Kirjoittaja Sirena Rover » 08 Heinä 2016, 12:44
"Kai nämä jätetään", Cèlina sanoi, " "Hei, pitääkö näitä viedä jonnekin?" tyttö huikkasi myyjälle. Tunsin poreilevan vihan kuplivan sisälläni, kun myyjä kailotti: "Onko tuo joku nuorten vammaisten-kerho? Onko tuo yksi kuuro vai mitä? Päästetäänkö moisia edes Châteauhun? ", myyjä oli vaihtunut tiskillä.
"Olen Cèlina Tourette ja olen käynyt Châteauta jo kolme vuotta tiedoksesi vaan!", Cèlina huusi täyttä kurkkua.
"Voi, hupsu luulee käyvänsä koulua. Eihän siellä mitään vammais-osastoa ole", myyjä irvaili asiakkaiden nauraessa.
Kuulin Lilianen alkavan nousta seisomaan, mutta olin nopeampi. Ponnahdin pystyyn ja harpoin pubin poikki. Nappasin matkallani tiskille, jonkun nauravan miehen käsistä juoman mitä hän oli juuri ryystänyt. Harpoin tiskin luokse, paikansin myyjän ja kippasin silmänräpäyksessä nesteet tämän päälle. Myyjä päästi kirkaisun ja kirosanan.
"Hupsis, ollaanpas me vammaiset kömpelöä sakkia", ihmettelin ilman katumuksen häivääkään. "Ihan kuin ei olisi edes silmiä päässä."
Niine hyvineen selvitin tieni takaisin pöytäämme. Matkalla tyrkkäsin miestä, jolta olin napannut juoman, päähän kyynerpäällä. "Kiitos lainasta", sihisin miehen korvaan.
Lilianen show olisi pitänyt nähdä. Hän ajoi upeasti koko pubin asiakkaat -ja myyjän- ulos kerta heitolla.
"Ei haittaa Sirena, vaikka et nähnyt. Myyjän ilme oli kyllä näkemisen arvoinen, mutta ei sille nyt voi mitään", Liliane kuiskasi meille. "En minä oikeasti voi imeä verta kenestäkään. Olenhan puoli vampyyri!" Ynähdin myöntävästi.
"Lähdetäänkö?" kysyin.
//Tekstissä oli pieni lainaus kirjasta Edes ystäviä.//
Välillä itsepäinen, mutta ystävällinen sokea ruskeaverikkö. Närkästyy jos häntä yritetään auttaa liikaa tai tyttöä katsotaan erilaisena kuin muut.
Muut hahmoni: Linda Brown, Fanny Wiest.