// Peliin odotetaan mukaan Alwine Eldridgeä ja Melinda Fountainea! 30.7, noin kello 15.30 (?) Pelijärjestys on Katherine - Alwine - Melinda //
Voih, miksi olin tullut näin myöhään katsomoalueelle? Toisaalta, olihan ensimmäiseen esitykseenkin vasta, mitäköhän kello olikaan? Noh, ainakin vielä puoli tuntia. Vaikutti vain siltä, että moni oli ajatellut asian niin, että 'Esitys on jo kolmen tunnin päästä! Täytyy mennä äkkiä!' tyyliin, joka oli kyllä ihailtavaa, kuinka he jaksoivat täällä norkoilla, odottaen esitystä. Heillä tosin oli ystäviä varmasti mukana, kun taas minä olin yksin. Festarimeiningin toi kylläkin se, että kaikki ovat toistensa kavereita, kun täällä yhdessä hyppivät ja lauloivat. Olin vain hieman, noh, ehkä ujo tuntemattommille puhumisessa.
Ja juuri sen takia, että olin tullut 'niinkin myöhään' paikalle, olin saanut paikan aivan reunasta, enkä lähellekään eturiviä. Tiesin kyllä, että takananikin oli vielä porukkaa, enkä siis halunnut alkaa valittamaan. Sitä paitsi, kyllähän täältäkin näki oikein hyvin. Eikä musiikki särkenyt kuuloa, kuten eturivissä luultavasti.
Tunsin itseni yksinäiseksi, vaikka ympärilläni oli sadoittain velhoja ja noitia. Seisoin kädet puuskassa vaitonaisena, ympärilleni katsellen. Olihan minulla Châteausta muutama kaveri, jotka täällä myös luultavasti olivat, mutten tietenkään heitä näin isosta ihmismassasta voinut löytää. Jalkojani alkoi jo väsyttää paikoillaan seisominen, jota olin tehnyt vasta noin kymmenisen minuuttia. Joka tarkoittaisi, että illasta tulisi rankka, tosin hyvällä tavalla. Lähdin kävelemään vähän kauemmaksi muista, ihan vain saadakseni liikettä jalkoihini.
Yhtäkkiä tunsin kuinka joku tarttui minua hellästi olkapäästä, lähtien kävelyttämään minua kauemmaksi. "Kiitos Sofia! Olen etsinyt sinua vaikka kuinka!" afrohiuksinen nainen sanahti minulle. Katsoin häntä hiukan säikähtäneesti, mutta nainen ei minua katsonut, joten ei ilmettäni huomannut. "Selestina Taigorin puku täytyy viedä hänen tähtihuoneeseensa. Tässä, ota tämä-", nainen selitti, ojentaen minulle mustan pukukassin, jossa mekko ilmeisesti oli. Otin kassin vastaan. "Nyt vie tämä hänelle, ja sen jälkeen mene puvustamoon hakemaan Kohtalottarien solistin puku. Kaikki selvää?" hän kysyi, ja ennen kuin ehdin kysyä, hän oli jo kadonnut.
Katsoin hämmentyneenä ympärilleni. Kuka- olinko Sofia? Tai siis, en tietenkään ollut! Mutta - oliko tässä Selestina Taigorin puku? Pitikö minun viedä se hänelle? Entä missä hänen 'tähtihuoneensa' oli? Backstagella, tietenkin. Lähdin kävelemään kohti backstagea. En olisi ikinä uskonut, että pääsisin backstagelle viemään Selestina Taigorille hänen pukuaan! Toisaalta, tapahtuma tuntuikin niin oudolta, etten ollut yllättynyt siitä, etten asiaa koskaan olisi osannut kuvitella.
Löysin viimein oven, jossa luki isoin, kultaisin kirjaimin 'BACKSTAGE'. Oven edessä seisoi yksi, mustaan pukuun sonnustautunut mies. "Nimi ja asia?" mies kysyi minulta. "Olen Kat- Sofia. Siis Sofia, ja minulla olisi Selestina Taigorin puku toimitettavana hänelle", sanoin mahdollisimman viralliseen sävyyn. Mies katsoi minua muutaman sekunnin arvostelevasti, jolloin ehdin jo pelkäämään, ettei hän minua sisään päästäisi. Hän kuitenkin nyökkäsi, ja avasi oven minulle. "Anteeksi, voisitko tulla näyttämään minulle, missä hänen huoneensa on?" kysyin häneltä. Mies katsoi ympärilleen epävarmasti, mutta lähti sisälle, minun seuraten perässä.
Paikka, joka heti oven takana oli, oli olohuone-keittiömäinen huone, jonka sohvat olivat hohtavat, seinät vanhanaikaisen keltaisen ja punaisen sävyiset, ja sisustus muutenkin jollain tapaa retromainen, mutta samaan aikaan niin, julkkismainen. Henkäisin pelkästä ihastuksesta, jolloin mies katsoi minua epäluuloisesti. Peitin ilmeeni, ja loin tilalle virallisen, ja aikuisen ilmeen. Seurasin miestä käytävään, jossa hän alkoi puhumaan minulle. "Huone on jokin tällä käytävällä, ovessa lukee nimi", hän sanoi, jolloin nyökkäsin, ja mies lähti takaisin päin. Vau.