Kirjoittaja Renée Mason » 01 Syys 2016, 06:47
//Hirveän paljon anteeksi kesto. Mulla on tää vuosi tosi kiireinen, joten oon huomattavasti epäaktimpi chateaunki puolella//
Vaikka syksy oli vasta edessäpäin, lähipäivät Châteaussa olivat olleet kylmiä ja tuulisia. Sadekaan ei ollut loistanut poissaolollaan. Ihmettelin, ettei järvi ollut jo tulvinut yli tai vastaavaa. Ukkonenkin oli ollut kova ja jatkuva. Tänään kuitenkin aurinko paistoi kunnolla ensimmäistä kertaa viikkoihi eikä taivaalla näkynyt ainoatakaan pilveä. Tänään siis oli hyvä päivä tehdä kaikkea kivaa, esimerkiksi moikata hevoskotkia!
Olimme riistanvartijan kanssa kuin vanhoja tuttuja. Hän myös lähetteli minulle pöllöjä aina, kun kouluun saapui uutta opetusmateriaalia taikaolentojen hoidon tunnille. Muutama päivä sitten hevoskotkat olivat saapuneet, mutta en ollut käynyt katsomassa niitä vielä, sillä juuri pari edellistä päivää oli ukkostanut rajusti. Eikä minua oikein houkutellut lähteä salamoiden sekaan juoksemaan.
Rynnistin rinteen alas taikaolentoalueelle niin, että olin kaatua. Se onneksi jäi vain kompuroinniksi, ja jatkoin juoksuani kohti aitausta. Kuolleita frettejä kuulemma olisi riistanvartijan talon takana, tarpeeksi kaukana hevoskotkista.
Hidastin vauhtia, kun huomasin taikaolentojen luona jo olevan jonkun. "Moikka!" huikkasin tuolle leveästi hymyillen, ja tyttö vastasi hiljaa: "Moi". Pieni hymy tytön kasvoilla kuitenkin näkyi, joten oletin, ettei saapumiseni haitannut. Tyttö oli minua nuorempi, mutta en uskonut hänen olevan ekaluokkalainen. Ehkä kolmannella, vaikka menin vaikka takuuseen, etten ollut noin pienen näköinen, kun itse saavuin Châteauhon.
"Ovatko hevoskotkat kilttejä?" tyttö kysyi. "Ovat ne, jos käsittelet niitä oikein", vastasin hymyillen. "Mitä tiedät hevoskotkista?" kysyin, kun jatkoin matkaani aitauksen luo. Sysimusta hevoskotka, jonka silmät leiskuivat meripihkan värisinä, tuijotti minua haastavasti. Se oli upean värinen. Minun täytyisi kokeilla, miten se suhtautuisi lähestymiseeni. Muut hevoskotkat nimittäin olivat minulle jo tuttuja, mutta tämä yksilö oli Châteaussa ensimmäistä kertaa.
16-vuotias positiivinen, heittäytyväinen ja sosiaalinen tyttö gryffondorista. Rakastaa erityisesti lohikäärmeitä sekä muita eläimiä ja hymyilee enemmän kuin hengittää. Löytää kaikesta ja kaikista jotain positiivista, vaikka kukaan muu ei löytäisi.
Ei maailma kaadu, vaikka minä kaadun.
EPÄAKTIIVINEN inspiraationpuutteen ja muiden tylsien tekosyiden takia