// Peliin odotetaan Melina Fontainea. Sijoittuu 6.9 iltapäivään//
Taikuuden historian tunti oli juuri loppunut. Monien mielestä se on tylsää, mutta minun mielestä juuri kiinnostavaa. Olin siinä kyllä aika huono. Sain viime vuoden loppukokeeseen vain kelvollisen.
"Menisinkö tupaan vai kirjastoon tekemään läksyni?" Mietiskelen samalla kun katselen isosta ikkunasta. Sää on aika harmahtava, mutta ei siellä silti satanut. Päätän tehdä läksyni kirjastossa. Menen kuitenkin tuvan kautta jossa voin vaihtaa epämukavan koulupukuni.
Pääsen tupaan. Onneksi olen kävellyt aika nopeasti joten oleskeluhuoneessa ei ole minun lisäkseni kuin vain kolme tyttöä. Kävelen matka-arkkuni luokse ja mietiskelen mitä pistäisin päälleni. Sovitin asuja, mutta mikään ei vaan sopinut. Huokaan ja kaivelen arkkuani. Päädyn lopuksi tumman sinisiin farkkuihin ja koristeelliseen valkoiseen toppiin. Heitän vielä topin päälle harmaan villatakin ja katselen peilistä itseäni. Kallistelen päätäni ja haron hiuksiani sormilla. Laitan hiukseni korvan taakse josta ne kuitenkin valuvat pois. Nappaan sinertävän harmaan farkkureppuni jossa on ennustuksen kirja, yrttitiedon kirja, muodonmuutos kirja, PVS:sän kirja, sulkakynä, mustetta, pergamenttia ja rannekoru jossa roikkuu erilaisia symbooleita. Kaivan laukkuani ja otan koruni. Yritän saada koruni lukkoa kiinni. Kuulen kliksahduksen joka kuului siis rannekorulle.
Työnsin lasista kirjaston ovea ja kävelen sisään. Puikkelehdin puisien hyllyköiden välissä. Kohteenani on kirjaston sivulaidalla oleva minun läksyjen teko paikka. Siellä moni läksyjään ei tee joten saan olla rauhassa. Löysin paikan, koska vieressä oli yrttitiedon kirjojen hyllyjä. Ensimmaisellä luokalla Chateaussa siis etsin kirjaa auttamaan läksyjen teossa enkä jaksanut mennä samaan paikkaan jossa ennen olin ollut (laiska). Paikka näytti jotenkin kutsuvalta. Siitä asti olen tehnyt läksyni täällä. Silloin siis kun teen läksyni kirjastossa. Avaan yrttitiedon kirjani ja lueskelen läpi läksy kysymyksiä muistivihostani. Päätän hakea pari kirjaa viereeni joista voisi olla apua. Kun tartun kirjaan "Yrttitiedon salat" Havahdan ja katson viereeni hitaasti.