// Peli Servan Fabronille ja Lily-Bella Daviesille. Sijoittuu sunnuntai-iltapäivään 10. heinäkuuta (: //
Lusikoin kanakeittoa suuhuni ja kuuntelin ystäväni Emman höpötystä. Hän kertoi tarinaa viime viikolla kuulemastaan mehukkaasta juorusta. Kuulemma "se hyvännäköinen gryffondorpoika" (en edes tiennyt ketä ystäväni tarkoitti) oli käynyt Poudlardinessa "ruman ja tyhmän serdaigletytön" kanssa (en tiennyt taaskaan kuka oli kyseessä). Aloin epäillä, että Emma oli ihastunut tähän "hyvännäköiseen gryffondorpoikaan". Huomautin asiasta hänelle ja sain vastaukseksi kiukkuisen mulkaisun. Tuhahdin huvittuneena ja söin ruokani loppuun. "Nähdään vartin päästä pihalla", huikkasin Emmalle ja heilautin laukkuni olalleni. Menin Suuresta salista eteishalliin ja pohdin hetken, mitä tekisin.
Ehtisin käydä kirjastossa palauttamassa pari kirjaa tai sitten voisin mennä suoraan pihalle odottamaan ystävääni. Päätin, etten jaksanut mennä kirjastoon nyt, sillä voisin mennä käymään siellä illalla tupaan mennessäni. Kirjasto oli lisäksi samalla suunnalla kuin Serpentardien oleskeluhuone. Eteishalli oli lounaan jälkeen ruuhkainen ja yritin olla tönimättä ketään tai astumatta kenenkään varpaille. Kesti hetken, ennen kuin sain ulko-oven avattua ja astuin ulos pihalle. En nähnyt pihalla kuin muutaman oppilaan uimassa ja kävelin kohti järven rantaa.
Arvelin, että oli noin kaksikymmentä astetta lämmintä. Aurinko paistoi pilvettömältä taivaalta ja sää oli kertakaikkiaan loistava. Olin onneksi tajunnut pukeutua tummansinisiin, suoriin ja lyhyisiin kangasshortseihin ja valkoiseen V-aukkoiseen T-paitaan pitkien housujen ja neuleen sijaan. Jaloissani minulla oli mustat ballerinat ja hiukset olin jättänyt auki. Istahdin kiven päälle järven rantaan. Otin sauvan esiin taskustani ja pyörittelin sitä käsissäni. Olin hyvällä tuulella, sillä olin aamulla saanut kuulla, että hevoseni Mirabellan jalkavamman parantuminen oli edistynyt ja olin toiveikas. Ehkä rakkalla tammallani voisi sittenkin joskus vielä ratsastaa.
Haukottelin hieman ja vilkaisin ulko-oville. Emma ei ollut vieläkään tullut, mutta mikäs kiire minulla oli. Leijutin pikkukiviä ympärilläni ja tiputin ne järveen. Kivien lävistäessä järven auringossa kimaltelevan pinnan, niistä lähti kareita, jotka suurenivat suurenemistaan, kunnes katosivat kokonaan. Leijutin lisää kiviä, yhä korkeammalle ja katselin niiden putoamista. Katsahdin taas linnan suuntaan ja huomasin jonkun tulevan pihalle. Se ei kuitenkaan ollut Emma.