomme. Kyllä ihmisetkin tappavat toisiaan, ilman, että hyötyvät siitä.
Parvemme ei edes ole tappanut ihmisiä moneen vuoteen. Vain verenhimoiset ja juuri syntyneet vampyyrit tappoivat ihmisiä. Meille riitti eläinten verikin. Ja ihmiset tappoivat eläimiä myös, mutta vain niiden lihansa takia, missä me tapoimme eläimiä veren takia.
Sama päämäärä meillä kaikilla oli.
Jos he tappavat meitä, mekin voimme tappaa heitä. Yksinkertaista, eikö? Ja juuri siksi olin juuri matkalla etsimään ihmistä. Kostaakseni, murhatakseni tuon. En ehkä löytäisi Johtajan murhaajaa, mutta samaa lajia he kaikki olivat.
Tiesin, ettei parvi hyväksyisi retkeäni, mutta he eivät ymmärtäneet, että Johtaja oli minulle sama asia kuin isä, vaikka muille hän oli vain vampyyri, jota seurata. Hän oli minulle tärkein tuntemani henkilö, enkä tulisi unohtamaan häntä, vaikka eläisin vielä tuhannet vuodet. Ellei joku murhaisi minuakin.
Olimme uhranneet viimeiset tallessa olevat veripussit Johtajan haudalle, joten veri oli loppu. Menisimme yöllä metsästämään eläimiä, mutta se ei tuonut tyydytystä janooni, joka kasvoi koko ajan. Tarvitsin ihmisen tuoretta verta. En ollut koskaan maistanut sitä, mutta parvelaiseni, jotka olivat joskus sitä maistaneet, sanoivat, että sen maku oli jotain niin jumalallista, ettei sitä unohtaisi koskaan.
En aikonut palata tänä yönä parven luo, ennen kuin olisin saanut verta janooni. Ihmisen verta.
Tiesin kellon olevan jo paljon jästien aikaan, luultavasti jo yksitoista, eikä kaduilla ollut kovinkaan paljon väkeä. Ja jos joku oli, ei hän ollut yksin kadulla, joten pureminen olisi turha riski, jos muita olisi näkemässä. En ehtisi tappamaan kaikkia. Tiesin ihmisten katsovan minua, kun kävelin. Pidin kuitenkin huppua päässäni, ettei kasvoni aiheuttaisi liikaa huomiota. Tiesin nimittäin olevani vampyyri muodossa.
Astelin pimeää, vain muutaman katulampun valaisemaa tietä. Ei ketään. Käännyin ensimmäisestä kadun kulmauksesta vasemmalle - kadulle, joka vaikutti valaisemattomalta. Kävin jonkin talon seinää vasten seisomaan, ja puuskuttamaan. Ei - en ollut väsynyt kävelystä, olin janoinen. En ollut juonut pariin päivään, ja se otti koville. Ikäiseni vampyyri tarvitsi lähes joka päiväistä verta jaksaakseen.
Aistini olivat täysitehoilla. Kuulin muutaman kadun päässä muutaman nuoren naisen juttelemista, joka kaikkosi kokoajan. Parven yöjahti oli luultavasti jo alkanut - ilman minua. Johtaja olisi odottanut saapumistani. Vaan ei tämä uusi. Olinkohan tehnyt pienenä hänelle jotain, joka sai hänet inhoamaan minua?
Olin kumartuneena jalkoihini nojaten. En hengittänyt, eikä sydän rinnassani tykyttänyt. Mutta mikäli niin olisi ollut, olisi sydän luultavasti hakkaamassa kovaakin vauhtia. Jano teki vampyyristä vampyyrin. Mutta näin tyydyin vain tuijottamaan maahan, ja toivomaan jonkun saapumista, josta tulisi ensimmäinen ihmisuhrini.