//Tervetuloa Katherine Westwood! Sopisiko päiväksi torstai, 8.9.? Kello olisi noin 17//
Pitääpä hankkia reppu, ajattelin itsekseni hieroessani olkapäätäni, joka oli kipeä painavan olkalaukun raahaamisesta. Koulua oli mennyt vasta viikko, mutta hartiani olivat jo ihan jumissa. Nostin kuitenkin olkalaukun takaisin olalleni, mistä olin laskenut sen käytävän lattialle huilatekseni. Enää vähän matkaa kirjastolle.
Kävelin lasiovista sisään ja lähdin pujottelemaan hyllyjen välistä vakiopöytääni haukotellen mennessäni. Myöhään valvominen ja aikaisin herääminen eivät olleet hyvä yhdistelmä, sillä unen saantini jäi usein alle kuuteen tuntiin. No, viikonloppuna ehtisi sitten nukkua, en minä mitään päiväuniakaan ehtinyt ottaa, kun läksyt oli tehtävä.
Laskin laukkuni lattialle ja istuin voipuneena tuolille. Nat oli varmaan parhaillaan välipalalla keittiössä, tai sitten pelaamassa räjähtävää näpäystä oleskeluhuoneessa… Mutta toisaalta läksyihin näkemäni vaiva maksettaisiin takaisin, kun saisin suoritettua paljon V.I.P.itä. No, eivät läksyt haaveilemalla tulleet valmiiksi, tuumin ja päätin ryhtyä töihin. Nostin kuluneesta laukustani paksun riimukirjan pöydälle ja avasin sen kirjanmerkkini kohdalta. Edessäni oli monta sivua riimuja, joita pitäisi ryhtyä kääntämään. Mutta sitä varten tarvitsin toisen kirjan.
Nousin ylös ja maleksin kirjaston hyllyjen välissä, kunnes pääsin riimukirjojen hyllylle. Tutkailin kirjojen selkämyksiä hetken, kunnes hoksasin tutun kirjan, jota olin ennenkin käyttänyt kääntämiseen. Nappasin sen hyllystä ja lähdin se kainalossani kävelemään takaisin pöydälleni päin.